خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

شکوایه

سلام دوستان 

انگار بنده مطالب خیلی مزخرف مینویسم که هیچ یک از دوستان یک نظر هم نمیدند . 

بنده مشکل ندارم که میام و مطالبی از زندگیم رو روی اینترنت برای شما مینویسم که شما حتی زحمت یک نظر هم در قبال اون ندید ها ! 

لطف کنید اگر بنده هر روز خودم رو ملزوم به نوشتن یک پست میدونم شما هم هر وقت که سری به بنده میزنید و اطلاعاتی میگیرید یه نظر خشک و خالی بنویسید که بدونم این وقتی که میگذارم الکی صرف نمیشه ! 

منتظر نظرات شما هستم ! 

ارادتمند 

رامین

نظرات 23 + ارسال نظر
رضا جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:01 ق.ظ

سلام
اطلاعاتت خیلی عا لیه
من هم مثل تو تا چند ماه دیگه میرم مونترال
اگر میشه در باره شهر مونترال بیشتر بگو
کدوم منطقه هاش یا محله هاش برای زندگی بهتره
برای کار آزاد کدوم منطقه هاش بهتره؟

سلام رضا جان
بنده اطلاعات خیلی دقیقی از شهر مونترال ندارم ولی تنها چیزی که میتونم بهت بگم اینه که برای خانه مناسب توی منطقه های مونترویال (Mont-Royal) یا ات واتر (Atwater) و یا مک گیل (McGill) بگرد چون مرکز شهر و نزدیک مترو هست و برای شمایی که تازه واردی بسیار مناسبه !
ارادتمند
رامین

رضا جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:50 ب.ظ

سلام
ممنون از راهنمای هات
میشه از اینجا یک آپارتمان اونجا اجاره کرد
چون من با 2 بچه نوزاد دارم میرم

سلام رضای عزیز
بطور مطلق و حتمی نمیتونی آپارتمان از اینجا اجاره کنی ولی میتونی بری توی اینترنت و دنبال اپارتمان دلخواهت بگردی و بعد با صاحبش تماس بگیری .
به احتمال زیاد بهت اعتماد میکنه و خونه رو برات نگه میداره .
اگرم میتونی برو اونجا و چند روزی توی یک هتل یا مهمانسرا مقیم شو و در این حین و بین بدنبال خونه مورد علاقت بگرد .
البته بعضی وکلای مهاجرتی خونه رو از اینجا اجاره میدهند که میتونی باهاشون تماس بگیری.
ارادتمند
رامین

پارسین جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:06 ب.ظ

من یه مدتی نبودم تازه آمدم البته زود هم باید بروم
کار است دیگر
زود عصبانی نشو
من هروقت خانه باشم می خوانم و نظر می دهم
ولی کارم دور از خانه است

سلام
ممنون که به فکر من و وبلاگم هستی
ارادتمند
رامین

مرتضی جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:09 ب.ظ

سلام.بابت نظرات نگران نباش. اطمینان داشته باش که از ۱۰-۱۱ اردیبهشت جا برای سوزن انداختن توی وبلاگت نخواهد موند. اینا مربوط به مسایل روانشناسی میشه. اگه به حرفام ایمان نداری میتونی صبر کنی تا زمان همه چیز رو بهت ثابت کنه. نا گفته نمونه که بنده از روزای اول حامی تو بودم(البته گاهی اوقات کوتاهی کردم) و حالا حالاها دست از سر خودت و وبلاگت بر نمیدارم.ضمنا به آینده بسیار امیدوار باش......ببین رامین جان عزیز؛ از امروز به بعد میخوام واسه کنکور جدی درس بخونم.بنابر این بنده به مدت۲ ماه نمیتونم کامنت بدم.ولی اطمینان داشته باش که با موبایلم به اینجا سر میزنم.و هیچ وقت دوستای خوبی مثل تو رو از خودم دور نمیکنم.اما اولین کامنت بنده در تاریخی بین۵تا۱۱ تیر خواهد بود.امیدوارم که زندگی روشنی رو توی کانادا شروع کنی.برات از ته قلبم آرزوی موفقیت دارم.از تو و هر کسی که این کامنت رو میخونه التماس دعا برای کنکور اینجانب دارم...........با احترام.....<مرتضی ح.>

سلام مرتضی عزیز
از امیدی که بهم میدی ممنونم .
امیدوارم در کنکور در بهترین رشته قبول بشی .
ارادتمند
رامین

سعید شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ

پسر جون. کی ازت دعوت کرده بنویسی که وقتی کامنتی نیست شاکی میشی؟ خوب یه مشت مطلب و از اینور و انور کپی می زنی اینجا اونوقت انتظار به به و چه چه هم داری؟
ببین بسیار سفر باید تا پخته شود خامی! الان برو بخون ۱۰ یا ۱۵ سال دیگه خواستی بنویسی کپی نکنی یه مولف باشی.
آخه مومن تو هنوز پات و از ایران بیرون نذاشتی اونوقت اسم وبلاگت رو ببین!
سعی کن اول زندگی رو لمس کنی بعد روایت کنی.
وقتت هم ارزش داره. که چی می شینی مثل این کانادا جون و داوود و ... می نویسی؟ می خوای بشی مثل اونا؟
ببین من هم تو صف مدیکالم. شاید ۴ ماه دیگه. اما باور کن مهم نیست کجا باشی. مهم اینه مه خوش باشی. پس اینقدر به کانادا گیر نده. خودت رو بساز. قوی و محکم و باسواد.
به نظرم اسم وبلاگت رو عوض کن. اگه باز هم کامنت و بازدید کننده می خوای بهت می گم راهش چیه. خواستی تو همین وبلاگت بنویس بهت بگم

سلام سعید آقا
من نمیدونم شما با از ما بهترون ارتباط دارید یا ته فنجان قهوه دیدید که بنده مطالبم رو از جای دیگه برمیدارم ؟!!!
تمامی مطالب این وبلاگ به دستان بنده نوشته شده و اگر از مطلبی هم خوشم اومده اون رو کپی نکردم و لینکش رو گذاشتم !
لطف کنید دفعه دیگه از این توهین ها نکنید وگرنه ....
رامین

امیر شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:08 ق.ظ http://2khtarampaniz.blogfa.com

رامین جان سلام

دفعه اوله که اومدم تو وبلاگت و مطالبتو تقریبا خوندم.

خیلی‌ عالی‌ بود و کامل معلومه خیلی‌ مطالعه کردی.

موفق باشی‌

سلام امیر جان
ممنون از نظراتت
ارادتمند
رامین

علی شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:23 ق.ظ

سلام خسته نباشی من که از بس ایم مطالب متضاد سایتهای مثبت نویس و منفی نویس کانادا رو خوندم پاک گیج شدم نمی دونم کی راست میگه کی دروغ
خدا کنه زودتر خودبری برامون بنویسی

سلام علی جان
کلا برات بگم : خوب بودن و بد بودن کانادا نسبیه .... یکی موفق میشه که شایدم توی ایران اصلا موفق نبوده یکی هم موفق نمیشه که شایدم خیلی توی ایران موفق بوده !
ارادتمند
رامین

fffff شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ق.ظ

سلام رامین جان خیلی وبلاگ خوبی داری ممنون از اطلاعاتی که میزاری من و خانوادم تازه اقدام کردیم ولی به امید خدا ما هم 1.5 سال دیگه می آییم امید وارم اوضاع اقتصادی خوب بشه رامین جان چرا اینقدر زود جوش می یاری . همه دوستت دارند و نوشته هاتو میخونند شرط بذار که اگه نظر بدید خاطرات ورودمو مینویسم همه نظر میدن چون این قسمت از خاطرات خیلی شیرینه . موفق باشی

سلام ذوست عزیزم
خیلی خیلی ممنونم .
ممنون از راهکارت ولی یکمی خشن به نظر میرسه .
باز هم ازت ممنونم .
ارادتمند
رامین

شهرام شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ب.ظ

رامین جان سلام خسته نباشی

سلام شهرام جان
در مانده نباشی
ممنونم
ارادتمند
رامین

آرش شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:57 ب.ظ

بابا این حرفا چیه. من منتظرم بری اون طرف و بیشتر از مونترال بنویسی. منتظریم ها! ول نکنی بری که بری. قربانت

سلام آرش جان
ممنونم
حتما رفتم اونجا نوشتن رو ادامه میدم
ارادتمند
رامین

حامد شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:43 ب.ظ http://ab.canada@yahoo.com

سلام
ازاینکه وقت میگذاری و اطلاعات باارزشت را دراختیار دیگران قرار میدهی متشکر.
اگر از زمان بندی سیستم جدید پذیرش مهاجر اطلاعاتی دارید من نیاز دارم.
چون اسفند مدارک را ارسال کردیم و منتظر فایل نامبرم.

سلام حامد جان
ممنونم
بنده دقیقا این زمانبندی رو نمیدونم ولی برات میگردم . اگر گیر اوردم برات میگذارم
ارادتمند
رامین

آزیتا شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:21 ب.ظ

سلام رامین عزیز
از اطلاعات کامل و جامعی که در اختیار ما می گذاری خیلی ممنونم. در مورد کلاسهای فرانسه مونترال می خواستم بدونم آیا از امکانات آن افرادی که مدتی مقیم دیگر ایالتهای کانادا بودن و حتی سیبیزن هستن هم در صورت نقل مکان به مونترال می تونن استفاده کنن. با تشکر

سلام آزیتا جان
از بابت اطلاعات که بسیار خوشحالم
در مورد کلاس زبان کبک هم دقیقا این موضوع رو نمیدونم ولی اگر هم باشه فقط برای زبان فرانسه هست و انگلیسی تدریس نمی شه .
ارادتمند
رامین

رضا شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام رامین جان
راستی تو کی میری و از چه راهی اقدام کردی و مدیکالت چند وقت بعد از مصاحبت امد؟
مال من بعد از 6 ماه هنوز نیومده
چیکار میتونم بکنم؟
کسی که روز مصاحبش با من یکی بود بعد از 3 ماه امد

سلام رضا جان
من از راه مهاجرت به کبک اقدام کردم و مدیکالم بعد از ۱۸ ماه اومد چون کار ما افتاد توی جریان قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی الاصل کانادایی .
برای مدیکال هم زیاد نگران نباش اگر بهت نگفتند که رد شدی حتما در اینده برات میاد چون دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره .
زمان اومدن مدیکال بسته به شرایط افراد متفاوته !
ارادتمند
رامین

سعید یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ق.ظ

رامین خان
من و ببخش یادم رفت بگم. هم خوش تیپی (عکست رو تو لونگ لانگ دیدم) هم نسبت به سنت با سواد. من شاید 10 سال از شما بزرگتر باشم. الان خودم تو ایران شرکت دارم حدود 20 نفر پرسنل و ...مرددم برم یا نه! با اینکه یه مدت هم اروپا بودم. فکر می کنم هر کسی باید تجربه کنه لمس کنه بعد تصمیم بگیره. من اینقدر تو زندگیم تغییر دیدم که کلی از هم سن وسالام بزرگترم اما همیشه با یه دوست 60 سالم مشورت می کنم چون سواد و تجربه رو با م داره. الان افسوس نخوانده هام رومی خورم. به تو هم توصیه می کنم اگه بیشتر بخونی و جسور باشی سریعتر می ری جلو.
راستی از همه چیز مهمتر (از خوندن) کار کردن وتو اجتماع بودنه. می دونم موفق می شی چون دنبالشی.
ببین خواننده خیلی وقت ها دنبال شرو ور می گرده. مثلا اگه از روابط زشت قصه بنویسی کلی به مخاطبت اضاف می شه. اما تو که هدفت این نیست؟ پس خواننده رو بی خیال. راننده رو بچسب (منظورم خودته)

سلام سعید جان
ممنون
ارادتمند
رامین

مرتضی یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:34 ب.ظ

حالا کی می ری؟ هر وقت رفتی مقیم شدی (پاس گرفتی نه پی آر) حسابه

سلام مرتضی عزیز
من تا یه دو هفته دیگه میرم .
شما هم لطف کنید کنتورتون رو بدید اصلاح کنند درست بندازه !
ممنون میشم .
ارادتمند
رامین

مروارید دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:20 ق.ظ

رامین جان درود
عزیزم هر چی به رفتنت نزدیک تر میشی داری اخمو تر میشی ها !!!. چشم نظر هم میدیم ولی مطمئن باش که ننوشتن نظر نشانه این نیست که قدر زحمات تو رو نمیدونیم فقط عزیزم صبورتر باش . شاد باش و پیروز

سلام مروارید جان
ممنون و متشکر از حمایتت
سعی میکنم خوش اخلاق تر باشم
ارادتمند
رامین

شیوا دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:49 ب.ظ http://sunnygirl66.blogfa.com

ای بابا رامین جان چرا اینقدر عصبانی هستی!!!باید عادت کنیم که میان و میرن ولی بی سر و صدا.زحمت چند خط اظهار نظرم بخودشون نمیدن....شایدم بی نظرن!!!

سلام شیوا جان
شاید شما راست میگی
ممنون که به یادم بودی
ارادتمند
رامین

محمد دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:20 ب.ظ

ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار میدی.خدانگهدار

سلام محمد عزیز
شما به بنده لطف داری
ممنونم
ارادتمند
رامین

نازی سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ق.ظ

سلامرامین جان
من یه چند روزی درگیر امتحامات پایان ترم فرانسه بودم اومدم یه سلامی عرض کنم دیدم چه خبره !
بی‌خیال این حرف ‌و حدیث ها !
نزدیک رفتن و هم خوشحالیم که به سلامتی یه زندگی جدید رو شروع می‌کنی و هم دلمون گرفته که تا چند وقت ممکنه بدلیل رسیدنت و کارهای اولیه ممکنه وقت نکنی زیاد بنویسی .
در هر صورت دعا می‌کنم به سلامتی هر کجا باشی دلت شاد و لبت خندون باشه.
اگه کاری اینجا داشته ‌باشی بدون تعارف من در خدمتم .
با آرزوی سلامتیت

سلام نازی خانم گل یار دیرین
اولا از اینکه دارم میرم و ممکنه نوشتنم قطع بشه اصلا نگران نباش که شاید کم بشه ولی قطع نمیشه .
دوما ممنون از دعای خیر شما
در ضمن شما به بنده لطف داری
من تا وقتی خوانندگان عزیز و گرامی مثل شما دارم که اول حمایت و دوم کمکم کنند وبلاگ نویسی رو ترک نمیکنم .
ارادتمند
رامین

برگ افرا سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ http://mapleleaf.blogfa.com/

دوستت داریم!

سلام
اولا ممنونم
دوما ما هم شما رو دوست داریم
سوما ما هم زیاد به شما سر میزنیم ولی توفیق نظر دادن نداریم
ارادتمند
رامین

امین پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

دستت درد نکنه.دستت درد نکنه .ممنونم.ارزش کارت خیلی بیش از ان است که تصور شود.ممنونم که وقت می گذاری.

سلام
ممنونم ... ارزش کار من بیشتر از ارزش وقت شما نیست ! شما لطف میکنید که وقت میگذارید و مطالب من رو میخونید !
ارادتمند
رامین

نسترن جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام رامین جان،
من امروز سایتتون رو پیدا کردم و از پست اول دارم همه رو با ولع هرچه تمامتر می‌خوانم.
سپاسگزارم بابت مطالب ارزشمندی که به هم‌وطنانتون منتقل میکنید.
مرسی مرسی مرسی
راستی فرانسه حرف زدن چطوره؟ راحته؟ به نظر من آهنگ فرانسه خیلی قشنگه.
اینقدر دیدن وبلاگت بهم انگیزه داده که فردا صبح (شنبه) میخوام برم کلاس فرانسه ثبت نام کنم _ بگم که قبلش خودم داشتم فرانسه میخوندم برای مهاجرت به کبک، نگین این چقدر جو‌گیره!!_
الان دارم پست 28 فروردین 88 رو میخوانم، یه سوال دارم که نمیدونم توی پستهای بعدی جوابش هست یا نه ولی الان جوابشو نیاز دارم. ایران که بودید کجا فرانسه خواندید(خودت و پدر و مادر عزیزت) ؟
لطفا یا پایین همین کامنت جواب بده یا برام ایمیل بزن.

باز هم سپاس دوست خوبم،
همیشه شاد و پیروز و سلامت باشی :)

سلام
فرانسه حرف زدن ساده نیست ولی قواعدش راحت تر ولی بیشتر از انگلیسیه !
ما کانون زبان ایران در اضفهان فرانسه خوندیم
ارادتمند
رامین

نسترن یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ق.ظ

مرسی از جواب :)
امتحان DELF هم کانون دادید؟

بله
همون جا میگیرند
یکی وسط بهار و یکی وسط پاییز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد