خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

تفریحات جوانان مهاجر در کانادا

سلام

اول از همه پیک اول (از عرق بیدمشک) رو بزن به سلامتی اونایی که زحمات این بنده حقیر رو بی منت نمیکنند و با کامنتهای پر لطفشون نشون میدند که اکثریت با ادامه کار این وبلاگ موافقند.

در ضمن در این پست میخوام در مورد تفریحات جوانان مهاجران در کانادا صحبت کنم.

اول از همه لازم میدونم دوتا نکته رو شفاف سازی کنم:

1- اینجا افراد تا یک سال مهاجر و تازه وارد و ... هستند و بعد از اون میشند کانادایی چون این کانادا فقط یک سری افراد بومی (که ما به عنوان سرخ پوستها و اسکیموها میشناسیمشون) داره و بقیه همه مهاجرند که فقط مدت اقامتشون در اینجا فرق داره. اینجا اگر من از دستم در میره و میگم کانادایی ها منظورم آنگلوساکسونهایی هستش که از انگلستان و فرانسه اینجا مهاجرت کردند و بیش از یک نسل در کانادا اقامت دائمی داشتند وگرنه همه ما به جز افراد بومی کانادا مهاجران کانادایی هستیم.

2- در اینجا تفریح افرادی که مثل ما نسل اولی نیستند که در کانادا زندگی میکنند وعمولا تفریحات افراطی و ناسالم هستش. این افراد چون اکثرا تربیت مناسبی ندارند (به خاطر مشکلات حاصل از پیشرفت) زیاد بصورت ملاک و اکثریت در جامعه نیستند و معمولا با مهاجران تازه وارد تر از نظر هدف و شکل زندگی بسیار بدر و پایینتر هستند البته اکثرا و معمولا !!!


حالا بریم سر اصل مطلب

اینجا آزادی تا حدی که به حقوق و آزادیهای مسلم دیگران ضرر نزنید و براتون وجود داره و برای مثال روایط دو جنس و به خصوص دختران و پسران جوان بصورت کامل باز و راحت و حتی در اکثر مواد سالم هستش. اینجا شما میتونید با هر کس که میخواید رفت و آمد کنید و برای توجه والدین باید بگم که اینجا نمیشه نوجوانان رو به زور محدود کرد (که در صورت فشار زیاد حتی میتونه عواقب قانونی داشته باشه) و در بیشتر موارد والدین و فرزندان هر دو و بصورت مسالمت آمیز و در فضای فکری کاملا باز در این مورد تصمیم گیری میکنند.

اینجا معمولا مهمونی در خونه با جمع شدن در خونه یکی بسیار کم و بیشتر در مناسیتهای خاص انجام میشه و معمولا بیشتر فقط دو دوست نزدیک یا دوستان خیلی نزدیک به خونه شخصی همدیگه رفت و اومد دارند. در عوض معمولا پایه همه تفریحات اینه که همه نوجوانها و جوانان با هم به بیرون از خونه برای مثال به کلاپ های شبانه یا سینما یا حتی پارک و کتابخونه میرند.

یکی از مواردی که اینجا تقریبا عکس اون چیزیه که در ایران بنده تجربه کردم معمولا افراد بزرگسال یا حتی مسن از اینکه چندتا جوان رو کنار هم میبینند خوشحال میشند و معمولا به طرقی (از دادن یه آبنیات گرفته تا شوخی زبونی و ایجاد ارتباط کلامی) سعی میکنند اونها رو خوشحالتر کنند و به شادی اونها بیفزایند.

در کانادا امکانات برای تفریحات زیاد هست و معمولا بیشتر امکانات هم طوری طراحی میشه که حتی جوونها رو ترغیب به تفریح بکنه برای مثال اینجا تورهای مسافرتی یک روزه یا چند روزه زیادی مخصوص جوونها هست و در خیلی از موارد به دانش آموزها و دانشجوها در هزینه ها تخفیفهای خوبی داده میشه. برای مثال بلیط سینما در اوفات معمولی و برای افراد معمولی 15$ هست ولی دانشجوها میتونند یک بلیط سینما و یک نوشیدنی و یک پاکت پاپکرن رو به قیمت 12$ بخرند در صورتی که قیمت واقعی این پکیج چیزی حدود 25$ هستش. با برای مثال کارهایی بنام SPC هست که شما در در سال 8$ میدید و بعد با داشت این کارت بسیاری از فروشگاه ها و مارکها و خدمات به شما تخفیفهای خوبی میدند که از جمله در بسیاری از موارد هزینه مالیات بر خرید رو که 13% به قیمت اضافه میکنه از شما نمیگیرند.



اینجا معمولا تفریحات سالم و پر هیجان هستش. البته قبول دارم اگر از برج 500 متری هم سقوط آزاد داشته باشی اندازه اینکه از دست مامورین نیروی انتظامی فرار کنی هیجان نداره. یا اینکه هرچقدر هم اینجا دختر و پسر قاطی باشند اینکه توی ایران قایمکی با هم بریم بیرون و بعد حواسمون به صد جا باشه که گشت نگیردمون کیف دیگه ای داره.

اینجا معمولا ماها شب آخر هفته با هم میریم بیرون و میریم شهربازی (از اونا که مال بزرگتراس) با میریم بلینگ و بلیارد و بعدشم شام مشت و خونه. البته وسط این برنامه تیکه و مزه و لغز و لنترانی و شوخی و ... هم زیاد یافت میشه بصورتی که تا حالا چندتا تلفات داشتیم.

البته ناگفته نماند که بعضی شیها مهمون خارجی هم توی جمعمون داریم که تا یک کلمه حرف میزنیم باید 2 ساعت ترجمه و تفسیر کنیم تا متوجه بشند. البته یک دوست اوکراینی داریم که کلا در یادگیری زبان بسیار حرفه ای هستش و تا حالا 5 تا زبون رو روان صحبت میکنه که توی این یکسال تقریبا زبان فارسی رو هم فقط از حرف زدن با ما یاد گرفته و معمولا با اون مشکل ترجمه نداریم چون واقعا یک سری حرفها رو خیلی عالی میفهمه.



در آخر بگذارید ذکر کنم که اینجا بخاطر سیستم حمل و نقل شهری بسیار خوبش معمولا برای تفریح احتیاجی به ماشین نیست و از ماشین هم به اصطلاح برای دور دور خیلی کم اسفاده میشه و معمولا فقط برای رفتن از جایی به جای دیگه در یک مسیر سر راست یکی از دوستان ماشین میاره (که ما هیچکدوم ماشین نداریم).

سوالی هست بفرمایید

کامنت هم که یادتون نره

ارادتمند

رامین

نظرات 49 + ارسال نظر
امین یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام رامین عزیز.ممنون از وبلاگ خوبت.اینو بدون که هموطنات دوست دارن و بهت افتخار می کنن.به امید روزی که ایران هم پیشرفت کنه.
امین کریمیان دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز- ۸۹/۰۸/۱۶
اگه دوست داشتی بهم ایمیل بزن.

ما در راه کانادا یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 ق.ظ http://ourway2ca.blogspot.com/

سلام
چند تا مطالب آخرتون را خوندم و برام جالب بود . حتما می تونه برای آینده مفید باشه . ما از منتظران مدیکال هستیم و مقصد مون هم تورنتو است . موفق باشی

سلام
تورنتو بی صبرانه منتظر شماست
ارادتمند
رامین

نیکی یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام
از خوندن متن کلی خندیدم و لذت بردم. خندیدن یواشکی جزو تفریحات ما طفلکی‌هاییه که اینجاییم یعنی ایرانی که به لطف آخوندها و احمقی نژاد و آقا ‌(امام ایران و حومه که جدیدا واسه خودش شده امام ایران و جهان) ویران شده
نمیدونم چرا اخیرا حالم از خودم و هرچی دین و ایمانه بد میشه.... قبلا اینجور چیزها بهم آرامش میداد ولی جدیدا فقط اعصابم خط خطی میشه مخصوصا از وقتی تصویر زیارتنامه امام خمینی توی امام زاده صالح را در ایمیلم دیدم
به هر حال امیدوارم به شما خوش بگذره. مرسی از پستی که گذاشتی. خوندنش احساس خیلی خوبی به آدم میده

سلام
ممنونم که نظر دادید
اولا که نظر شما بسیار متین و محترمه
ولی حواستون باشه به اعتقادات دیگران توخین نشه چون این یک قانون جهان شمول هستش که نظرات همه برای خودشون محترمه

مهدی یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:09 ب.ظ

آقا رشته دندونپزشکی اونجا انگلیسی تدریس میشه؟ داروسازی چی؟ دامپزشکی چی؟ کلن یه رشته ای که به پزشکی نزدیک باشه و انگلیسی تدریس بشه هست؟
ممنون

سلام
شوخی میکنید
اینجا کل رشته ها به انگلیسی تدریس میشه

کاکی دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:44 ب.ظ http://www.kakivand.persianblog.ir

اینم تیک من

سلام
ممنون از تیکتون
هر تیک یک امتیاز هر امتیاز یک امید

انیتا دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام خوبی؟خوش میگذره؟من واقعا با وبت و مطالبت حال میکنم واقعا دست گلت درد نکنه ولی راستش واسه من که عاشق اونجام و بهترین دوستم ۱ ماه قبل اومد اونجا حرفات جدا قلب سوزاننده هستش ولی داداشی بازم بنویس که وصف العیش نصف العیش دستت درد نکنه راستی ممنون که جواب کامنتمو دادی

سلام
قلبتون نسوزه که تا چشم به هم بزنید اومدید اینجا
فقط از الان آماده باشید که اینجا یک لحظه هم معطل موفقست نشید

علی سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام رامین جان
ممنونم که تو اون شلوغی دوستای مجازیت رو فراموش نکردی
وبلاگ خوبی داری خوشحالم که دو باره فعالش کردی

یه سوال
من وقتی به مونترال میام که یکی از بچه هام ۶ سالشه و اون یکی ۳ سالش
نگران زبان یاد گرفتن و جا افتادنشون توی اون محیطم
بخصوص که وقتی ماوارد میشم پسر بزرگم باید بره مدرسه در حالیکه هیچی زبان نمی دونه

سلام
علی آقا اولا خیلی مخلصیم
دوما این رامین رو میبینی ... وقی من خنگ زیان باد گرفتم شما نگران نباشید بقیه همه زبانشون راه میفته
حالا از شوخی گذشته شما نگران نباشید چون توی مدرسه یچه کوچسکتون که کلا ازش زبان نمیخوان
برای بچه بزرگه هم صد مدل کمک و معلم اضافه و پشتیبان و از این چیزها میگذارند و مطمعنا در وهله اول که ازش هیچی انتظار ندارند و بعد از ورود هم خیلی زودتر از اینکه به ذهنتون برسه زیانش کاملا راه میفته ... من میگم شش ماه شما فکر کنید حتی کمتر
ببخشیدا ولی شما باید به فکر خودتون باشید که یعد از شش ماه باید گردن کج کنید و از بچهی 6-7 سالتون سوال زیان بپرسید و مواظب باشید به حرف زدنتون ایراد نگیره
ارادتمند
منتظر کامنتها و سوالات بعدیتون هستم
رامین

مهدی سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:10 ب.ظ

جدی؟؟؟
فقط یه سوال دیگه
یکی میگفت برای درس خوندن تو رشته های پزشکی(دندانپزشکی,پزشکی,داروسازی,دامپزشکی)
تو کشور های خارجی مثله ایران نیست که بعد دیپلم بتونی وارد این رشته ها بشی و باید قبلا یه دوره ای رو طی کنی و از این حرفه
شما اطلاعی در این مورد داری؟

سلام
من میدونم که برای ورود به رشته پزشکی باید اول یک رشته مرتبط مثل زیست شناسی یا آناتومی بدن در حد لیسانس بخونید و از لیسانس به بعد میتونید برید پزشکی بخونید

عاطفه چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:12 ب.ظ

سلام رامین جان.همیشه عاشق نثرت بودم و هستم.نوشته هات بهم امید میده هر چند ...آرزوی همیشگیم موفقیتت.

سلام
خیلی خوشحالم که نوشته هام رو دوست دارید چون اگر فقط شما هم نوشته هام رو دوست داشته باشید برای من بسه
امیدوارم که نگرانیهاتون هم هرچه زودتر برطرف بشه.
همه مشکلات حل میشه و همه گره ها باز میشه و همه فراقها برطرف میشه
به قول حضرت حافظ:

ره نبردیم به مقصود خود اندر شیراز

خرم آن روز که حافظ ره بغداد کند

حالا که فهمیدم که افراد مختلفی هستند که نوشته هام رو میخونم بیشتر هم مینویسم
ارادت فراوان و خاص
رامین

[ بدون نام ] یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:11 ب.ظ

سلام از مطالب دوستانه و گرمت خیلی ممنونم و همیشه می خونم. یک سوال بیشتر ایرانی ها در کدام شهر کانادا هستند و کدام شهر ماهارو بیشتر تحویل می گیرند.ممنون داود

این موضوع رو برای چندمین بار تکرار میکنم و البته ارزش تکرار رو هم داره : اینجا در سراسر کانادا با مهاجرین بسیار خوب رفتار میشه و رفتار خوب با مهاجرین جزو حقوق شماست و بهترین امکانات برای خدمات رسانی به مهاجرین در سراسر کانادا مهیاست. شما در هر نقطه ای باشید میتونید علیه فرد یا شرکتی بخاطر سوء رفتاری که احساس کردید بخاطر مهاجر بودن یا رنگ و لهجه و هر چیز دیگری نسبت به شما اعمال شده اعلام شکایت کنید. در ضمن در کل کانادا برای اسکان و جاگیر شدن مهاجرین بهترین امکانات فراهمه. البته بیشتر ایرانی ها اول توی تورنتو و بعد توی ونکور هستند.

ماری چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ

سلام امشب اولین بار بود وبلاگتون رو خوندم قشنگ هست کلی هم خندیدم مرسی. و تشکر میکنم از اینکه راحت نوشتین.

نارسیس یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ

رامین عزیز وبلاگت عالیه ، ممنون از لطفت. امروز پیدات کردم وسعی میکنم بیشتر بیام و اطلاعات بیشتری کسب کنم. ما هم داریم مدارکمونو جمع می کنیم تا اقدام کنیم واسه مونترال.
خیلی ممنونم

مینا چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

مرسی عزیزم .وبلاگت خیلی عالیه

مونا شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام رامین جان!
من امشب به پیشنهاد یکی از دوستام وب شما رو پیدا کردم.من و همسرم تصمیم داریم بیایم!البته هنوز نیت کردیم!واقعا مطالب خوبی نوشتی !ازت ممنونم!

رعنا یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام
من تازه وارد این وبلاگ شدم اگر چه تاحدودی تکراری است اما ار سال صوتی آم به نظرم جدید و تازه آمد البته اگر ارسال صوتی جدیدتر باشد فکر کنم پر طرفدارتر خواهد شد به هر حال جای تشکر دارد که وقت میگذاری و خاطراتت را مینویسی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:01 ق.ظ

چه تصادفی :) اون پسره که وسط وایستاده اسمش انگوس هستش و دوستمه :-)

محمد سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:06 ق.ظ

آقا رامین عزیز سلام
ی سری به وبلاگتون زدم خیلی جالب بود.
من تازه دارم اقداماتی برای مهاجرت می کنم.
می واستم بدونم میتونی اطلاعاتی در خصوص کبک و وکیل که آیا از طریق وکیل اقدام کنم یا نه؟
ممنون میشم راهنمائی کنید.
با تشکر
محمد-ایران

نسترن سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام رامین جان من لیسانس مهندسی کشاورزی با گرایش اصلاح نباتات دارم از دانشگاه دولتی میشه تو کانادا پزشکی بخونم ازمون داره چقدر امکان قبولی هست؟

مینا جمعه 16 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام آقا رامین. من امروز اتقافی به این سایت سر زدم جالب بود. زیبا و با مزه می نویسی.
اره من هم ممکنه تا دو ماه دیگه کانادا برم، دعا کنید، مشکلی پیش نیاد.

حامد روانشناس کوچک چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ب.ظ

سلام عزیز
واقعا از این وبلاگ قشنگت خوشم اومد..
جای تشکر داره
منم ترم3 روانشناسی بالینی تبریزم
امیدوارم یه روز تو تورنتو همو ببینیم

sogand یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ

mibakhshid mitunam beporsam shoma chetor mohajerat kardid?

جانم
کل این وبلاگ در مورد اینه که ما چطور مهاجرت کردیم دیگه
ولى بصورت خلاصه ما از طریق skilled worker بصورت خانوادگى اومدیم اینجا

Saeed جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام .واقعا امید وار کننده مینویسی.تورخدا ادامه بده.منم تا چند وقت دیگه میام پیشتون اگه خدا بخواد

علی سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام اقا رامین با تشکر از وبلاگتون.اقا دل ما رو اب نکن .بیا ایرانو ببین تفریح جوانان چی شده.؟؟انقدر داغون شدیم که نمیتونم یگم.میایم بریم بیرون ورزش کنیم انقدر هوا الودس که شش هات ایست میکنه.میایی بریم سالن اجاره کنی جیبت سوراخ میشه.میایی مسافرت کنی .جیبت سوراخ میشه .ولی تا میایی مشروب بخوری .قلیون بکشی .کراکی بشی.همه مسولین هستند و کمکت میکنن.خلاصه اقا اینکه همون جا بمون ودیگه هم بر نگرد ایان

سپیده یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:19 ب.ظ

روحیه تون عالیه و انرژی مثبتتون رو با نوشته هاتون به بقیه منتقل میکنین ممنون

ثمین جمعه 7 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:15 ب.ظ

عالی بود دستت درد نکنه بعد میخاستم بپرسم که جای گرونیه یا ارزون و برای مهاجران چه شغل‌هایی وجود داره؟ ممنون از سایته خوبت

اینجا اگر کار کنید قیمتها خوبه
شغلها گوناگونه با توجه به مهارتها و پیشینه

samin جمعه 7 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:00 ب.ظ http://Gravatar.com

خیلی ممنون از سایت خوبت عزیزم خیلی دلگرم کننده مینویسی فقد میخاستم بدونم ک چقد خرج میخاد تا مهاجرت کنی اونجا و گرونی هست یا نه و اینکه برای مهاجرا شغل چجوربه؟ ممنونم ازت

خرج کاملا بستگی داره
اینجا اگر درآمد داشته باشید خیلی گرونی نیست
شغل هم زیاده

samin شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:30 ق.ظ http://Gravatar.com

خیلی سایتت خوب و عالیه...همینجوری ادامه بده فقد میخاستم بپرسم ک اگه بخایم با کل خانواده بیایم کانادا و موندگار بشیم دولت اونجا بهمون کمک میکنه ک بتونیم خودمونو جمع و جور کنیم و کار پیدا کنیم و...؟؟ و اینکه اونجا گرونیه یا نه؟میشه ی توضیح کلی بدی؟مموووووون

گرونی نیست
دولت کمک میکند ولی بدون تلاش و کوشش هیچ چیز ممکن نیست

آیسان یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام و وقتتون بخیر.منو همسرمم نیت کردیم بیایم.اما اوضاع اونجا برام گنگه و کمی هم میترسم.ممنونم از مطالب خوبنون.موفق باشید

رسول یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 05:57 ب.ظ

بسیار ممنونم از راهنمایی

Emma دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:07 ب.ظ

ممنون از راهنمایی های ارزشمندتون.ببخشید میشه بگید اگر یک دختر بخواد با داییش بیاد اونجا می تونن با هم بیان یعنی با هم ویزا بگیرن و توی یک سال وارد کانادا بشن.دختر زیر 15ساله البته با اجازه پدر

Emma دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:11 ب.ظ

میشه بگین برای دو نفر که میخوان بیان کانادا یکی 50و خورده ای سال و دیگری دختر 15ساله از اول تا آخر حدودا چه قدر باید هزینه کنن واقعا ممنون میشم اگه جوابمون بدین

Emma پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:38 ب.ظ

آقا رامین من خیلی منتظر جوابم هستم ولی اصلا پیداش نمی کنم
میشه یه برادری کنید و همین جا جواب منو بدین؟
واقعا ازتون ممنون میشم

ببخشید، سوالتون چی بوده؟

Emma سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:45 ب.ظ

ببخشید ولی من اصلا متوجه جوابتون نشدم
میشه بگین والتون چی بود یعنی چی؟؟؟؟؟؟

سوالتون
پرسشتون
ببخشید، اشتباه تایپی بوده

Emma سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 03:57 ب.ظ

آقا رامین میشه یه لطف کنین و درباره ی مراحل در خواست اقامت هم توضیح بدین چون از هرکی نیرو سیم یه چیزی میگه
ممنون

مراحل کامل درخواست اقامت اینجا ذکر شده:
http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.asp

Emma چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 03:04 ب.ظ

ممنون از راهنمایی های ارزشمندتون.ببخشید میشه بگید اگر یک دختر بخواد با داییش بیاد اونجا می تونن با هم بیان یعنی با هم ویزا بگیرن و توی یک سال وارد کانادا بشن.دختر زیر 15ساله البته با اجازه پدر


میشه بگین برای دو نفر که میخوان بیان کانادا یکی 50و خورده ای سال و دیگری دختر 15ساله از اول تا آخر حدودا چه قدر باید هزینه کنن واقعا ممنون میشم اگه جوابمون بدین
سوال من این دو تا بود
همچنان منتظر جواب هستم
ممنون

آهان
سرکار خانم
متاسفانه بنده نمیتونم در این باره نظری بدم چون اطلاعی ندارم.

Emma دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام خدمت آقا رامین عزیز هم وطن با معرفت:
یه سوال دیگه هم داشتم
اول ویزای تحصیلی به بچه های 14ساله میدم که برای 15 سالگی بیان یه international high school برای 10th grade درس بخونم و بهشون تنهایی ویزا میدن یا نه.مثل همیشه منتظر جوابم هستم. بازم ممنون برای راهنمایی های خودتون.

سلام
ویزا میدند
ولی باید در کانادا یک قیم قانونی براشون تعیین بشه

Emma چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:14 ب.ظ

ببخشید میشه بگین قیم قانونی یعنی چی؟
میشه مفصل و درست توضیح بدین ؟
ممنون میشم

یعنی کسی که به عنوان نماینده ی والدین سرپرستی بچه رو قبول کنه

Emma چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 09:25 ب.ظ

ببخشید یه سوال دیگه
من اگه تابستون امسال بخوام برای کلاس دهم اونجا در خواست بدم برای همین یه مدرسه بین المللی اول چه مدت طول می کشه بعد شرایط چی هست بعد هزینه اش هم چه قدری میشه اگه بگین ممنون میشم
راستی میشه بگین شهریه یه مدرسه international خوب چه قدر هست؟ همچنین یه برای خوابگاه خوب که قابل اعتماد باشه ماهی چند باید هزینه کرد
بازم ممنون و خداروشکر که ما شما را داریم چون تنها کسی که خوب و مفصل در باره ی این چیزا میدونه و توضیح میده شمایین .راستی برای یه مدرسه international خوب معدل حداقل باید چه قدر باشه
اگه کامل جواب بدین واقعا ممنون میشم

نمیدونم
موسسات زیادی در زمینه ی اعزام دانش آموز برای دوره های تحصیلی خصوصا تابستونه فعالیت میکنند.
به احتمال زیاد میتونید از طریق اینترنت باهاشون تماس بگیرید

Emma پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 04:56 ب.ظ

آقا رامین من خیلی منتظر جوابم هستم میشه زودتر جوابم را بدید؟ ممنون میشم

Emma شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 03:18 ب.ظ

میشه اگه اسمی میدونید یا آدرسی از سایتشان دارید یا اطلاعات دیگه ای بگین ممنون میشم

خیر
متاسفانه بنده موسسه ای در این راستا نمیشناسم

Emma شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 03:22 ب.ظ

ببخشید یعنی من اونجا بی سرپرست حساب میشم ؟؟؟؟ یعنی من اونجا بچه یتیمم؟؟؟
بعد اونا مشخص میکنن یا میتونیم از بین مثلا چند تا گزینه ای که خودشون بهمون بدن خودمون انتخاب کنیم !!!

بنده خیلی به این جریان وارد نیستم
اما میدونم که شما اگر میخواید به عنوان یک فرد زیر هجده سال برای درس ویزا بگیرید، نیاز به تعیین یک سرپرست از طرف والدین دارید، دولت کسی رو به شما معرفی نمیکنه
شما باید کسی رو پیدا کنید
در ضمن شرکتهایی که برای شما ویزای تحصیلی میگیرند و مدرسه پیدا میکنند خودشون اینجا کسی رو قیم شما میکنند

Emma یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:58 ب.ظ

ببخشید یه سوال دیگه .اگه اونجا قیم تعیین شد باید تا 18 سالگی با اونا زندگی کنیم یا میتونیم جدا خوابگاه بگیریم و زندگی کنیم؟؟؟

دقیقا نمیدونم
ولی فکر میکنم تا شونزده سالگی باید بمونید

Emma سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:33 ب.ظ

یه سوال دیگه
میدونید حدودا هزینه اش چه قدر میشه یا سایتی میشناسید که در این باره بتونه بهم کمک کنه؟؟؟ بازم ممنون

با وکیل تماس بگیرید

Emma چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:46 ب.ظ

ممنون به خاطر راهنمایی هاتون و با این کمبود وقتی که اونجا دارید بازم جواب منو میدید

Nazi چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام آقای رامین
ممنون از توضیحات خوبتون همچنین انرژی مثبتتون
من دانشجوی دکترای داروسازی ام
بعد از اینکه من مهاجرت کردم و منو به عنوان داروساز قبول کردن میتونم داروخانه تاسیس کنم؟شرایط خاصی داره؟

سلام
دقیقا نمیدونم ولی فکر نمیکنم مانع خاصی وجود داشته باشه

فاطمه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 03:27 ب.ظ

خیلی هم عالی...ایشالا منم بعد از اتمام دانشگاه بیام :)))

نگار یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 02:17 ب.ظ

سلام رامین جان
بسیار ممنون از مطالبت مفیدتون. من به تازگی با وبلاگ شما آشنا شدم. می خواستم اگر ممکنه کمی هم در مورد آب و هوای کانادا بنویسید، چون شنیدم خیلی سرده و من فقط به خاطر سرماش بی خیالش شدم و به فکر استرالیا افتادم در غیر این صورت خیلی کانادا رو دوست دارم. ممنون می شم یکم در این مورد توضیح بدید

سلام
کلا کانادا کشور سردیه
فصل سرما به نسبت طولانیه
البته بهار و تابستون و پاییز هم داره ولی خصوصا بهار و پاییز خیلی کوتاه هست
زمستون تقریبا چهار پنج ماه هست

Hayat چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 07:04 ب.ظ

سلام آقا رامین
ممنونم به خاطر توضیحات عالیتون
من میخوام برای پزشکی کانادا اقدام کنم و چون هزینه خیلی زیاده باید در کنارش کار کنم و یه مقدار از هزینه رو خودم به دست بیارم ...ترس من از امنیت اونجاست و اینکه من یه دختر هستم و به تنهایی مهاجرت میکنم آیا کار کردن دراونجا مشکل امنیتی برام ایجاد نکنه خیلی مهمه
میشه در اینباره کمکم کنین؟

دختر و پسر، اینجا برای همه امنیت کامل برقراره

پویا چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام آقا رامین. من هدفم را گذاشتم بورسیه حقوق یکی از بهترین دانشگاه های کانادا اما کلی سوال دارم که بپرسم اگر اشکال ندارد شمارتون را بگذارید تا تماس بگیرم .

سلام
از طریق تلگرام مسیج بدید
ای دی من هست
@ramincanada

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد