خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

تازه چه خبر ؟!

سلام دوستان عزیز 

چند وقتی بود بخاطر مشغله نمیتونستم آپ کنم و به همین خاطر هم از دور و نزدیک و از ایمیل و مسنجر و نظرات وبلاگ مورد انتقاد سنگین قرار گرفتم ! 

خوب آقا ببخشید اشتباه کردم ولی کلا نمیتونستم بنویسم ! 

اولا این کلاس ESL که توی مدرسه High School میرم به مفت نمی ارزه !

خیلی جالبه وقتی رفتم تست دادم گفتند باید بری کلاس ESL B وقتی رفتم توی کلاس معلم کلاس گفت تو باید بری کلاس ESL C حالا که میرم میبینم گذاشتنم کلاس ESL D & E ! پس میفهمیم اینجا هم مشکل توی نظام تحصیلیشون هست ولی نه اونقدری که توی ایران هست !

تازه این کلاسی رو هم که میرم خیلی پیش پا افتادس ! کلمه هاش خیلی سخته ولی دستور زبان در حد زمان فعل ها یاد میدند اونم فقط گذشته ساده و حال ساده و آینده ساده !

البته این کلاسش چون بدون نمره (Non-Credit) هست خیلی بیخوده و هیچ کدوم از بچه هایی که میان واسه درس نمیان ! همشون کل کلاس رو خوابند . 

کلاس 14 نفره که 11 نفرشون چینی هستند و یکیشون منم و یکیشون کره ای و یکیشون پاکستانی ! 

ماشینه رو هم به قیمت خوبی خریدیم ... خیلی هم ماشین خوبیه ولی بیه ایراد بزرگ داره : سد دی MP3 نمیخونه و برای همین سی دی های جدید رو نمیتونه بخونه ! 

این چند روزه هم یک سری وسایل دست دوم از یکی خریدیم که به 25% قیمت برامون تموم شد . وسایلش در حد نو بود ... یارو برای اومدن خواهرش که از یک شهر دیگه میومده یک هفته مهمونشون باشه یک سری وسایل نو خریده بود مثل تخت خواب و کاناپه که بعد وقتی خواهره میره چون جا نداشته مجبور شد به 25% قیمت به ما بفروشه ! 

یواش یواش دارم توی تورنتو راه میوفتم 

باز هم سعی میکنم بنویسم 

ارادتمند 

رامین

نظرات 13 + ارسال نظر
لاله یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:50 ق.ظ http://barani.ca

خیلی مبارکه :)
موفق باشید

سلام
لاله جان خیلی ممنونم
شما همواره به بنده لطف دارید
ارادتمند
رامین

مانی یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

سلام
موفق باشی
منتظرم بیشتر از اونجا بنویسی
اگه تونستی عکس هم بذار
ممنون

چشم

رها رسژینا یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 06:01 ب.ظ http://raharespina.blogfa.com

سلام رامین جان
من و همسرم از طریق کبک اقدام کردیم و منتظر مدیکالیم به خاطر اینکه همسرم زبان فرانسه نمی دونه ممکنه نمونیم مونترال
می خواستم ببینم چند وقت بعد از ورود به مونترال میشه ایالت و شهر رو عوض کرد
ممنونم
رها

سلام
خانم عزیز اگر یک نگاهی به پستهای قبلی مینداختید میفهمیدید که بنده این جریان رو بیش از ۱۰۰ بار توضیح دادم !!!!
شما میتونید اصلا بلیط برای جای دیگه ای بغیر از ایالت کبک بگیرید ولی برای اینکه یکهو سابقتون بد نشه بهتره ورودتون به کبک باشه و تا از مرز بین المللی رد شدید برید سوار یک هواپیمای دیگه بشید و هر جا دوست دارید برید ! شما برای اقامت در هر کجای کشور کانادا هیچ محدودیتی ندارید ولی بهتره برای سالم موندن پروندتون ورودتون به کانادا از طریق ایالت کبک ثبت بشه !
ارادتمند
رامین

عاشق یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:09 ب.ظ

عشق

معشوق

باربد یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ب.ظ http://barbod.blogsky.com

درود . یه سرم به ما بزنید بد نیستها ...
زیاده قربان ...

سلام
سر بهت زدم
بسیار مطالب قشنگی داشتی
خیلی حال کردم
ارادتمند
رامین

سیمین دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام خسته نباشید
برای بچه های هفت هشت ساله بار مجاز چقدره؟

سلام سیمین جان
به سن بستگی نداره ... اگر براش بلیط جدا گرفتید و صندلی داره بله بار هم میتونه بیاره به اندازه بزرگترها !

کامیار دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:53 ب.ظ

درود به رامین گل . خوبی ؟
تورنتو خوش میگذره ؟ امیدوارم خوب و خوش باشی .

سلام امیار عیز
بله همه چیز خوبه و خوش میگذره
ارادتمند
رامین

محسن پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:31 ب.ظ

خوب رامین جان من در عرض 1 ساعت کل وبتو از سر آغاز تا الان خوندم ... بسیار استفاده کردم و ازت خیلی ممنونم... مطمئن باش من تو تمامی پست هات از الان نظر خواهم داد و ممنونم که داری برای دوستان تجربیاتتو ارائه میکنی...
من یه برنامه 3 تا 4 ساله از هفته ی پیش برای مهاجرت به کانادا آغاز کردم و کارت پایان خدمت با 22 سال تمام سن دارم. هفته ی دیگه میرم پیش مشاور و وکیل که مقدماتشو جور کنم....
من تو یاهو اددت کردم و چن جمله اس هم باهات چتیدم بازم ممنون.
و یه سوال شما تو تورنتو 1650$ رو برایاجاره 1 ماه دادید یا 6 ماه؟؟ و اجاره تو حومه ی شما برای یه سوئیت 60 یا 70 متری حدوداً چقدر است؟(قیمت حدودی)

بازم ازت ممنونم هر کمکی هم از من بر میاد بهم بگو برات انجام بدم... پیروز و سربلند باشی.

سلام محسن جان
ما ۱۶۵۰ تا هر ماه میدیم برای اجاره
توی حومه شهر میتونید با ۴۰۰-۵۰۰ تا یه جای آبرومند جور کنید
ارادتمند
رامین

کامیار جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:52 ب.ظ

درود به گل پسر خودمون . خوبی ؟
دیدم مدتیه که ایران نیستی و گفتم بد نیست که از لحاظ فرهنگ واژگان پارسی مقداری آپدیت بشی .

متمم فرهنگ دهخدا پس از انتخابات دهم

طرف از اون تأیید رهبری شده هاست: می خوان به ما زور چپونش کنن.

صدا و سیماش کن: یه جوری بایکوتش کن که انگار اصلاً وجود نداشته.

تلویزیون داره مثل فیل سریال و فیلم پخش می کند: کودتا شده.

قضیه خیلی بیست و سیه: قضیه خیلی بند تنبونی و آب دوغیه.

حرفت در حد بیست و چهار میلیون رأی احمدی نژاد بود: خیلی دروغت گنده بود، یکم کوچیکترش کن که باورمون بشه.

رأی: یک کاغذی که ما هر چیزی رویش بنویسیم (میرحسین، کلثوم ننه، غزن کفش، گوش پاک کن) احمدی نژاد تعبیر می شود، هرچقدر تایشان کنیم باز هم صاف و اتو کشیده می مانند و ما آن ها را در صندوق می اندازیم ولی نمی دانیم چرا سر از کوچه و خیابان و بیابان در می آورند.

مگه وزارت کشوره؟: مگه خم رنگرزیه یا حوض نقاشیه که مرد صورتگر بندازم توش و چیتوز بکشم بیرون؟

یارو خیلی نوکیاست: از اون خبرچینای دِبشه.

مثل جنبش سبز می مونه: دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

سلام کامیار عزیزم
ممنون از آموزشت
خیلی فیض بردم توی فیس بوک هم گذاشتمش تا بقیه هم فیض ببرند
ارادتمند
رامین

سمیرا شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:57 ق.ظ

سلام
رامین جان بهتره برا آموزش زبان در کلاسهای کالجهایی بری که از طرف دولت حمایت می شوند.به طور مثال یه سری کامیونیتی کالج هایی هست که می شه همون دوره های زبان را دید ودولت هم ساپورت می کنه اما روش تدریس و فضای آموزشی خیلی باکیفیت تری دارند و یه چارچوب مشخص در نظر می گیرند و با اون جلو می روند. سلامت و شاد باشی

سلام
ممنونم از راهنماییتون
ارادتمند
رامین

آغاز مهاجرت شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:31 ب.ظ http://kanada88.persianblog.ir

سلام یه تازه وارد اجازه لینک میخواد

سلام
شما بنده رو لینک کنید
بنده هم به زودی شما رو لینک میکنم (میتونید وایسید تا وقتی لینکتون کردم لینکم کنید)
ارادتمند
رامین

علی یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:28 ق.ظ http://www.alinobahari.blogspot.com

سلام
شما که تازه واردین لطف کنید از تجربیاتتون و جزییات بیشتر بنویسید ممنون
ضمنااگر سری هم به وبلاگمن بزنید ممنون می شوم من شما رو به لیست دوستان وبلاگی اضافه کردم نظرات شما ادارمه راه را هموار تر خواهد کرد با تشکر .

سلام
چشم
ممنونم
ارادتمند
رامین

رضا یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:00 ق.ظ

سلام

آقا رامین اگه نمی تونی آپ کنی در وبلاگتو ببند

سلام آقا رضای گل
قربونت چند نکتس که نمیتونم نگم :
۱- برادر من عصبانیت نداره ... با آرامش هم میشه همه چیز رو حل کرد !
۲- برادرم بنده که بدهکار شما نیستم . یکم زیباتر حرف بزنی نه از شخصیت شما کم میشه در ضمن اینکه من هم قول میدم پررو نشم !
ارادتمند
رامین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد