خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

پاسخ یک سوال: آیا من باید مهاجرت کنم؟

سلام
امروز یکی از دوستان سوالی مطرح کرده بودند که بهتر دیدم جوابش رو بصورت عمومی منتشر کنم.

"با سلام و خسته نباشید 
این اولین باری است که مطالب وبلاگ شما را مطالعه میکنم . از اینکه افرادی چون شما سعی بر روشن سازی شرایط در کشور های غریب برای سایرین دارند خورسندم و به شما بابت این خوی انسان دوستانه تبریک میگویم.
بنده جوانی 24 ساله، لیسانس مکانیک ساخت و تولید، معدل 16.45، دانشگاه ازاد هستم که در پی پروژه ایسانسم توانستم یک ثبت اختراع ، یک سمینار بین المللی(ISME) ارائه دهم و یک مقاله ISI نیز سابمیت کنم (که هنوز جواب نگرفته ام). همچنین پیگیر زبان هستم.
از طرفی پدرم وضعیت مالی مناسبی داره و میتونه سرمایهای برای شروع کار در ایران در اختیارم بذاره(حدود200 میلیون) و البته شرایط زندگی در ایران هم برایم بد نیست ( خونه، ماشین و کار و ....)
از اونجایی که همیشه دوست داشتم در یک کشور دیگه ای مثل کانادا زندگی کنم، حدود 6 ماهی هست که مشغول زبان خوندنم. امادو سه هفته ای هست که به اومدن به کانادا ویا امریکا شک کرده ام و اینکه ایا میتوانم در این کشور زندگی موفقی داشته باشم که ارزش ترک همه ی امکانات داخل ایران را داشته باشه یا نه.
حال ایا اومدن به این کشور و ادامه تحصیل برای شرایط من مناسبه یا نه؟ شما بودن این کار را میکردین؟ (بزرگترین مشکل من دید نداشتن از این کشور و عدم زندگی در آنهاست)
اگر بتونم این سرمایه را بیارم اونجا ایا میتونم کاری راه بندازم که مخارجم را جوابگو باشه یا نه؟ ( حتی اگه بخوام ازدواج کنم)
در صورت امکان لینکی را در اختیار بنده قرار دهید تا بتوانیم به صورت انلاین صحبت کنیم. در صورت امکان نسخه ای از پاسخ خود برایم ایمیل بفرمایید.
رامین جان میدونم خیلی سرت شلوغه واین خواسته زیادیه که به سوالات من جواب بدی اما ممنون میشم که منو از این وضعیت رها کنی.
با سپاس فراوان"


در مورد سوالی که کردید باید بگم اگر شما احساس بدی در ایران ندارید و احساس میکنید که زندگی راحتی دارید و آینده ی روشنی در انتظارتونه بنده به جد توصیه میکنم از مهاجرت صرف نظر کنید، همون ایران یه کار و بار خوب راه بندازید و از درآمد کار برای تفریح و گردش به سراسر دنیا از جمله ممالک غربی سفر کنید.
اینطور که سرکار فرمودید شما شرایط نسبتا خوبی برای مهاجرت دارید و با معادل دویست ملیون تومن که بشه حدود هفتاد هزار دلار میتونید یه کسب و کار نسبتا خوب اینجا راه بیندازید و درآمد مناسبی داشته باشید ولی به نظر من شما با این پول و حمایت ابوی گرام در ایران میتونید زندگی بسیار تجملاتی تری داشته باشید.
به دید بنده مهاجرت برای کسی مثل من لازم بود، چون اولا اینجا رشد کردم (به حمایت خانواده)، در ایران احساس ناراحتی میکردم و اینجا احساس میکنم زندگی بهتری داشته باشم.
اما بنده مواردی رو دیدم که افراد فقط بخاطر دوست داشتن با سرمایه های هنگفت میان اینجا و چون دیدشون از خوشبختی تعریف ایرانی اونه (ماشین مدل بالا، سرعت تا ته، پلیس قابل خرید، خلاف قابل چشم پوشی، پارتی هفت شب هفته، مشروب تا خرخره، پول بی حساب کتاب، زد و بند و دلالی بی حد و حصر و آزاد، چشم و هم چشمی به مقدار زیاد، ساعت کار اوپن، و ...) اینجا احساس خفقان میکنند و مجبور میشن یا برگردن، یا با ناامیدی اینجا زندگی رو بگذرونند، یا زندگیشون رو بصورت ییلاق-قشلاق ادامه بدن.
خلاصه حرف من اینه هم ایران و هم اینجا خوبیهای و بدیهای خودش رو داره، ولی مهاجرت برای از بد به معمولی رسیدن و بعد کوشش برای رسیدن به بهترینه، اگر میدونید زندگی ایران براتون معمولیه، اینجا اگر از بدتر شروع نکنید، در بدو مهاجرت بهتر نخواهد بود.
مهاجرت بیش از اینکه پول و سواد و مدارک بخواد، احتیاج به امید، آرزو، عشق، حس نیاز، پشتکار و حس سازندگی داره.
حالا دیگه تصمیم گیری با خودتونه که با توجه به معیارهای واقعی توانایی و علاقه به مهاجرت رو دارید یا خیر.

ارادتمند
رامین
نظرات 20 + ارسال نظر
Rasoul چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام رامین جان ممنونم بابت پاسخی که دادین و زمانیکه برای من گذاشتین
مشکل من در ایران پارتی بازی، رشوه گیری، بی قانونی و دخالت بیجای دیگران و کلا سطح فهم و شعور شهروندی پایین مردم از یک طرف و نبود امکانات برای تحقیق و ساخت ایده هایی است که در سر دارم که در صورت عملی شدن آنها هم میتونه برای جامعه و دنیا مفید باشه و هم
برای خودم.
ایا این شرایط در این کشور به چه شکلی هست ؟ اگر به صورت دانشجویی برای ارشد اقدام کنم آیا این امکان وجود داره که به طرح های خودم بپردازم و یا اینقدر وقتم پر خواهد بود که اصلا زمانی برای بررسی این طرح ها نخواهم داشت ؟
بازم ممنون
رسول گرجی

سلام
من فکر میکنم حتی در اون زمان هم شما میتونید به پروژه های خودتون برسید و حتی اینجا تشویقتون هم میکنند. اما حساب رقابت اینجا رو هم بکنید. کانادا مامن و کعبه ی آرزوهای خیلی ها از سراسر دنیاست.

مسعود چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ب.ظ

ghalame giraiee dari.
estefade kardam.
merc.

نیما جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ

با سلام
یک سوال داشتم.ایا برای اجاره اپارتمان در مونترال باید کارت اقامت داشت چون چند ماه طول می کشد تا کارت اقامت بدهند.

آخه پسر خوب این چه سوالیه میپرسی؟!؟! یعنی چند ماه اول رو باید تو خیابون باشید؟!
جانم صاحب خونه پول میگیره خونه رو به شما اجاره میده
فقط اگر حساب بانکی با سابقه ی کردیت داشتید لازم نبود همه پول رو یکجا بدید.

مرتضی دوشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام بر آقا رامین عزیز
من همین امشب با وبلاگ جالب شما آشنا شدم.
سوالی دارم که اگه وقت کنی و جواب بدی خیلی خیلی ممنونت میشم.
من لیسانس بازرگانی دارم و دانشجوی ارشد مدیریت مالی پیام نور هستم. 29سالمه و مشغول به کار توی یه بانک خصوصی هستم. تقریبا شرایط مساعدی برای زندگی توی ایران ندارم(البته شانس ها و روزنه های امیدی دارم) ولی در نهایت که با خودم فکر میکنم میبینم با شرایط اخلاقی که دارم احتمال پیشرفت برام تو ایران خیلی زیاد نیس(یکی از فاکتورهای اصلی برای پیشرفت در اینجا کنار گذاشتن وجدان و انسانیته) و در کل با مردمی زندگی میکنی که از سطح آگاهی عمومی پایینی برخوردارند. وگرنه اینهمه به هم آسیب های مختلف نمی رسونند و ..... خلاصه میخوام بدونم برای داشتن یه رفاه مناسب و به دور بودن از قیل و قال دنیا و پرداختن به یه سری تمایلات شخصی و معنوی، آیا کانادا میتونه گزینه مناسبی باشه؟ من حتی به بیرون رفتن از تهران هم خیلی فکر کردم. ولی شاید یکی از مهمترین گزینه ها برام مردمی باشن که با اونها در ارتباطم.

آقا خلاصه ببخشید که خیلی طولانی شد......

بله
اینجا آزادیهایی که هست به شما اجازه میده اونطور که دوست دارید و مناسب میدونید زندگی کنید.

mokhtarsamboli43 دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:06 ق.ظ

?بزرگترین ارزوی من و همسرم اینه که برای همیشه از ایران برویم و در کشور ترکیه مقیم بشیم ولی وضعیت مالی مون در حد فقر ایرانیه مثل بچه ای که با مادر ناتنی باشه همین احساسو داریم به معنای واقعی کلمه هیچ علاقه ای به اینجا نداریم احساسی جز نفرت نداریمولی حیف بشه همسرم حتی دیبلم نداره وما حرفه ی خاصی بلد نیستیم

سلام
دوست من ممکنه صحبتی که بنده میکنم زیاد کارشناسی و کارآمد نباشه
ولی هیچ وقت برای شروع و تلاش دیر نیست
بهترین جا هم برای شروع یه حرفه (فکر کنم سنتون برای تحصیلات آکادمیک تو ایران زیاد باشه) کلاسهای فنی و حرفه ای نیست
تحقیق کنید چه حرفه ای در ترکیه مورد نیازه، یادش بگیرید، توش تجربه کسب کنید و با استفاده از اون وارد ترکیه بشید
فکر کنم مهاجرت به ترکیه بسیار آسون باشه

ستاره شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام. من هم همین سوال رو دارم رفتن یا موندن؟!
یا رفتن چطوری؟... من زبانم خوبه اما تافل و آیلتس امتحان ندادم. فوق لیسانس ... دارم... یک مقدار سابقه ی کاری دارم ورزومه و مدارکم رو ترجمه کردم.. اما متاسفانه نتونستم استادی رو پیدا کنم... که بخوام اسکارشیپ بگیرم...تقریبا من احساس میکنم من چیزی برای از دست دادن با رفتنم ندارم... فقط راه رفتن رو نمیدونم چجوریه؟!....
لطفا جواب من رو از طریق ایمیل بدید! ممنونم

سارا سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:19 ب.ظ

سلام..
من این روزا در به در دنبال آدمایی هستم که مهاجرت کردن و به اطلاعاتشون سخت نیاز دارم.ممنون میشم وقت بزارین جواب بدین.
من 27 سالمه کارشناسی کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه آزاد دارم.آیلتس هم دوره هاشو گذروندم ولی امتحان ندادم.سابقه کار 2 ساله مرتبط با رشتمم دارم.از نظر مالی هم سطح متوسط رو به بالا هستیم.میخوام برای مهاجرت کانادا اقدام کنم.میخوام بدونم با این توضیحاتی که دادم شما که در اون کشور هستین شرایط آدمی مثل من رو تو اون کشور چه جوری می بینید، البته در بدو ورود، منظورم پیدا کردن کار هستش...من پشتکارم زیاده و سخت کوشم..زبان هم مطمئنم میتونم اوکی کنم

با یه وکیلمهاجرت مشورت کنید!
ولی شما اگر بتونید بیاید اینجا به احتمال زیاد زندگی موفقی خواهید داشت

ت.ش سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام. من همه شرایط برای مهاجرت به کانادا رو دارم. ولی هنوز نمیدونم زندگی اونجا برای دختران مناسب هست یا نه

faezeh دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:03 ق.ظ

سلام من ۱۸سالمه ومی خواستم برای تحصیل به کانادا برم رشتمم ریاضیه ایا میشه بعد از اتمام درسم در کانادا مقیم شم لطفا شرایط قبولی دانشجو برای تحصیل در کانادارو هم بگین

بله
احتمال اقامت گرفتنتون زیاده

نازنین چهارشنبه 5 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام قلمتون خیلی گیراس من دارای دوفرزندم ٨و٣ساله ام أیا ریسک نیست تو سن 35سالگی و٣٩سالگی همسرم اقدام به مهاجرت کنیم خیلی خسته ام واحساسدخفقان دارم نگران اینده فرزندان عزیزم هستم هیچ امیدی به اینده درخشان دراین مملکت برایشان نمیبینم

ریسک نیست چون احتمال موفقیت بالاست

محمد پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:29 ق.ظ

عرض ادب و احترام.
ممنون از سایتتون.
راستش من که واقعا دیگه گیج شدم از بس هر شرکت مهاجرتی یه حرفی میزنه.تازگی هم که هی میگن شرایط مهاجرت بد شده.
من میدونم شاید شرایط مناسبی نداشته باشم اما چکار کنم که اینجا واقعا تناسبی با هدف من نداره.شاید هدف من برای خیلیا پوچ باشه در ایران که همینطور هست متاسفانه بخاطر فرهنگش.
من 25 سالمه و دیپلم نرم افزار دارم.من تمام زندگیم موسیقی بوده و هست.سبک موسیقیمم هیچ سنخیتی با سبک موسیقی اینجا نداره و واقعا نمیتونم کار کنم.میخوام اگه بشه برم اونجا دوره های تخصصی و ببینم و مشغول بشم.
از نظر مالی هم مشکلی نیست.اما دوس دارم یه کاری هم اونجا پیدا کنم پاره وقت.
زبانم تا ترم 8 رفتم و حالام دارم در منزل میخونم.
علاقه به یادگیریشم دارم شدید.چون واقعا نیازه.
از سربازی معافم.
مجردم.
حالا میخوام بدونم واقعا من باید چگار کنم؟

محمد شنبه 13 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:55 ب.ظ http://mimfa.net

سلام دوست عزیز.
من امروز با وبلاگتون آشنا شدم.
من متولد 1369 هستم و کارشناسیم رو در دانشگاه غیر انتفاعی با معدل 18/61 در رشته کامپیوتر گرفتم. و الان دانشجوی ارشد کامپیوترم. برنامه نویس هستم و چند تا نرم افزار بزرگ و کوچک هم برای نمونه کار دارم. از شرایط زندگیم توی ایران راضی نیستم و خیلی وقته راه های مهاجرتی زیادی رو بررسی کردم. و در نهایت متوجه شدم از بعضی لحاظا کانادا میتونه برای من گزینه ی مناسبی باشه و یا بعضی از کشورایه آمریکای جنوبی. اما چون همسر و یک فرزند دوساله دارم و وضعیت مالی متوسطی دارم خیلی دودلم.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام
پس از پرداخت مبلغ مشاوره بنده اطلاعات کاملی از وضعیت شغلی و تحصیلی شما در کانادا براتون فراهم میکنم.
برای طریقه مهاجرت با بنده یا یک مشاور مهاجرت تماس بگیرید.
اما از لحاظ کلی شما میتونید در کانادا موفق باشید.

ارادتمند
رامین

پریچهر جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام
با تشکر فراوان از وبلاگ خوبتان
من خیلی به مشاوره شما نیاز دارم
ایا میتونم به صورت انلاین با شما صحبت کنم
هزینه اش چقدر میشه و چطور باید پرداخت کنم؟
با تشکر

سلام
با تلگرام تماس بگیرید

امیر جمعه 2 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:01 ق.ظ

سلام متشکرم از مطالب فوق العاده تون من تمام مطالبتون رو مطالعه کردم فقط این پست رو که خوندم دو دل شدم. من الان 16 سالم هست و در انجمن نظامی استراتژیک کلی مقام دارم و علاقه شدید به نظامی گری دارم. از نظر درسی هم وضعیت خوبی دارم و از نظر اوضاع مالی خانوادمم وضعیت خوبی دارم در ایران زندگی خوب و راحتی دارم ولی من به آینده شغلیم امیدی ندارم(در رشته ریاضی تحصیل میکنم)با توجه به اینکه تعداد زیادی از اقوامم در تورنتو هستن میخواستم ببینم میتونم آینده خوبی در آنجا داشته باشم یا نه؟

خیلی عذر میخوام که متنم طولانی شد من واقعا به اطلاعت مفیدتون نیاز دارم با این مشورت با شما انسان بزرگوار ممکنه مسیر زندگیم به سمت و سوی موفقیت تغییر کنه .❤با تشکر

بله

کیمیا دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام .من نقاشی خیلی خوبی میکشم و خیلی دوستدارم ارتیستی شم حالا مادر پدرم مشکلی با رفتنم ب کانادارا ندارن چون دوتا از فامیلامون تو تورنتو هستن خواستم ببینم اونجا هنر (نقاشی) رشدی داره//////؟ لطفا یکی منو راهنمایی کنه

farinaz جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام
ممنون از وقتی که میگذارید. دختره 29 ساله هستم که در یکی از دانشگاه های سراسری خوب رشته دکتری برق میخونم. مقاله هم دارم. از طرفی میدونم هیج اینده شغلی تو ایران ندارم و دوست دارم تو رشته خودم کار بگیرم. میتونم واسه فرصت اقدام کنم ولی میتونم واسه پست داکت یا حداقل دکتری و گرفتن فاند اقدام کنم. ولی مرددم که اونجا واقعن شرایط خوبی داره میشه کار پیدا کرد؟ به دلگرمی احتیاج دارم که مطمئن شم

سلام
با تلگرام تماس بگیرید
برای رشته شما در کانادا شرایط بسیار خوبی حاکمه

فهیم یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام من 32 سالم است مدرک کارشناسی مهندسی تکنولوژی سیستمهای سخت افزاری دارم زبان انگلیسی رو در حد معمولی می دونم و کارم مرتبط با رشته ام نبوده و شوهرم 35 دیپلم نداره ولی حرفه ی مخراجکاری رو در حد حرفه وارد است و همین طور به شکل حرفه ای سنگ شناسی جواهرات را وارد است . می خواستم بدونم شرایط مهاجرت برای ما چگونه است

ehsan دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 08:44 ب.ظ

خخخخخ. آدم بیماری که فحش و ناسزا میگه رو نباید از دستش ناراحت شد دیگه. مواظب خودت باش

ممنون

لیلا سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 02:19 ق.ظ

سلام....ممکنه جواب سوال منو بدید?
من ۲۲ سالمه لیسانس مهندسی صنایع دارم از دانشگاه ازاد...همسرم ۲۶ سالشه و دیپلم داره...کار فنی مث جوشکاری بلده...حداکثر هزنه ای که میتونیم با خودمون بیاریم۳۰۰۰۰دلاره...با چه شرایطی میشه شروع کرد و کار گرف?ایا مهجرت برای ما ریسکه?

سلام
رشته همسرتون و مقدار پولی که میارید به علاوه ی سنتون ریسک کمی برای موفقیت شما رو نشون میده.

شیدا پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام وقت بخیر ،مادر کن پرستار هست و ده سال دیگه بازنشسته میشه فوق لیسانس داره و یکی از مقاله های توی یه مجله معتبر انگلیسی چاپ شده میخواستم بدونم امکانش هست کانادا در خواست رو قبول کنه و اگه قبول کنه ممکنه کل خانواده با هم بریم خانواده ما چهار نفری هست من تازه دیپلم گرفتم و برادرم میره راهنمایی
ببخشید طولانی شد و مرسی از سایت خوبتون

سلام
در سایت اداره مهاجرت کانادا برسی کنید
cic.gc.ca

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد