خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خدمات برای مهاجرین

سلام 

الان زیاد وقت و حوصله ندارم ولی دلم خواست که حتما یه مطلب براتون بگذارم . 

اول از همه از همراهیاتون خیلی ممنونم چون همین همراهی ها خیلی دلگرمی هست برای من ! 

از بدو ورود که وارد میشید خدمات شروع میشه ! این خدمات هم برای مهاجرین و هم برای شهروندان هست ولی خوب شهروندان کمتر به این خدمات نیار دارند . 

خدمات از طرف سازمانهای مختلف داده میشه که ممکنه کاملا دولتی یا خصوصی زیر نظر دولت باشند . دسته دولتی بهتر و راحت تر هستند و اصلا مثل ایران در سازمانهای دولتی هیچ گونه قصوری نمیشه ! متاسفانه در ایران اگر اعتراض کنی میگند شما پول نمیدید که خدمات خوب میخواین ولی اینجا اصلا اعتراض میکنی که پول دولت رو میگیرید و خدماتتون گوشه نوداره ؟! باباتون رو در ویارم !!!

خدمات شامل : 

- کاریابی 

- کارآموزی 

- دفاع از حقوق در تمامی عرصه ها 

- خدمات درمانی مختصر (مثل مشاوره درمانی) تا قبل از درست شدن بیمه درمانی 

- کمک های اجتماعی برای ورود به جامعه 

- مشاوره اجتماعی 

- کمک به نوجوانان برای دوستیابی 

- مشارکت دادن افراد در گروهای مختلف 

- هزینه تکمیلی برای حقوق کارآموزی 

- مشاوره برای ورود به مدرسه یا کمک به حل تکلیف مدرسه

- .... 

این قصه سر دراز دارد ولی به مرور براتون بیشتر هم میگم ! 

اینجا در تورنتو ما با موسسات بیونیورسیتی ستلمنت University Settlement و وای ام سی ای YMCA و البته کتابخونه تورنتو سر و کار داشتیم ولی این نوع سازمانها بی نهایت هستند ! 

مثلا توی سایت کتابخونه و با ورود به سایت با شماره کارت و شماره رمز کارت کتابخونت میتونی آنلاین انگلیسی تمرین کنی یا برای امتحان شهروندی آموزش ببینی یا مهارتهای درس خوندن رو تمرین کنی و .... 

در ضمن اینکه کتابخونه کلی کلاس کامپیوتر و زبان رایگان برای افراد عضو داره ! 

برای عضویت در همه این سازمانها فقط احتیاج به یک مدرک شناسایی ID Card مثل کارت اقامت یا گواهینامه رانندگی دارید و یک مدرک که نشون بده در تورنتو ساکن هستید مثل اجاره نامه خونه ای که اسم شما هم درش اومده باشه یا صورتحساب بانکی که به آدرس خونتون اومده باشه ! 

فعلا باید برم 

ارادتمند 

رامین

نظرات 17 + ارسال نظر
آق محسن جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ب.ظ

جالب بود اینها هم به نوبه ی خودش....
دیروز به یه ویلاگی هدایت شدم به نام خداحافظ کانادا... نمیدونم در سر نویسندش چی میگذره ولی حوصلم نکشید همشو بخونم (کلاً برداشتش این بود که کانادا از عراقم بدتره و اگه ماهی 200 هزار تومان درآمدتونه ایران برای شما از همه بهتره!)
راستی یه چیزم گفت تو پستاش که برا یه مهاجر متخصص کار ساعتی 6 دلاره و اینم یخورده برام عجیبود... کلاً حرفاش دروغی یا اغراق آمیز بود
دیگم اونجا نمیرم! بدم میاد از آدمایی که اینجوریی میخوان با دروغ چوب لای چرخ مردم بندازن...

سلام حسین جان
ایشون یک سری اعقادات خاص خودش رو داره و بنده هم به اعتقادات همه احترام میگذارم پس اجازه اظهار نظر به خودم نمیدم !
ارادتمند
رامین

فریبا جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام رامین جان
فقط خواستم حالت رابپرسم و ارزو کنم هر چه زودتر سرحال و پر انژی باشی . ما در ایران به اطلاعات شما خیلی احتیاج داریم .
باتشکر بسیار

سلام فریبا جان
ممنون و متشکرم
این حمایت شما باعث ادامه کار منه !
ارادتمند
رامین

نیلوفر شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:45 ق.ظ http://www.neli-basi.blogfa.com

موفق باشی رامین جان.راستی ymca خدمات ورزشی هم داره؟و ایا استفاده از اون هزینه داره؟

سلام
خدمات ورزشی داره و رایگانه !
خدمات ورزشیش فکر کنم به هفه ای یکبار استخر و خوبال و بسکبال و شنا خلاصه بشه !
ارادمند
رامین

حامد شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:28 ب.ظ

سلام
رامین جان انکه گفتی جزء خدماتی که دولت ارائه میده کاریابی هم هست یعنی چی؟ یعنی بر اساس مدرک یا مهارتی که داری کار برات پیدا میکنه ؟
اگر میشه یکم بیشتر توضیح بده
راستی من شنیدم کسانی که مدرک فنی و حرفه ای یا هنرستان دارن بدون نیاز به ILTES میتونن برای مهاجرت کانادا اقدام کنن ! همچین چیزی صحت داره یا اشتباه شنیدم
موفق باشی

سلام
منظور من از کاریابی اینه که به کمک میکنند وارد کار بشی !
مثلا ودرکت رو با اسانداردهای انادا تطبیق بدی و بری کارآموزی اگر نیازه و بعد یک موقعی شغلی برا پیدا کنند !
یک چینین حرفی غلطه وگر نه همه بجای کلی افل و آیلس خوندن یه دوره سه ماهه فنی حرفه ای میرفتند و تموم !
مدارک فنی و حرفه ای و هنرستان فقط خوبیش اینه کمتر وقت میبره از مدارک تئوری و دانشگاهی تا با استانداردهای کانادا تظبیق پیدا کنند !
ارادتمند
رامین

hossein-dubai یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:44 ق.ظ

salam ramin jan az babat gavabet toi posthai gabli momnon hastam....rasti ramin gan yek soal dashtam....mikhastam bebinam az nazar yek mohager age dobare mikhasti shoro koni torento ro entekhab mikardi ya shahrhai dige ...mesle vankover ,,,ya ....dar vage mikham khili mokhtasr begi torento behtarine ya inke momkenh sharhay dige ham khob bashe......mamnon

سلام
ورنتو خیلی عالیه و به نظر من برای سال اول بهتره بیاید تورنتو ولی در سالهای بعدی خودتون میتونید تصمیم بگیرید .
الان من صمیم دارم برم ونکور
ارادتمند
رامین

hossein-dubai دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ق.ظ

RAMIN JAN SALAM MAMNON AZ BABAT GAVAB....VALI RAMIN JAN.......DALIL INKE NEVESHTI SALE AVAL BIAID TORENTO RA BARAM NANEVESHTI? ....LOTFAN...KHILI MOKHTASAR...BARAY INKE VAGTED GEREFTE NASHE ....BARAM BENEVIS?....

سلام
دلیل من اینه که تورنتو مثل تهرون میمونه و خیلی ایرانی زیاده و خیلی راحت ر میتونید راه بیوفتید و تجربه کسب کنید !
بعد میتونید برید جاهای دیگه تا با اسفاده از تجربیاتتون پیشرفت کنید !
ارادتمند
رامین

پسرآریایی دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 06:05 ق.ظ

سلام آقا رامین .
میخواستم بدون میتونی در مورد رشته های دانشگاهی هنر بخصوص طراحی صنعتی اطلاعاتی به ما بدی .
ممنون

سلام
اطلاعات خاصی در این مورد ندارم
با سایت دانشگاه ها تماس بگیرید !
ارادتمند
رامین

مازیار دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام
خسته نباشی
در خصوص سازمانهایی که کمک می کنن برای کارو...
چطوری می شود با آنها ارتباط گرفت و آیا در زمینه کارآفرینی و ایجاد یک شغل
هم می شود از انها کمک گرفت.
مثلا برای ایجاد یک مزرعه آیا کمک می کنند؟
امید وارم همیشه سرحال باشی.

سلام
میتونید با سایتشون تماس بگیرید
این خدمات فقط مخصوص افراد داخل کانادا هست
برای ایجاد مزرعه اگر صلاحیت داشته باشید کمک میکنند
ارادتمند
رامین

hossein-dubai دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ب.ظ

salam
ramin gan nazart gabegabol ..vali age kasi bekhad az tarig ostanhai dige mohagerat kone...dieg aslan...namitone torento biad ke bekhad...intoei tanzim kone ke bad az kasb tagrobe...dar torento berh yek share dige zendegi kone?.............ar zmn ramingan etelati dar mored ostan ...saskchoan...dari ya na? chon ba yek vakil ke dare karahay mohagerat baradarmo angam mideh sohbat kardam .....be man goft ke mitone az tarig sarmayehgozari dar saskchoan...barm egdam kone.........aya nazar khasi dari?........mamnon age javab bedi

سلام
اولا شما از طریق هر استانی که وارد کانادا بشید بعد از ورود میتونید جا به جا بشید
در ضمن اطلاعاتی در مورد ساسکاچوان (ساسکاتون) ندارم
ارادتمند
رامین

تهرانتویی سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ق.ظ http://tehrantonian.blogspot.com

رامین عزیز سلام

الان متوجه شدم که آدرس وبلاگ تهرانتویی رو اشتباه نوشته بودم شانتمیس! داشتم اون موقع لینک به شانتمیس می دادم و وقتی کپی و پیست کردم هنوز تو بافر بوده.

با اجازتون به شما در تهرانتویی لینک دادم. متوجه شدم که محبت کردید و به قورخانه هم لینک دادید که در اولین فرصت جبران می کنم.

موفق باشید
تهرانتویی

سلام
من نفهمیدم چی گفتید
لطفا دوباره بنویسید
ارادتمند
رامین

شراره سه‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:29 ق.ظ

سلام.میشه زود به زود تر بنویسید؟ و چرا میخواهید برید ونکوور؟

سلام
سعی میکنم بیشتر آپ کنم
چون اونجا دوستان بیشتر و هوای بهتر و زندگی راخت تری خواهم داشت
ارادتمند
رامین

hossein-dubai چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:56 ق.ظ

sala ramin jan ba tashakor az gavab...
ramin jan ...baradar kocikam ta chand ma dige baray darskhondan miad torento mikhastam beporsam baray gavona dar hin darskhondan kari hast ke bokonaad va daramadi dashte bashan...lotafan bego age hast ..che gor karai hast....ba saat kari chand mamnon

سلام
کار هست ولی به تحصیلات ایشون بستگی داره !
کار از کارهای تخصصی با درآمد ساعتی ۵۰-۶۰ دلار هست تا کار رستوران با ساعتی ۷-۸ دلار
ارادتمند
رامین

پسرآریایی چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:52 ق.ظ

آقا دوباره سلام .

میخواستم بدونم آیا میشه از ایران در یکی از دانشگاههای معتبر مجازی کانادا ثبت نام کرد ، تعدادی از واحدها رو گذروند و برای بقیه از یکی از دانشگاههای خوب کانادا پذیرش گرفت برای دوره لیسانس ؟
دانشگاههای مجازی کانادا از نظر اعتبار در چه حدی هستند ؟
ممنون.

سلام
بنده در مورد دانشگاه های مجازی اطلاعات ندارم
ارادتمند
رامین

متین شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ق.ظ

سلام برتمام ایرانیان

دوست عزیز من متین ساکن شهر اصفهان هستم.

پیشنهادی در مورد سرمایه گذاری در یک شرکت کانادایی در شهر ونکوور به من شده
لطفا مطالب وبلاگ های زیر را درمورد این شرکت بخوانید:

http://grfco-iran.blogfa.com
http://grfco-tehran.blogfa.com
http://loan1.blogfa.com

خواهش میکنم این شرکت رو برای من استعلام کنید
و اینکه آیا فعالیت این شرکت با مطالب وبلاگ های بالا همخوانی دارد؟

آدرس سایت شرکت:
http://Grfco.net

لطفا دوستانی که این مطلب را میخوانند من را راهنمایی کنند
ایمیل من:
iran.master20@gmail.com

ممنون

سلام
بنده بی اطلاعم
ارادتمند
رامین

samira یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام آقا رامینُ بعد از مدتها سایتتان را دوباره دیدم و البته دیدم که زیاد هم پست نگذاشته بودید! امیدوارم هرجا هستید سلامت باشید... ما هم از طریق کبک اقدام کردیم و منتظر مدیکالیم... دودل هستیم که کبک بمانیم یا به تورنتو برویم..البته مثل اینکه توی فایل واقعا" مشکلی پیش نمی آد بعد از سه سال و هنگام سیتیزن شدن..حالا اگه میشه شما که توی هر دوجا بودید بگویید این که میگویند کبک ارزانتر از تورنتو هست درسته؟؟؟‌ اینو هم در نطر داشته باشید که ما مثل شما پولدار نیستیم و تفاوت هزینه ها برامون خیلی مهمه!!!;)

سلام
مونترال ارزونتره ولی تورنتو بهتره !
ارادتمند
رامین

بیتا شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام
امیدوارم حال شما خوب باشد.
من از وبلاگ شما استفاده کردم و کمی از اضطرابم کاسته شد من تا 3 ماه دیگر وارد مونترال میشوم.و از شما کمال تشکر را دارم

زهرا جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:29 ب.ظ http://p

عالی بود.به وبلاک منم سر بزن متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد