خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

سفر به مونترال و غیره

سلام

دوباره من برگشتم با یک سری صحبتهای جدید. اولا که کامتهای جدید رو خوندم. به پیر به پیغمبر من جواب سوالای مهاجرتی خاص رو نمیدونم. جان هرکی دوست دارید برای من معدلاتون رو نفرستید تا بگم تو کانادا راهتون میدم یا نه.

در مورد مشاغل هم بصورت خاص اطلاعی ندارم. کلی هم پیغام شخصی اومده که وقت نکردم بخونم.

حالا بریم سر اصل مطلب:

هفته ای که گذشت من سه روز مونترال بودم. خیلی حال داد. برای اونایی که نمیدونن باید بگم ما ورودمون به کانادا از طریق مونترال بود و بعد از یک ماه موندن در اون مملکت الکی اومدیم تورنتو.

البته من این وسط یک شب دیگه هم مونترال رفته بودم که چون خوش نگذشته بود یک شبه برگشتم.

من عاشق مسافرت تنهاییم، خیلی بهم حال میده. یه خونه گرفته بودم دو خوابه توی پلاتو مونترویال برای شبی پنجاه دلار. البته با صاحب خونه توافق کردم و برای دو شب و سه روز (از صبح چهارشنبه تا عصر جمعه) صد دلار دادم. خونش یکم داغون بود ولی برای دو شب خیلی حال داد. البته نصف شبها تنهایی توی یه خونه ی قدیمی یکم ترسناک بود.

روز اولی که رسیدم پریدم از سوپر مترو (یه فروشگاه زنجیره ایه و هیچ ربطی به مترو حمل و نقل نداره) کلی خوراکی خریدم. بعد هم دیگه شروع کردم تمام وقت حال کردن، از کازینوی مونترال بگیر تا سر زدن به محله ی قدیمیمون.

خیلی جالب بود، احساسی که به مونترال داشتم خیلی شبیه به احساسی بود که به ایران داشتم، خیلی باحاله، خیلی خوش میگذره، ولی دوست ندارم بصورت مداوم اونجا زندگی کنم.

دیدن مونترال یه حالت خاصی برام داشت، اولا شهر خیلی قشنگتر از تورنتو بود، بعدم خاطراتم با هر تیکه از شهر زنده شد.


سوال شده بود که چقدر سرمایه برای مهاجرت نیاز هست. آقا شما ببینید، بطور متوسط به تخمین بنده برای یک نفر ماهی هزار و پونصد دلار، برای دو نفر دو هزار دلار ماهیانه و برای هر نفر اضافی پونصد تا هزار دلار ماهیانه لازمه و بصورت نیمه خوش بینانه شما برای دوازده ماه احتیاج به پول دارید تا بتونید کار پیدا کنید و جا بیفتید. حالا با کمتر از این پول هم میشه زندگی کرد، ولی سخت و صرفه جویانه و ممکن هم هست شما بعد از دو هفته یه کار ماهی هزار و پونصد دلار پیدا کنید. شما ببینید چقدر میتونید به خودتون فشار بیارید. اگر بچه کم سن و سال یا نوجوون با خودتون میارید نمیتونید خیلی صرفه جو باشید چون بالاخره بچه هستند و چیزایی رو که میبینند میخوان، اگر زوج جوونید با عشق و مهربونی کنار هم برای آینده بهتر سختی ها رو تحمل میکنید.


نکته ی سومی که میخوام بگم در مورد اتفاقیه که امروز برای اولین بار برای من اتفاق افتاده. امروز رفته بودم ورزش، وسایلم رو هم مثل همیشه گذاشتم توی یه کمد درش رو قفل کردم. وقتی برگشتم دیدم یکی قفل من رو شکسته و پولها و بلیطهای مترو رو برداشته. حالا خدا رو شکر سر ساک ورزشم نرفته، عینکم رو بر نداشته، موبایلمم هم همراهم بود وگرنه اونم به باد رفته بود، طرف زیاد هم دنبال دردسر نبوده وگرنه کارت اعتباریها و کارت شناساییهام رو هم برداشته بود. رفتم به مدیر باشگاه گفتم، اونم بعد از کلی ابراز همدردی و اشک تمساح گفت پیگیری میکنه ولی چون تو خود رختکنها دوربین نیست کار زیادی از دستش بر نمیاد. این اتفاق برای من خیلی نادر بود ولی کمی شانس و کمی عدم توجه به نکات ایمنی بعضی مواقع آدم رو میفرسته ته چاه.


نکته آخر در مورد مشاغل هستش. اینجا مملکت بزرگ و پیشرفتیه و همه مدل شغل همه جاش نیاز هست. حالا بعضی مشاغل مثل مهندسی و کارهای مربوط به نفت یا پرستاری اینقدر نیازش بالاست که منابع داخلی تکاپوی بازار رو نداره و به مهاجرین بخاطر شغلشون امتیاز خوبی برای مهاجرت داده میشه. تا اونجایی که بنده دستگیرم شده افرادی که کارهای کامپیوتری میکنند خیلی سریع جذب بازار میشن چون اطلاعاتشون میتونه خیلی بروز باشه، مهندسین و متخصصین فنی احتیاج به یه بروزرسانی اساسی دارند که اگر پایه ی خوبی داشته باشند میتونند خودشون رو توی بازار جا کنند، در آخر پزشکان احتیاج به یه تغییر خیلی اساسی دارند و برای اینکه با انجا تطبیق پیدا کنند خیلی باید درس بخونند.


خلاصه اینکه ما فعلا رفتیم، زود برمیگردیم. اینستاگرام رو هم یادتون نره، شناسه من هست ramincanada

بهم بگید عکس از چی براتون بزارم


ارادتمند

رامین

نظرات 38 + ارسال نظر
وحید جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:17 ب.ظ

دیر به دیر میای مهندس........
ایشااله همیشه خوش باشی
به امید روزی که کارای ما هم طبق برنامه پیش بره و ما هم بتونیم بیایم ،
یه سوال سطح زندگی کارشناسای کامپیوتر اونجا چجوریاست ؟؟
منظورم بحث کار یابی نیست ، منظورم سطح درامدو رفاه زندگیو ... (هرچی خودت میدونی)
ممنون

عالی

hamid جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ

ممنون از مطالب زیبا و مفیدتان،
کمی هم برای ما که از طریق un ترکیه میخواهیم بیاییم کانادا، راهنمایی کنید، شرایط چه جور است، تازه واردهایی مثل ما، چه کنند!
با تشکر

نمیدونم

محبوبه جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:36 ب.ظ

ممنون ازاطلا عاتتون من مرتب سرمیزنم تاشایداطلاعات جدیدبخونم.راستی اگه میشه ازجاهای تفریحی داخل اینستاتون عکس بزارید.ممنون

چشم

befermatooo شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام داداش خسته نباشید . خیلی گشتم تا وبلاگ بروز و روان پیدا کنم که کردم .

خسته نباشید .

تو فرومهای زیادی هستم که سوالامو میپرسم اما مطمئن نیستم هموشن اونطرف باشن یا کارمندای سازمانهای مهاجرت نباشن

بنابراین از شما میپرسم که من اگه بعد از چند ماه بتونم ماهی 1500 دلار گیر بیارم آیا میتونم 500 دلارش رو بفرستم ایران ؟ یعنی اصلا میتونم پس انداز داشته باشم ؟ مجرد هم هستم و دیپلم برق اما میخوام با مدرک plc وارد بازار کارش بشم .

اونطور که پیداست حداقل باید 12000 هزار دلار با خودم داشته باشم تا اگه کار پیدا نکردم هزینه های خانه و ... رو بتونم تامین کنم .

ممنون از اینکه وبلاگ را بروز میکنی . انشالله همیشه دنیا بکامت باشه

ممکنه ولی سخته

نیلوفر یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:47 ب.ظ http://www.khateratekhis8.blogfa.com

سلام
چقدر خوبه که بعد این همه سال هنوزم وبلاگتون تقریبا سر پا هست

امیدوارم جوابم رو بخونید
من احساس مسئولیت و رضایت میکنم
خوشحال میشم وقتی میبینم کار مثبتی از دستم بر میاد

پری پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ق.ظ

سلام مونترال اب وهواش قابل تحمل تر هستش یا تورنتو. براى تحصیلات دانشگاهى چطور. تشکر

آب و هوای هردو یطوره
تحصیلات بنده تونتو رو ترجیه میدم

mohammadrv دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:52 ق.ظ

افا ی سوال:
این هزینه ای که گفتید باید به اضافه ی 6000$ کرایه خونه برای 6 ماه بشه؟!!!
یا کلا از همه نظر ماهیانه 1500$ برای یک نفر کافیه ؟

کلا $١٥٠٠ برای یک نفر کافیه

Mandana سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:03 ب.ظ

سلام ،مطالبی که گذاشتید بسیار مفید بود از شما سؤالی داشتم من برای. أوائل أکتبربهمراه دو فرزند وهمسرم عازم مونترال هستیم ما میخواهیم به ونکور بریم وإنجا بمانیم اما نمی دانیم چه مدت باید بمانیم وبعد خارج شویم ایا بعد از خروج از انجا دولت کبک دیگر با ما کاری ندارد در واقع دیگه نیازی نیست برای کاری ما به مونترال برگردیم واگر میتوانیم خارج بشیم در فرودگاه باید چه کارکنیم لطفا مرا راهنمایی کنید

شما هـیچگونه محدودیتی به کبک ندارید

کىت یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:51 ب.ظ http://kate2011.blogfa.com

سلام
کجا وسایلتونو بردن؟گودلایف؟!
من فکر نمىکردم ازین خبرا باشه
خوب شد گفتید

بله
گودلایف
:(((((

mohammadrv سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:11 ق.ظ

بعضی شغلها در ایران هستن که تو کشورهای دیگه معلوم نیست که اون شغل رو قبولش داشته باشند.
مثلا تعمیرکار خودرو:
ما اینجا پراید و پیکان تعمیر میکنیم که اصلا اونجا پراید و پیکان وجود نداره
میشه در این مورد یک مقدار توضیح بدی، مثلا یک تعمیر کار خودرو بخاد اونجا همین کار رو ادامه بده باید دوباره دوره بگذرونه ؟
اگه مدرک از سازمان فنی وحرفه ای داشته باشه چی؟
اونجا تعمیرگاه به چه صورت هستش؟ مغازه یا گاراژ؟
باید مدرک دانشگاهی داشته باشی تا اجازه کار بهت بدن؟

هر قدر که خودت اطلاع داری جواب بدی ممنون میشم

بابا بالاخره ماشین ماشینه، همش هم موتور و رادیاتور و گاز و دنده داره
احتیاج به یادگیری مهارتهای جدید و به روز کردن اطلاعات هست ولی اطلاعات و تجربیات قبلی خیلی خیلی کمک میکنه
مدرک فنی حرفه ای خیلی تاثیرگذاره

مسعود جمعه 21 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام برادر خسته نباشی
من 16 سالمه و از مهر امسال وارد سال سوم دبیرستان میشم مداراک مدیکالمونو تازه ارسال کردیم وکیلمون گفت احتمالا 3ماه تا 8 ماه طول میکشه که ویزاتون بیاد.سوالم اینه که سال آینده که ما وارد کانادا شدیم چه مدارکی برای تحصیل در دبیرستان اونجا (کانادا) لازمه ؟ مثلا معدل نمرات یا پرونده ویا حتی شناسنامه سلامت.
سوال دومم اینه که چه طوری میشه بفهمم که وارد چه سال تحصیلیی خواهم شد؟ مثلا 10 یا11
سوال آخرمم اینه که از سالای آخر دبیرستان اونجا تا دانشگاه امکان این که یه پارت تایم جاب پیدا کرد که بشه مسقل شد وکنارش درس رو هم ادامه داد چون من خیلی به استقلال فکر میکنم .
راستی یه سوال دیگه اگه مدارکمون تو آخر پاییز یا زمستون اومد ایا اون موقع اومدن وقت خوبیه چون فکر کنم اون موقع خیلی سرد باشه. با تشکر

سطح تحصیلات به امتحان تایین سطح بستگی داره
کار پاره وقت هم میشه انجام داد
اوایل بهار و بعد از عید بهترین وقت برای اومدنه ج

مرتضی دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:18 ب.ظ

سلام و عرض ادب
از کاندا، امریکا رفتن راحته شرایطش چجوریه؟
منظورم مسافرتی رفتنه

خیلی راحته
میری سر مرز، پاسپورتت رو نشون میدی و میری

محسن ن جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:20 ب.ظ

با سلام
امیدوارم در غربت همیشه پاینده باشید
الغرض من در حال نگارش کتابی در خصوص هموطنان مهاجر و ایرانیانی که در حال درس خواندن و زندگی در کشورهای دیگرند هستم. خوشحال میشم خاطرات یا ماجراهای جالبی راکه در انجا ذارید برای اینجانب بفرستید تا از ان در نگارش کتاب مذکور استفاده گردد.

mohammad سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:31 ب.ظ

اقا سلام خوب هستید ایا راسته که میگن توی کانادا مثل خر باید کار کنی و مرخصیم یهت نمیدن:-) یکی از اشناهامون که کانادا یود اینطوری تعریف کرد یه سال دوم نیورد برگشت ایران و ما قفل کردیم یکم
بعد کانادا سفارت نداره توی ایران چطوری از چه راهی میتونم بیام و من ۱۸ سالمه اگر یخوام تنهایی برم چه پیشنهادی میکنین
خیلی ممنون از راهنمایی هایی که میکنی

این داستان رو غلط برای شما گفتن

کیوان چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:14 ب.ظ

سلام داداش خسته نباشی می خواستم بدونم که تو ایران هرچقد درس بخونیم کانادا ارزش داره یا باید از صفر شروع کرد باتشکر .ممنون میشم اگه پاسخ بدی

ارزش داره ولی دقیقا برابر نیست چون استانداردا یکی نیست

مهاجرت به آمریکا شنبه 5 دی‌ماه سال 1394 ساعت 06:20 ب.ظ http://migrate.mento.ir

بیگ لاااااااِیـــــک واقعا خوب بوود خسته نباشد
http://migrate.mento.ir

alsatt.ir دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:37 ق.ظ http://alsatt.ir

like

مهاجرت به آمریکا دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:00 ب.ظ http://migrate.mento.ir

مطلب خوبی بوود و کلی به دردم خورد
http://migrate.mento.ir

مهاجرت به آمریکا سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1394 ساعت 03:29 ب.ظ http://migrate.mento.ir

عااااالی بوود واقعا مطلب.ممنون
http://migrate.mento.ir

مهاجرت چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:19 ب.ظ http://migrate.mento.ir

مطلب خوبی بوود و کلی به دردم خورد
http://migrate.mento.ir

Mohammad شنبه 26 دی‌ماه سال 1394 ساعت 06:21 ب.ظ

سلام خسته نباشی
می بگما اگه نوشتن را ترک کردید پس یک خبری به ما نمیدی که ما با شوق فراوان نیایم و بعد ببینیم از سال ۹۳تاحالا هیچ پستی نزاشتی اگه ترک نکردی پس چرا برا ما نیمنویسی که امید وار بشیم.......
دمت گرم..
خواهشا بخواطر ما یه مطلبی بزارید.......
ارادتنمد
محمد.

لاله یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام. فکر میکنم دیگه سری به وبلاگتون نمیزنین. کمابیش مطالب رو خوندم و راهنمایی های مناسبی گرفتم. البته اگر بعد از یکسال و نیم شرایط تغییر نکرده باشه. تولیست مشاغل مورد نیاز کانادا اسم حسابداری رو دیدم. دارم تحقیق میکنم راجع به اینکه تو زمینه رشته خودم یعنی حسابداری تو چه کشوری میتونم موفق تر باشم. و حتی بعد از ساکن شدن ادامه تحصیل بدم. وبلاگ شما راجع به کانادا خیلی خوبه. امیدوارم آپدیتش کنین و اگر از رشته ی من هم اطلاعاتی دارین بنویسین. سپاس.

student nurse دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام
چه وب خوبی پیدا کردمااااا
امیدوارم که هنوز باشید و بتونید جواب منو بدید..
من دانشجوی پرستاریم..سال اخرم دیگه اگه خدا بخواد..میخواستم بدونم اولین قدم برا مهاجرت به کانادا قبل از اینکه طرحم تموم بشه چیه؟چیکار باید بکنم؟تو هر سایتی رفتم همش چیزای عجق وجق نوشته بودن نفهمیدم..
باتشکر

Mohammad.eshghali poor شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:08 ق.ظ http://eshghalipor70@gmail.com

تعیین سطح از چه درس هایی امتحان میگیرن؟

زبان و ریاضی

حسین چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 ب.ظ http://migrate.mento.ir

سلام.در صورت تمایل می توانید خاطرات و تجربیات شخصی خود را در سایت تخصصی مهاجرت ما منتشر کنید.
migrate.mento.ir

mana یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام
جطوری؟
کل وبلاگت رو دو روزه خوندم. واقعا دمت گرم!
خیلی خوب بود. مخصوصا که طی سالیان نوشته شده قشنگ میشه هم تغییراتی که در اثر جا افتادن تو کانادا و هم تغییراتی که در اثر بزرگ شدنت درت اتفاق افتاده رو دید.
خیلی مرسی. من که خیلی استفاده کردم
موفق باشی

محمد رضا دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:10 ب.ظ http://shilat75blogfa.com

سلام بر هم وطن عزیز و بسیار لوس خودمون جناب رامین خان. امروز حدود سه ساعت وقت گذاشتم و همه مطالب وبلاگت رو خوندم. جالب بود. دستت درد نکنه. نگاه ادبی جالبی داری در عین ادبی بودن یه حالت اجتماعی در خور شایسته هم در جملاتت داری که شایسته گرفتن اسکار هستی اونم از نوع ایرانی. اگر دوستان ازت در مورد اینکه بیاییم یا نیاییم یا جد و اباد خود را می فرستند چون کلاه برداری تو این حرفه مهاجرت زیاده و بیشتر دوست داریم آخر کار رو از طرف یک نفر که رفته و دیده ببینیم.از اینکه گفتم لوس منظورم هم همینه. هزار جا نوشتی سئوال نکنید که چجوری بیاییم. خوب یه بارم از نظر خودت بهترین راه رو برای مهاجرت بنویس. بهترین وکیل رو معرفی کن. ترزونترین راه رو توضیح بده خوب آسمون به زمین نمی یاد که یا زمین به آسمون نمی ره که. البته مثل همیشه از نگاه خودت بنویس. مثلا من یه ایرانی هستم در هندوستان بودم دکترای هیدروشیمی تو شاخه شیلات دارم 37 سال سنمه و اینجا مدرس دانشگاه هستم. همسرم ریاضی و دکترا از پونه هندوستان.یه فرزند تپل مپل پسر هم داریم اونم 4 ساله. مدرک زبان نداریم ولی زبانمون به واسطه تحصیل در سرزمین مهاراجه هی بد بدک نیست. می تونیم مدرک زبان بگیریم. برای رشته من و خانمم اونجا کار هست یا نه. منظورم کار آزاد هست نه تدریس دانشگاه.همین. آخه جواب دادن به این سئوال سخته خدایی.نبینم بنویسی نمی دونم. قبلا تو کار اجاره ویلا بودم یه گروه بزرگ داشتم الانم دارم. آشپز ماهری هستم ولی مدرک فنی ندارم.منظورم اینه اگر بیام مثلا توی یه شرکت محیط زیست بهم کار می دهند با حقوق ماهی 4000 دلار. خوب طبیعیه که شما بهتر می تونی جواب بدی تا دکتر مختاری. به این شرکتها مراجعه کردم. منشی همچی استاد اشتاد می گفا انگار پروفسور بالتازار اومده.هی خرمون می کرد که بله چه کسی بهتر از شما. یه جا هم رفته بودیم طرف منو دید تو دلش گفت عجب تیکه ایه و بعد ادامه داد بله من براتون تو 6 ماه پی آر می گیرم و از همین الان خودتونو تو سرزمین کانادا ببینید. راستی من به شمال کانادا همون مناظق سردش بیشتر علاقمندم. چرا ادامه ندادی وبلاگت یه نشانه ای هست برای امید. برای دل خودت بنویس مثلا توش شعر بگذار خاطره بنویس عکساتو بگذار این خودش میشه یه دفترچه خاطراتت. برای معلمت استاد عطایی بنویس و برای دوستانت. چه اشکالی داره بعدا که برمی گردی می خونیش مطمئن باش لذت می بری مثل من که یه وبلاگ دارم برات ادرسشو گذاشتم.بهر حال اگر دانشجوی خودم بودی مطمئن باش هر ترم می انداختمت که مجبور باشی هر ترم با خودم درس بگیری چون دوست ندارم دانشجوهایی با ذوقی مثل توی عزیز رو از دست بدم. آفرین بر پدر و مادر گلت که فرزند خوش مشرب و خوش ذوق و باحالی مثل تو رو پرورش داده اند. راستی امکان داره ما بتونیم اونجا دوباره درس بخونیم مثلا تو رشته ای دیگه البته شبیه رشته خودمون تو پایه دکترا. در ضمن امکان داره با پی آر وارد بشیم و سر کار نریم و خودمون یه فروشگاه مثل مک دونالد احداث کنیم.من عاشق حرفه خصوصی هستم. از اینکه هندوستان رفتم تو وبلاگم نوشتم با پول خودم بوده و کلا تو زندگی کمک خاصی از خانواده دریافت نکرده بودم همه اش رو پاهای خودم بوده. ـخ که چقدر پاهام درد می کنه. برای تو پسر دوست داشتنی آرزوی موفقیت خیلی خیلی شیرین رو در هر لحظه زندگی ات خواهانم. اسم رشته خودتم بنویس و اینم بگو چرا تعییر رشته دادی. حتما به نوشتن ادامه بده چرا که تو نماینده اجتماعی هستی که از عمق ناباوری به باور رسیده ای و می توانی راه رو هر چه روشنتر نماییو البته اگر باز هم بنویسی.بای

منتو ماگریت دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:52 ق.ظ

سلام دوست عزیز می دانم تجریبات ارزشمندی در مورد مهاجرت به مونترال رو داری. تمام افرادی که قصد مهاجرت دارند شدیدا به این تجربه های با ارزش شما نیاز دارند. انجمنی ساخنه شده که ایرانیان بتونند تجربه های شما را بخونند و تجربه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید پس خواهش میکنم شما هم مثل ما به این انجمن بیایید وبا درج تجربه های خود سایر ایرانیان عزیز را راهنمایی کنید.

امیر شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام.مطالب وبلاگتون خیلی مفید بود.
امیدوارم بازم از تجربیاتتون برامون بگید

سمیرا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:27 ق.ظ

سلام رامین جان
من دو روزه که با وبلاگت آشنا شدم. تمام مطالبی رو که گذاشته بودی خوندم.خیلی جالب بودن. خیلی خیلی جالب بودن. فقط حیف که ظاهرا دیگه علاقه‌ای به نوشتن نداری.

وقتی شروع به نوشتن میکنم دوستان با کم لطفیشون آدم رو دلسرد میکنند

متین جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام آقا رامین
واقعا وبلاگ خوبی داری. دیروز اینجا رو پیدا کردم و تا امروز همه مطالبو خوندم. خیلی ناراحتم از اینکه دیگه ادامه ندادی.
امیدوارم دوباره برگردی دوست عزیز

ادامه هم میدم

Hoda سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 12:10 ق.ظ

بعد چندسال وبلاگ نویسی و بعد دو سال تعطیلیه وبلاگ دوباره برگشتم توو فضای وبلاگی و اینجا رو دیدم. بعد از یه استراحت طولانی که انجام دادید دوباره برگردید

پوریا سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:41 ق.ظ

سلام امید وارم حالتون خوب باشه میخواستم بدونم برای مهاجرت ب کانادا باید چیکار کنم وچقدر پول باید همرام بیارم مرسی خواهش میکنم راهنمایی کنید

برای مهاجرت باید از طریق سفارت اول اقدام کنید

مریم از ایران شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام خدا قوت
خوندم استفاده کردم
عالی بود
موفق باشی

سحر پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 12:26 ق.ظ

خسته نباشین. یه سوال داشتم ازتون.
دوستم همراه همسر و دخترش قصد پناهندگی در کانادا داره و عقیده داره اوضاش بهتر میشه و بعدا از ترکیه راحت میتونه بیاد ایران بره.من اطلاعی ندارم. شما نطدتون راجب پناهندگی چیه. ضمنا خاهر همسرشون چند ساله کاناداست و همسرخارجی داره و راحت اقامت گرفت. ممنون میشم جوابمو بدین. خیلی نگرانم

از پناهندگی خبر خاصی ندارم

مهدیه دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 10:24 ق.ظ

سلام زندگی توی کانادا با دو تا بچه زیر سن دبستان چطوریه؟ امکانات برای بچه ها خوبه؟ رایگان هست:

امکانات برای زندگی خوبه ولی رایگان نیست
امیدوارم شما به امید چیزای رایگان تصمیم به مهاجرت نکرده باشید

حمید پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 01:55 ب.ظ https://zardiran.com

درود بر شما

وبلاگ پربار و مفیدی دارید و اطلاعات شما در زمینه هایی که بهش می پردازید ارزشمند و قابل توجه هستش.
من هم بعنوان یک مدیر وب سایت از خیلی نظراتی که اظهار می شه خوشحال نمی شم. ولی این نمی تونه منو از ادامه کار دلسرد کنه.
هیچوقت همه نظرها موافق نبوده. پس ادامه بدید!

من وبلاگ شما رو دنبال می کنم.

آبسوارک جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 01:24 ق.ظ

عالی بود.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد