خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

اخبار جدید

سلام 

خیلی وقته وقت نکردم توی وبلاگ چیزی بنویسم ولی امروز گفتم هر طور شده یه چند خطی بنویسم .

تا چند وقت دیگه مدرسه ها شروع میشه و من باید ۲۴-۲۵ آگست (August) برم برای ثبت نام ! 

اینجا هوا خیلی گرم شده بطوری که هوا عین شمال ایران شده !!!! دیروز خیر سرم رفتم کتابخونه ی نورف یورک (North York) تا نشستم توی سالن مطالعه اینقدر عرق کردم که از خیرش گذشتم و برگشتم خونه! 

این ماه مثل ماه پیش دوتا کارت مترو (Metro-Pass) نخریدیم و برای همین بیشتر من مجبور میشم با توکن(Token) برم اینور و اونور ! توکن یک سری سکه کوچیک و مخصوصه که بین ۲.۷۵ تا ۲.۲۵ دلار از شرکت تی تی سی (TTC) میخریم . با این سکه ها میشه یکبار از مترو و بی نهایت بار ظرف یک ساعت از اتوبوس تی تی سی استفاده کرد ! تورنتو چند تا شرکت اتوبوس دارند که هر کدوم یک بخشی رو تحت پوشش میگیرند ! بزرگترین ومعروفترین تی تی سی هست ! کارت ماهانه تی تی سی ۱۰۹ دلار هست که باهاش میتونی یکماه بدون مهدودیت از اتوبوس و مترو تی تی سی استفاده کنی . 

من جز با تی تی سی یکبار هم سوار گو باس (Go Bus) شدم ... بیشتر برای مسیرهای دور خوبه چون ایستگاهاش با فاصله هست و توش هم مثل رویال سفر ایران راحته ! 

تی تی سی ایستگاهاش نزدیکه و هی ترمز میزنه ... در ضمن اینکه صنلیهاش هم مثل صندلیهای اتوبوسای ایران خودمونه ! 

اینجا تی تی سی در داونتان (Downtown) استریت کار (Streetcar) یا همون ترانوا هم داره ! اونها هم مثل اتوبوسه ولی روی ریل کف خیابون میره !

اینجا کتابخونه ها هم خیلی فعالند و البته عضویتشون هم رایگانه ! تنها چیز پولی در کتابخونه دو چیز هست :  

۱- جریمه دیرکرد پس دادن کتاب .... البته تقریبا اینجا هیچ کتابی دیرکرد نمیخوره چون میتونی تا یک حدی (حدود ۳۰-۴۰ جلد) کتاب از کتابخونه امانت بگیری و بعد از روی اینترنت هر چند وقت یکبار تمدیدش کنید ! 

۲- کپی کردن ... اینجا اگر از یک کتابی خوشت اومد میتونی بخوای که اون کتاب رو برات کپی بگیرند ... اگر هم خواستی چیزی کپی کنی میتونی بیای کتابخونه ! 

البته پرینت کلا رایگانه ! البته تا یه سقفی که سقفش رو نمیدونم !!! 

فعلا دیگه باید برم ولی سعی میکنم بیشتر و بهتر مطلب بنویسم 

ارادتمند 

رامین

نظرات 10 + ارسال نظر
بهشت چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ق.ظ http://nochagh.blogsky.com

سلام رامین جان حال احوال؟راجع به موضوع جالبی نوشته بودی اینقدر که تو راحت مطلب مینویسی قبل از اینکه دانشجوی هر رشته بشی نویسنده میشی استعداد جالبی داری و اعتماد کردنت هم جالبه خدا تو را حفظ کنه

سلام بهشت عزیز
حالم که شکر خدا خوبم
یک کامنت ناقابل در جوابتون توی وبلاگتون گذاشتم
خیلی خیلی ممنون از اینکه به من سر زدید
باز هم با من در ارتباط باشید
ارادتمند
رامین

مهاجر چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ب.ظ http://www.mohagerca.blogfa.com

سلام رامین جان
اگه امکان داره یک لینک هم به من بده
مرسی
و دیگه اینکه خواشحال شدم دوباره اپ کردی
تابعد

چشم

حامد چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
دلمون برات تنگ شده.
خوشحال مون کردی
موفق باشید

سلام حامد جان
خیلی خیلی ممنونم
ارادتمند
رامین

آناهیتا پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ق.ظ http://bkhiale2nya.blogfa.com

سلام . راستش من تازه یه ماهه اومدم ونکوور . خیلی دوس دارم درباره کلاساش و

مدرسشو اینا بیشتر بدونم . اگه بگی خوشحال میشم

سلام
دقیقا سوالتون چیه ؟
من اطلاعات زیادی در مورد برتیش کلمبیا ندارم و اطلاعات من بیشتر در مورد انتاریو هست !
منتظر تماستون هستم
ارادتمند
رامین

آق محسن پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام رامین جان.
حالت چطوره؟
بازم جالب بود... من که انگار این اتفاقا برا من میفته میبینم اینقده قشنگ مینویسی.
بازم ممنون که به نظز دهنده ها اینقده احترام میزاری و جوابشونو میدی.
منظر آپ بعدیت هستم و بای

ممنونم

نیلوفر پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ب.ظ http://www.nikoosh.blogfa.com

سلام من هم تورنتو زندگی می کنم. چه حس خوبیه که اینهایی که شما نوشتید آشناس با من.
قبل تر ها وقتی کسی از تورنتو یا کلا کانادا چیزی می نوشت حتی تجسمش هم سخت بود واسم :)

سلام نیلو جان
خوشحالم که نوشته های بنده برای شما آشنا و مورد پسنده !
ارادتمند
رامین

hossein جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:23 ب.ظ

salam ramin jan man yek dost jadid hastam mikham ba to dar ertebat basham man mogim dubai hastam ....lotfan gavab bedahid........mamnon

سلام حسین جان
باید ببخشید چون من روزانه ایمیلهای زیادی دریافت و ازسال میکنم و حتما شما از قلم افتادید
اگر سوال خاصی دارید بنده در خدمتم !
ارادتمند
رامین

عسل سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ

سلام رامین جان
امروز وبلاگت رو پیدا کردم خیلی خوب تصویر می کنی .من حس کردم انگار که اونجام باز هم بنویس . بای

سلام
بسیار ممنونم
ارادتمند
رامین

داود یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:15 ق.ظ

مطلب زیبایی بود.متشکرم.

المیرا سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام رامین جان. چقدر شرایط کتابخونه اش رویایی هست. اینجا فوقش سه چهارتا کتاب بدن بهمون. کپی کردن کتاب منع حقوق کپی رایت نداره؟

برای استفاده شخصی و در حد محدود قابل انجامه
البته ممکنه در بین هموطنان عزیز کسایی پیدا بشن با زیر و روی جلد کپی کنند و به قیمت اصل بفروشند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد