خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

میانبرهای مهاجرت به کانادا

سلام

اولا از دستتون شاکیم خفن

بابا یه کامنتی چیزی به این مطالب من بدید بدونم اینایی رو که مینویسم یکی هست بخونه

من اگه گیتار دستم گرفته بودم تو گینه ی بیسائو شعر ای قشنگ تر از پریا میخوندم بیشتر بهم توجه میشد

اولش گفتم خوب چند وقتى دور از وبلاگ بودم زمان میبره تا خواننده های خودم رو پیدا کنم

اما حالا دیدم از چهارصد نفر بیننده فقط سه نفر کامنت دادن، این یعنی بنده واسه بیش از نود و نه درصد خوانندگان گرامی با گچ دیوار و سنگ فرش خیابون تفاوتی ندارم

گفته باشم اگر این وضع ادامه پیدا کنه وبلاگ رو جمع میکنم میرم یه سطل از این قرمز گنده ها میخرم توش آب زرشک درست میکنم میفروشم

دوما حالا میریم سر موضوع اصلى. دوستان از دور و نزدیک از طریق کامنت و مسیج و یاهومسنجر و ایمیل و دود و چاپار و اینا تماس میگیرند شرایطشون و تحصیلاتشون رو میگن و دنبالن ببینن چطور میتونند بیان اینجا. دوستان عزیز، بنده زیاد از وضع کنونی ایران خبر ندارم ولی یادمه زمانی که ما ایران بودیم سر هر چهارراهی چهارتا مشاور مهاجرت بود که نود درصد هم مربوط میشدن به مهاجرت به کانادا. عزیزانم قشنگ برید پیش اینا. اینا هم کارشون اینه هم اگرم نتونن بهتون میگن کجای کارتون ایراد داره. تا اونجایی هم که من یادمه مشاوره رایگان بود، حالا اگر هم نه میرزه یه پولی بدید وضعیتتون با خودتون روشن بشه. از من میشنوین هم به یکی اکتفا نکنین، برید سراغ سه چهارتا که دیگه خیالتون جمع بشه.

دوستانی هم هستند که سوالای عجیب غریب از من میپرسند، من همینجا میخوام تکلیفم رو با بعضی از روشهای مهاجرت و زرنگ بازیایی که باهاش میکنند رو معلوم کنم.

اولیش مهاجرت از نظر ازدواجه. من چند نفری رو دیدم که با این روش اومدن کانادا. اصل این روش مال وقتیه که دو نفر (که حتما هم نباید دو جنس مخالف باشند) همدیگه رو از قبل میشناسند و مطمئن هستند که میخوان با هم ازدواج کنند. حالا کاری که بعضیا میکنند اینه که  میان یه ازدواج صوری جور میکنند. اولا در این روش باید ثابت کنید که شما شناخت و علاقه ى بینتون هست و در ضمن کسی که شما رو میاره اینجا باید اعتبار کافی داشته باشه تا بعد از اومدن شما رو حمایت مالی کنه و هزینه هاتون اعم از زندگی و درمان رو بپردازه. حالا اونی که بخواد اینکار رو بکنه اولا حد اقل پنجاه تا صد هزار دلار از شما به عنوان سود خودش میگیره به علاوه ى تمام هزینه ها و بعد هم مسئولیت خاصی قبول نمیکنه. اینها همه به علاوه ی خطر اینه که اگر بفهمند یه جای کارتون میلنگه و ازدواج سوری بوده، اگر بیرون از کانادا باشید فکر اومدن به اینجا رو باید برای همیشه از سر بیرون کنید و اگر وارد کانادا شده باشید خطر اینکه دیپورتتون کنند یا بهتون سیتیزنشیپ ندند زیاده. من مواردی از این دست رو دیدم که با اینکه از نظر قانونی اتفاقی نیفتاده، ولی از نظر روحی و روانی طوری شده که فرد زندگیش رو از دست داده.

روش دوم اومدن از طریق پناهندگیه. با حفظ احترام برای کسایی که واقعا در جایی زیر فشار هستند و برای نجات خودشون به جای دیگه ای مثل کانادا پناهنده میشن، این روش یعنی شما بلندشی حالا با ویزای توریستی یا قاچاقی از کشور خارج بشی بری یجا مثل ترکیه و اونجا اعلام کنی به دلایلی نمیتونی برگردی ایران و تقاضا بدی که بهت اجازه بدن برای حفظ جونت یا ... به عنوان پناهنده بیای کانادا. جریان اونقدر بحرانی بود که یه دوستی پیغام داده بود "من اگه دزدی کنم و کاری کنم که حکم به قطع ید بدن بعد فرار کنم برم ترکیه میتونم پناهندگی کانادا رو بگیرم؟!". اولا بنده اطلاع خاصی از پناهندگی ندارم و همونطور که بارها گفتم خود ما از طریق برنامه ی کارگر ماهر اومدیم کانادا. در ثانی اونطور که من از دوستان شنیدم اون مدت که شما در یه کشور واسطه هستی میتونی زندگی سخت و بد و فلاکتباری داشته باشی و زیاد آسون نیست. در ضمن اینکه بعد از کلی بدبختی پرونده شما میره دادگاه پناهندگی و ممکنه شما رو اصلا واجد شرایط پناهندگی ندونند.

پس بهترین روش از نظر بنده صدق و راستیه، اگر واقعا نمیخواید با یکی بدون در نظر گرفتن محل اقامتش ازدواج کنید یا واقعا دو جایی که هستید مشکل خاصی ندارید که شما رو قطعا واجد شراید پناهندگی کنه بهتره با مشاوره با یه وکیل مهاجرت (یا همونا که این ادعا رو دارند) از راه های دیگه مهاجرت اقدام کنید و ریسک خراب کردن سابقتون با جهان اول و اداره مهاجرت نکنید.


دوستان نظر یادتون نره


ارادتمند

رامین

نظرات 70 + ارسال نظر
یه زن یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام
من وبلاگت رو یه چند ماهی بود که میخوندم و از این ناراحت بودم که چرا تعطیل شده و دیگه نمینویسی
از اونجایی که من و همسرم تا چند ماه دیگه داریم میایم کانادا انشاالله اگه مانعی سر راه سبز نشه ( از طریق تحصیلی) من دنبال وبلاگ های بچه های مقیم کانادا بودم جهت کسب اطلاعات بیشتر از اونجا و وبلاگ تو یکی از بهترین وبلاگ هایی بود که در این زمینه پیدا کردم
تا اینکه دو روز پیش همسرم به سفارش من اومد که وبلاگت رو بخونه گفت ئه این وبلاگ که جدیدا هم آپ شده !!
اول فکر کردم اشتباه میکنه ولی وقتی اومدم و دیدم جدی جدی دوباره نوشتی خیلی خوشحال شدم
ممنونم بخاطر وقتی که میذاری و اطلاعات خوبی که در این وبلاگ در اختیار بقیه قرار میدی
امیدوارم در زندگیت موفق باشی و لبخند از لبت پاک نشه : )

عزت دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام چون نوشتین کامنت بدیم منم این نظر یا بهتر بگم اصلاحیه را میذارم که زبان فارسی را پاس بداریم،ازدواج سوری یعنی ازدواج فرد اهل سوریه ، ازدواج صوری صحیح است.قربانت

چشم
ممنون که گفتید
اصلاحش میکنم

ف.ب شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:03 ب.ظ

ممنون از مطالب خیلی خیلی مفید شما

شهرزاد شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ق.ظ

دوست عزیز این موردی که این اقا گفتند برای پناهندگی خیلی جای تعجب نداره اگه ایران باشی از این راهها زیاد میشنوی
تو دبیرستان یه سری از بچه ها بودند که تصمیم داشتند از خودشون فیلم بگیرند و توی فیلم درباره مسایل سیاسی حرف بزنند یه مورد دیگه میخواست یه عکسی رو اتیش بزنه جلو دوربین و بعد مثلا فیلم رو تو شبکه های ماهواره ای یا اینترنت پخش کنند و بعد از ایران به قصد مهاجرت فرار کنند
پست جالبی بود

مسعود جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام رامین جان دستت درد نکنه
خوبه که میبینم ادمهایی که میرن کانادا اخلاقشون فرق میکنه مثل ما تو ایرانی ها که هنوز خارج نرفته نصف حرفامون انگلیسیه دنبال بهونه وغلط املایی نیستند دمت گرم
ممنون که آدرس سایتها رو گذاشتی راستش کافیه یه جستجوی فارسی تو گوگل بکنی تا ببینی 90 درصد چیزایی که سرچ میکنی منبعی به فارسی براش وجود نداره ، نه که ندونیم ها چون فقط ما میدونیم بهتره کسی ندونه!
تازه همون 10 درصدم میره تو یه سایت تبلیغاتی که اصلا هیچ ربطی به مطلب مورد نظر نداره و فقط واسه رنکه.
بهر حال خیلی آقایی برات آرزوی موفقیت و خوشبختی میکنم امیدوارم روز به روز پله های ترقی رو طی کنی شاید یه روز همدیگرو از نزدیک دیدیم خدا رو چه دیدی
بیشتر از این مزاحمت نمیشم بای

camran چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:41 ب.ظ

ba tashakor az zahemate shoma

هستی لطفی چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:01 ق.ظ

سلام رامین جان
این اولین باره که به سایتت سر میزنم،خیلی جالب و مفید بود ممنون راستشو بخوای من سوالی خاصی ندارم ازت بپرسم ولی یه چیزی ته دلمه که به صورت احمقانه ی فکر میکنم میتونم به شما بگم،من 29سالمه و 9 سال هم هست که ازدواج کردم همسرم (پوریا) مرد بسیار بسیار خوبیه و من عاشقش هستم،پوریا تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفته و فکر میکنه برای زندگی و آینده مون بهتره البته منم همینطور فکر میکنم ولی میترسم،الان و در ایران ما زندگی نسبتا سختی داریم و وکیل مهاجرتیمون معتقده با مهاجرت شرایطمون بهتر میشه،ترس من از بدتر شدن شرایطمون نیست من از غربت میترسم،من و پوریا هر دو آدم های شاد و اکتیوی از لحاظ ارتباط برقرار کردن با آدم ها هستیم همش به این موضوع فکر میکنم که اگه نتونیم باکسی دوست بشیم و تنها بمونیم چی
ببخشید نمیدونم چرا اینارو به شما میگم،به هر حال ممنون از مطالب جالبت موفق و پیروز باشی.

نگران نباشید

مجتبی پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:44 ق.ظ

سلام اقا رامین..
کاکو برا فقیر بیچارها اونای که از ددی پولدار خبری نیست....اونا هم میتونن برن کانادا...
ااگر میتونن..چه جوری میشه....
اونایا میگم که ده ساله کار گری کردن به زور حسابشون به 30 ملیون میرسه...
یه مدرک کارشناسی مهندسی مکانیکم داریم یه چیزیم حالیمونه...
جونه کاکا اگه راهی بلدی یه ایمیل بزن...

طنز زیبایه

Shaon شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام دوست خوبم،مرسی که هموطنهاتو فراموش نکردی هنوز،یه سوالا دارم،من ویزای گذروندن یه دوره آموزشی و از کانادا گرفتم،به نظر شما میشه اومد اونجا و دیگه برنگشت و اعلام پناهندگی کرد و کیس ارایه کرد؟:البته من همجنسگرا هستم و نیاز به ارایه کیس دروغی ندارم ،میتونم از این موضوع به نفع موندنم استفتده کنم؟

بهنام یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام رامین جان
حالت چطوره...؟
روزگارت خوبه...؟ امید وارم که زندگی برات نزدیک به اون چیزی باشه که انتظار داری.
من اولین باره که وبلاگتو دیدم و خوندم.
با خوندن وبلاگت احساس میکنم شرایط برات بهتر از ایرانه و تو تونستی خوب با محیط کنار بیای. در واقع شادتر از روزگاری هستی که در ایران بودی.
خوشحالم
و برات آرزوی موفقیت و شادی میکنم.
از زندگیت لذت ببر...

هیوا شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:54 ب.ظ

با سلام ...

من میخواستم برم کانادا، الان حدودا یه ساله که تو اروپا گیر خوردم، سوری ها همه چیز رو خراب کردن، میخواستم بدونم آیا شما میتونین در این مورد راهنمایی بکنین؟

با تشکر

مهدی شنبه 11 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:34 ب.ظ

سلام می خواستم بدونم میشه بدون پاسپورت تا تر کیه رفت بعد از اونجا اعلام پناهندگی واسه کیانا دا کرد

reza چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 06:23 ق.ظ

سلام.باعرض پوزش یه سوال داشتم خدمتتون ایاازطریق شغل رانندگی باسوابق کامل اقدام کنم به سفارت کاناداوپناهده اجتماعی وشغلی،ایاجوابی میگیرم ایاامیدی هست که قبول کنن واجازه بدن ممنون میشم اگه پاسخ بدین دوست خوب وگرامی

اسی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:35 ق.ظ

پسر شجاع پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:25 ق.ظ

سلام دوست عزیز ،من یه خواهشی دارم،میشه لطف کنی مفصل راجب پناهندگاز طریق ویزلی توریستی به کانادا توضیح بدی؟من متاهل هستم،بهتره اول خودم با ویزای توریستی بیام تقاضای پناهندگی بدم یا با زنم و پسر کوچیکم؟من 32 سالمه و بزودی خواهرم قانونی ساکن کانادا میشه ،پرستار هستش ،مرسی داداش از راهنماییهات،

اطلاعی ندارم

علی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام آقا رامین
برای استفاده از روش شما چطوری باید اقدام کرد
ممنون میشم راهنماییم کنید
یه شماره تلفن برای ارتباط از طریق تلگرام یا واتساپ هم بذارید بی زحمت
یه تشکر ویژه هم دارم از بابت وبلاگتون

محمدرضا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 02:35 ب.ظ

باسلام من میخام بدونم اگه من ازایران فرارکن برم ترکیه روال فرارکردنم ب کانادا چطوره,چجوری واز چه راهی بایدبرم که برسم ؟چقدهزینش میشه؟

ساسان دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 07:36 ق.ظ

سلام ممنون از رهنمایی هات من تازه دارم میرم ترکیه چیز زیادی هم در رابطه با اونجا نمیدونم ،میگن اتهادیه اروپا داره پول به ترکیه میده تا پناهجو هارو همونجا نگه داره ،اگه همچین اتفاقی بیوفته الیا باز هم میشه رفت ودر خواست اقامت به ترکیه برای رفتن به کاندا داد رطفا راهنماییم کنید ممنون

آزى چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:39 ق.ظ

سلام آقاى رامین من مهندس عمرانم تازه درسمو تموم کردم البته دارم یه دوره هاییم توو این زمینه توو خانه عمران که از معتبرترین مدارکو ارائه میده براى ترجمه،میگذرونم
زبانمم متوسطه ولى دارم کلاساى فشرده میرم
ولى پیش چندتا مشاور که براى مهاجرت اقدام کنن رفتم ولى هم پول نسبتا زیادى میگیرن هم تو فرمایى که خودم پر کردم و امتیازاتمو محاسبه کردم امتیازم بخاطر اینکه از خود کانادا کارفرمایى برام درخواست نداده کم بود چون ٦٠٠ امتیاز داره کارفرما
یه نکته ام بگم که عموم ٣٠ ساله کانادا زندگى میکنه و وضع مالى خوبى داره اونجا
یه کارخونه ى مواد شیمیایى داره ولى ازونجایى که شبانه روز واقعن کار میکنه فرصت پیگیرى کار مارو نداره
میخاستم بیینم اگه من بخام براى خودم و پدر و مادرم اقامت بگیرم راهى وجود داره؟؟ پدرو مادرم بالاى ٦٠ سالن احتمال اینکه بتونن بگیرن زیاده ولى من ٢٤ سالمه و احتمال کمه
ممنون میشم راهنمایى کنید
حتى به ازدواج صورى هم فکر کردم
ولى شما میگین نه
در ضمن این آدما رو براى ازدواج صورى اصن از کجا میشه پیدا کرد؟
اینکه تابستان ٩٥ سفارت کانادا تو تهران باز میشه راسته؟؟میتونه
تاثیرى داشته باشه براى ماها؟
ببخشید سوالام زیاد بود ولى ممنون میشم ج بدید

Mohammad.eshghali poor جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:55 ب.ظ http://eshghalipor70@gmail.com

سلام اقا رامین هر چه عکس ومطلب جدید در اینستاگرام و وبلاگت بزاری ما خوشحال تر میشیم ببخشید اگه کامنت نمیزاریم چون انقدر جذب مطاللب شدم فقط میخوام بخونم..

Mohammad.eshghali poor جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:07 ب.ظ http://eshghalipor70@gmail.com

ما چه جوری تو کانادا قانونی تا اخر عمرمون زندگی کنیم باید چه کارهایی بکنیم رامین جان???

abdolahsoltanigoodboy@gmail.com شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:50 ق.ظ

سلام حدود 200 تومن دارم با خانواده چجور برای پناهندگی اقدام کنم که تو کشور ثالث نمونم مرسی

بلد نیستم

محمد شربتی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:08 ب.ظ http://m.sharbat68@.gmail

سلام دنت گرم استفاده کردم

شیما پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 08:12 ق.ظ

سلام, بنظرم که خیلی کارتون درسته من تازه وبلاگتون را پیدا کردم. بیان خیلی خوب و دقیق حس خوبی به آدم منتقل میکنه.
همیشه سرافراز باش و بنویس

حمیدرضا جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام ممنون بابت توضیحات و مطالب خوبت

مهدیار حمیدی نیا پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:55 ق.ظ http://mectec.blogfa.com

سلام میخام با هم صحبت کنیم ...

تلفن .. اسکایپ. تلگرام و ...

ممنون

متاسفم
نمیتونم تلفنم رو به کسی بدم

شهرام یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام شما منظورتون از روش کارگر ماهر چیه، یعنی چطوری اقامت کانادا رو گرفتین،؟

Skilled Worker
در اینترنت جستجو کنید

شیدا پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام من خیلی دوست دارم برم کانادا میخواستم بپرسم چطور به صورت قانونی میتونم بیام آیا اگر خونه بخریم اقامت میدن کلا چقدر پول احتیاج تا اقامت برم من بچه کوچیک دارم و به صورت قاچاق با بچه خیلی سخته

باید از طریق سفارت درخواست مهاجرت بدید
کانادا به کسایی که خونه بخرند بصورت اتوماتیک اقامت نمیده

امین پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:09 ب.ظ http://shahrokhi.me

رامین عزیز،

خوب نوشتی. خراب کردن سابقه و ریسک روی این موضوع کار عاقلانه ای نیست. مهاجرت اگه حساب شده نباشه حتی به شهر همسایه هم بری مشکل شدید می سازه. چه برسه به ۱۳ هزار کیلومتر اونورتر.
خلاصه بنظر منم کلک زدن اصلاً کار درستی نیست. مگه کسی واقعاً اضطرار داشته باشه یا جونش در خطر باشه که پرونده همچون آدمی تبصره می خوره و حسابش سواست.

امیدواریم تو و تمام ایرونی هایی که مثل تو با لیاقت و صداقت موفق شدن راه زندگیشونو اینجوری هموار کنن همیشه خوشبخت و سلامت باشید. ولی اینجا کسی دیگه شاد نیست. خود منم راستش حتی دل و دماقشون ندارم که کارای روزانه مو انجام بدم. شاید یک ساله که تصمیم جدیمو گرفتم بیام کانادا. ولی باورت نمی شه حتی تو این مدت نرفتم آزمون آیلتسمو بدم. با اینکه انگلیسی و فارسی برام فرق نمی کنه بس که با اونو آب کار کردم.

خلاصه اینجا خوش نیستیم اصلاً. تو جای ما رو خالی کن اونجا.
شاید یه روز از همین روزا از کانادا همین پیام خودمو توی وبلاگت بخونم. نمی دونم اونموقع عکس العمل مغزم چیه ولی هرچی باشه، گوشه و کنارش دلمم واسه خودم خواهد سوخت که عمرمون اینطوری بباد رفت.

اگه همین الان پیاممو دیدی ۹:۴۰ بامدادت بخیر!
یه دوست جدید

مریم شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 04:08 ق.ظ

سلام من نزدیک به سه سال منتظر پرونده ی خود اشتغالی بودم که از طریق دفتر مهاجرتی اقدام کردم بعد این همه صبر و دادن پول به وکیل با وجود اینکه پرونده ام امتیاز خوبی هم داشت و خواهرم هم مقیم کاناداست ریجکت شد ,در حال حاضر وکیل هیچ مسیولیتی به عهده نمیگیره و تازه واقعا هیچ کمک خاصی از جانب وکیلم نشدم فوق لیسانس هستم و سه سال سابقه ی کار ارایه دادم و از لحاظ پشتوانه مالی هم پرونده من مشکلی نداشت ,دیگه حتی نمیتونم بیام ویزیت خواهرم ,حالا واقعا تکلیف من چیست ؟تروخدا حواستون و جمع کنید و به هر وکیلی هم اعتماد نکنید من همون موقع هم خیلی تحقیق کردم برای استخدام وکیل و مشاور مهاجرت و باز هم کلاه گشادی سرم رفت

وکیل مهاجرت چه کرده با شما؟

مصطفی چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 08:30 ق.ظ

من میخواهم با یک غیر ایرانی و ترجیحا دختر اروچایی ازدواج کنم
آیا نرم افزار و اپلیکیشن شبکه اجتماعی در رابطه با ازدواج و آشنایی که مردم مناطق مختلف دنیا را به هم معرفی می کند و زمینه آشنایی اونها را با هم فراهم می کند را معرفی می کنید؟. به عبارت دیگر: نرم افزار پیام رسان ارتباطی که برای آشنایی و ازدواج مردم مناطق مختلف دنیا طراحی شده است. تشکر.
لطفا خصوصی به ایمیل نده بفرستید
تشکر

من که نمیشناسم
ولی به نظرت چرا یه دختر اروپایی باید دنبال یه پسر ایرانی تو ایران باشه؟!؟ بعد هم اگر دختره گفت من عاشقت شدم میخوام بیام ایران باهات زندگی کنم بهش چی میگی؟!

سامان چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام من سامانم و بیست سالمه میخاستم بدونم منی ک فنی کارم بخام از طریق اقامت کاری بیام کانادا و بعدش اقامت دایم بگیرم ممکنه؟
بعد اینکه اصلن به منه بیست ساله اجازه کار میدن؟یا اصلا واجد شرایط برای کانادا هستم واسه ی کار؟
اگه قبول نکنن میتونم از طریق پناهندگی بیام؟میدونم اطلاعی راجب به پناهجویی نداری ولی گفتم گفتنش عیبی ک نداره
خب از بحث دور نشیم
من هدفم اینه که برم به ترکیه از طریق قانونی یعنی پاس و اینا بعدش واسه پناهندگی برم سازمان ملل ترکیه واسه پناهجویی
بنظرت رزومه منو چطور میبینی؟
حتما پاسخشو بده خعلی واسم با ارزشه نظراتت
رخصت یاعلی

مطمئنا اینجا بهتون کار میدند ولی ویزای کار مال کسیه که اینجا به تخصصش احتیاج باشه
پناهندگی دلیل موجه میخواد

شفیقه تاجیک جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام من نمی دونم شما تا چه حدی می تونین به من کمک کنید.من 35سال است که همراه خانواده ام در ایران زندگی میکنم من اتباع افغان هستم 28سال تو شهر مرزی زاهدان زندگی کردیم به دلیل غیر قانونی شدن اون استان ما به تهران نقل مکان کردیم من در یک خانواده 14نفره زندگی میکنم که هنگام ورود به تهران برای گرفتن کارت اقانت اقدام کردیم و یه برگه موقت به ما دادن وما تا آخرین مرحله هم پیش رفتیم که واریز پول وگرفتن عکس ولی متاسفانه به ما گفتن که شما غیر مجاز شدین واین برای ما که سالها تو ایران سکونت داشتیم سخت بود برای همین تمام تلاشمون رو کردیم تا بتونیم حداقل بچه ها مدرسه برن وسریع به سفارت افغانستان مراجعه کردیم وپاسپورت سفید مدت دار گرفتیم نا گفته نماند بیشتر اعضای خانواده من تو کار فنی هستن که یه صورت حرفه ای کار میکنن.مثلا برادرهام دوتاشون برق اتومبیل انجام میدن یکیش میکانیک اتومبیل ویکی دیگه هم دکراسیون منزل وخودمم طراحی لباس وبه طور حرفه ای خیاطی میکنم وبرای به ثمر رسوندن زحماتمون وارتقاع دادنشون قصد مهاجرت به کانادارو داریم .البته من این اولین باری نیست که این مطب رو می نویسم شاید نزدیک به 100بار است که نوشتم و دنبال راه حل برای رفتن به کانادا هستم امیدوارم شما بتونید راهی رو بهم پیشنهاد کنید که نتیجه بخش باشه مچکرم

احتمالا شما میتونید خیلی راحت پناهندگی بگیرید
با سازمان ملل تماس بگیرید

میلاد چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 02:41 ب.ظ

سلام. ممنون بابت وبلاگت.داداش من متخصص سیستم های اعلام و اطفا حریق، تاسیسات ساختمان و دوربین های مدار بسته به صورت عملی هستم. مدرکی ندارم ولی ده ساله تو این کارم و خودم شرکت دارم. میخواستم ببینم شما چطور به عنوان کارگر ماهر رفتی کانادا و شانس من چقدره و باید چیکار کنم. در ضمن با همسر و پسر دو سالم. بازم ممنون. پیشاپیش از پاسخ دادنت سپاسگزاری میکنم.

من پدرم از طریق سفارت تهران و بعد دمشق اقدام کردند و مهاجرت گرفتند

amir چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 10:40 ب.ظ

کانادا کیس گی قبول میکنه من از جنس مخالف خوشم نمیاد

نمیدونم

Shahrooz یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام

Taher پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان.امبدوارم خوب و شاد و سرحال باشید.
من اگه بخوام به کانادا مهاجرت کنم شرایطش چطوری هستش? اگه بخوام از طریق تحصیل ورود کنم چطور? یا سیاسی? بعد ورود به کانادا برا گرفتن پناهندگی باید به سفارت کانادا برم? چطوریه? میشه راهنماییم کنید لطفا

سلام
بنده اطلاعات خاصی ندارم ولی در وبلاگ در موردش تا جایی که تونستم توضیح دادم. به خوندن وبلاگ ادامه بدید.

سجاد جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام.ببخشید میخواستم بدونم مدرک فنی حرفه ایران در کانادا اعتبار داره .من تراشکارم و مدرک فنی دارم حدود 1500ساعت..مرسی

سلام
مدرک فنی حرفه ای ارزش داره، نه اینکه با همون مدرک به شما کار بدن، ولی نشاندهنده ی توانایی و مهارت شماست پس برای اینکه به استانداردهای اینجا تبدیلش کنید خیلی زمان کمتری میخواد.
با من در اینستاگرام از طریق @ramincanada تماس بگیرید تا توضیحات بیشتری خدمتتون بدم.

هادی شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:39 ق.ظ

داداش من شغلم تو ایران آرماتوربندی ساختمان هستش ، پول ندارم ، سرمایه دار نیستم ولی قصد مهاجرت دارم به نظرت چیکار باید بکنم

مهاجرت نیاز به چیزی جز قصد داره
شما نیاز به نبوغ و همت دارید

سینا سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 02:31 ب.ظ

سلام خسته نباشید.ممنون میشم راهنماییم کنید.
من ویزای کوبا گرفتم و میخواهم بیام کانادا واسه پناهندگی .اولن من زیاد تحقیق کردم نمیشه پرواز ترانزیتی واسه کانادا گرفت اون کار ویزای کانادا میخواد.قید اون و زدم. حالا میخوام از کوبا قاچاق برم کانادا یا مکزیک اما هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم میتونین راهنمایم کنین.با تشکر

بنده هم اطلاعات بسیار دقیقی ندارم ولی میدونم کار بسیار خطرناکیه مخصوصا بخاطر اینکه کوبا شدیدا قانونمنده و اگر دستگیر بشید بهتون خیلی خیلی سخت میگذره

فاطمه دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام. نمیشناسمت اما ضرب کلامت چقدر ایرانی و چقدر دوست داشتنیه. من و خانوادم هم دوس داریم بیایم اونجا اما از غربت میترسم و از اطلاعات کم . این دومی منو بیشتر میترسونه. .... موفق باشی. موفق باشی .

آرش چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:13 ق.ظ

ممنون از اطلاعات مفیدت ،اینستاگرام رو که تعطیل کردید آیا براتون امکان کمک و همراهی در رابطه با مهاجرت براتون مقدور هست ممنون

اینستاگرام هنوز سر جاشه

پرپر چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1395 ساعت 02:06 ب.ظ

من اولین باره مطالب را خواندم ،جالب هستن ولی یکم بیشتر اگر اطلاعات دارید در زمینه انواع پناهندگی از طریق ترکیه مطلب بذا ید .

سپاس

بنده نمیدونم

محمد حسن جمعه 17 دی‌ماه سال 1395 ساعت 04:29 ق.ظ

سلام.سپاسگذارم شخصا از این صداقت و سوالی در رابطه با مهاجرت داشتم که هیچ جایی تا الان نتونستم پیدا کنم
من تو ایران وکیل دادگستری و قبول شده دکتدای حقوق جزا و جرم شناسی با رتبه 68 کشوری دانشگاه آزاد و سوابق علمی و.....
تو ایران 3 هففته پیش تو خیابان ساعت 10 شب مورد حمله فرد ناشناس که صورت خود را پوشانده بود قرار گرفتم و از مرگ با حدودا120 بخیه جون سالم به در بردم و الان هم کلی تهدید مرگ از شکات موکلم به دلیل فراری شدن ایشون دارم
میخوام مدارکم ترجمه کنم و توریستی بیام تورنتو خودمو اونجا با زن و بچه 1ساله به پلیس معرفی کنم .به نظر شما این راه درستی هست؟آیا دولت از من حمایت میکنه؟پناهندگی میشه گرفت؟چه مزایایی داره و چه معایبی در انجا؟
سپاس

نمیدونم
از طریق مراجع رسمی تحقیق کنید
فکر نکنم مورد شما شواهد پناهندگی رو داشته باشه

hamid سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 06:01 ب.ظ

slm merc az etela resanit,man chan vaghti has ke ba dos pesare sabeqam ke alan citizene canada has darvertebat va ye joraer rabetamon dare shekl migire khasam bebinam age ma bekhaym ezdevaj konim chikar bayad konim va kolan perosash chejorie?
mamnon

سلام
بصورت خلاصه یا اوشون میان ایران یا در یک کشور سومی که هر دو میتونید برید میرید و ازدواج میکنید.
بعد مدارک رو به همراه فرم درخواست به دولت کانادا میدید و بعد از طی مراحل و مصاحبه، شما تشریف میارید کانادا.
اطلاعات کامل در اینجا موجوده:
www.cic.gc.ca/english/immigrate/sponsor/spouse.asp

alim سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 03:11 ب.ظ

سلام اقا رامین خسته نباشین
ببخشید من افغانی هستم بیست سالم هست
در ترکیه هستم حالا میخام برم کانادا مهاجرت کنم
چطوری این کارو کنم از خیلی ها پرسیرم گفتن برو یوان
برم سفارت کانادا کمکم نمیکنن؟؟

سلام
فکر میکنم شما باید از طریق دفتر امور پناهندگان سازمان ملل متحد در ترکیه باید اقدام کنید

نازنین دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام وقت شما بخیر. من خانم ۳۷ ساله هستم دوره ی ۴ ماهه پرستاری رو میگذرونم تصمیم دارم با دو فرزندم با ویزای ۵ ساله به کانادا برم وبعد اعلام پناهندگی کنم البته شینگن هم دارمم . چقدر میتونم امیدوار باشم ؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
در مورد پرستاری میتونم بگم شغل بسیار خوبی در کاناداست.
اما در مورد پروسه اومدن اینجا و بعد اعلام پناهندگی بنده کسی رو ندیدم که اینطور اومده باشه

نازنین سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:09 ق.ظ

سلام وقت بخیر من خانم ۳۷ ساله هستم و دوره ۴ ماه پرستاری رو میگذرونم .تصمیم دارم با دوفرزندم با کیس مذهب اعلام پناهندگی کنم در کانادا با ویزای ۵ ساله البته شینگن هم دارم .لطفا راهنماییم کنید .چقدر میتونم امیدوار باشم

پاسختون رو زیر کامنت دیگتون دادم

الیاس چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:22 ب.ظ

سلام وقت بخیر
من مهندسی شیمی صنایع پالایش دارم و ۴سال سابقه کار .البته غیرمرتبط با رشته تحصیلی بنده در پروژه نفتی کارشناس کنترل پروژه هستم مدرک ترجمه شده نرم افزار مرتبط با کنترل پروژه هم دارم. چندوقت دیگه از طریق یک موسسه ای و از طریق قانونی ویزای کانادا میگیرم و بعد از اون با کیس تغییر دین همراه با مدرک درخواست پناهندگی بدم. داداش لطفا راهنمایی بفرمائید با توجه به تفاصیل گفته شده پناهندگی بنده مورد قبول واقع میشه؟؟کار برای بنده پیدا میشه در رشته غیر مرتبط (منظورم کنترل پروژه ای که ۴سال سابقه کار دارم). با تشکر از پاسخی که میدین.بدرود

با مشاورین مهاجرت در شهرتون تماس بگیرید

Mahyar دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام
بابت مطالب که گذاشتی ممنون اگر موردی برای ازدواج سوری سراغ داری لطف بزرگی بهم میکنی اگه معرفی کنی

داداش
احساس میکنی من دلال و کلاهبردارم؟!؟

عارفه پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:21 ق.ظ http://http

سلام همسر من اتش نشان هستند به نظر شما ما از راههای مختلف خودمون و به کانادا برسونیم بعداز طی کردن دوره های زبان امکان مشغول شدن در اتش نشانی و داره؟خواهش میکنم جواب بدین

بله
صد در صد

علی۱۸۲۳۸ پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 05:02 ب.ظ

لطفا در مورد پناهندگی بیشتر توضیح بدید؛

توضیحات داده شده
پستهای دیگه رو مطالعه کنید

سامان چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 02:19 ق.ظ

سلام بنده ۳۷ سال دارم و۱۲ سال سابقه کار مرتبط با رشته ام که فنی است دارم و قصد دارم با خانواده ام که شامل همسر و تک دخترم میشود ییام اکاناداالبته ازطریق ویزای سیاحتی و بعد بخودم رو به عنوان پناهنده به سازمان امور مهاجرین معرفی کنم و کیسم هم تغییر دین هستش ایا نتیجه خواهم گرفت .ممنون میشم جواب بدهید و راهنمایی کنید.ممنون.

اقدام شما غیر قانونیست و کلاهبرداریه
شما ممکن هست موفق بشید و یا کلا از هر گونه اقدام سیاحتی یا مهاجرتی برای دنیای غرب محروم بشید

زهرا جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 02:35 ب.ظ

من مدارک ارایشگری از فنی حرفه ای،نسخه خوانی از جهاددانشگاهی مدرک علوم ازمایشگاهی از دانشگاه و مدرک دستیار دندانپزشکی دارم میخوام برای کانادا اقدام کنم راهنمایی بفرمایین،

سایت اداره مهاجرت رو مطالعه کنید

رویا جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 09:41 ب.ظ

سلام

سپیده دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 04:19 ق.ظ

سلام بر شما دوست عزیز
من الحق هستم میخوام از کشور خارج بشم چون هیچ جایگاهی در این مملکت ندارم . مرا به دلیل الحق بودن از کار دولتی با سابقه ۹ ساله بیرون کردند .مجبورم کردند با رضایت کتبی کارم را رها کنم .حالا زندگی برای من مثل جهنم است . می خواهم ایران را ترک کنم . لطفا بگو آیا کانادا ممکنه با مهاجرت من موافقت کنه یا نه .
از شما سپاسگزارم

سلام
با مدارک و شواهد کافی از ایران خارج بشید و برای پناهندگی اقدام کنید.

ali جمعه 2 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 07:48 ب.ظ

دوستان کانادا 2 ساله بعلت گرفتن پناهنده زیاد سوری پناهنده نمیگیره چه از ترکیه چه از جای دیگر

هستی سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام من تنها یک سوال دارم وقتی میرسیم کانادا و درخواست پناهندگی میدیم بهمون خونه میدن ؟
ممنون برای اطلاعات خوبی که میزارین
لطفا برای من جواب را ایمیل کنید واقعا کمک بزرگی به من می کنید

نمیدونم
میدونم حمایت میکنند تا حدی

سهیل پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام ببخشید من تمام شرایط پناهندگی رو دارم فقط پولی ندارم ک بتونم برم ی کشور دیگه مثل ترکیه چند وقت بمونم بعد بیام میخواستم بدونم یکراست میشه اومد کانادا یا تو ترکیه کجا باید برم درخواست بدم این مدتی که درخواست میدم تا جوابش بیاد میتونم تو ترکیه کار کنم؟؟؟

یکراست نمیتونید بیاید
هزینه اومدن به کانادا و تقاضا از داخل کانادا خیلی زیاده
در مورد کار در ترکیه اطلاعی ندارم

سینا جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:39 ق.ظ

سلام
. ایا با مدرک فنی حرفه ایی اقامت میدن؟؟؟شرایط اقامت چیه؟؟

سلام
از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا اطلاعات کسب کنید
cic.gc.ca

حسین دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:36 ق.ظ

سلام من نه پول دارم نه زبان بلدم نه تحصیلات بالایی دارم ایا میتونم بیام کانادا جیگرسلام من نه پول دارم نه زبان بلدم نه تحصیلات بالایی دارم ایا میتونم بیام کانادا جیگر

صد در صد

moha دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 03:16 ق.ظ

باسلام و تشکر از ابنکه وقتتونو واسه ما صرف میکنید.
دوست عزیز خاله و دختر خاله های من خیلی ساله مهاجرت کردن به کانادا و درونکوور زندگی میکنند..خودم 35 سالمه زیر دیپلم هستم و توی کار دکوراسبون منزل هستم. دوست دارم برم کانادا واسه زندگی و کار. لازم به ذکره که یکی دوبار بخاطر نگهداری و خوردن مشروب شلاق خورده و به زندان رفتم. به نظر شما از چه طریقی میتونم اقدام کنم واسه رفتن به کانادا و پناهنده شدن؟؟ ممنون میشم جوابمو بدید.

در سایت اداره مهاجرت پیگیر بشید
cic.gc.ca

پریسا دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 06:48 ب.ظ

ممنون از راهنمایی های خوب و سودمندتون

لطف دارید

مریم سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام واقعا خدا قوت
امروز اولین بار هست که وبلاگ شما رو دیدم.
من کارشناس علوم تربیتی هستم و با گذراندن یه سری دوره مدرس مهارت های زندگی در ایران هستم من ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ سالشونه دو تا پسر ۹ ساله و ۱۵ ساله دارم.همسرم دیپلم طراحی صفحات وب داره و من با چند موسسه ی فرهنگی و بهزیستی و کمیته امداد همکاری دارم.البته کامل غیر دولتی.
همسرم در سه مورد کاملا تخصصی کار میکردند که با توجه به اوضاع اقتصادی بیمار کشورمون متاسفانه باز هم به مشکل خوردن.
ایشون به مدت ۱۰ سال جوشکار و مونتاژ کار سازه های فلزی بودن.چه ساختمانی و چه نیروگاهی.
حدود ۴ یا ۵ سال در زمینه ی تولید قارچ خوراکی فعالیت انجام دادن.
و حدود ۴ سال هست که به شغل شریف رانندگی مشغولن.
متاسفانه با وجود مشکلات بسیار زیاد و نبودن شرایط خوب زندگی خیلی وقته قصد مهاجرت داریم.
با وکلای زیادی صحبت کردیم.اما هزینه ی وکالت خیلی زیاده.واقعا نمیدونم چه آینده ای در انتظارمونه.
من بعد از ۵ سال کار حتی یه شماره بیمه ندارم.
کارهای مدیریتی که من انجام میدم رو یه آقا با حقوق بسیار بالاتر میگیره
متاسفم برای کشورم که بایسته سالاری خیلی زیادی داره...‌
شایسته سالاری تو ایران مرده
اگر راهی به ذهنتون رسید میشه لطف بفرمائید و برام ایمیل کنید.واقعا گرفتارم.هر ایده ای باشه می پذیرم و با تمام وجود از شما سپاسگذارم.

سایت اداره مهاجرت رو مطالعه کنید
cic.gc.ca

خدیجه طباطبایی یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام،
بنده لیسانس مامایی دارم و الان هم استخدام دولت میباشم با هشت سال سابقه کار .یک فرزند پنج ساله دارم .همسرم رستوران دارد و گواهینامه آشپزی از فنی و حرفه ای مورد تایید بین الملل.ما قصد مهاجرت به کانادا را داریم .میخواستم بدونم از چه طریق میتوان برای اقامت کانادا اقدام نمود .متشکر میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

سایت اداره مهاجرت رو مطالعه کنید
cic.gc.ca

abdoreza دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 02:47 ب.ظ

خیلى زیبابودمطالبتون ولى خیلیا رشته مناسبى ندارن که بخوان ازطریق کارى بیان به کانادا.حالایه سوال باویزاى توریستى هم میشه درخواست پناهندگى داد درکانادا؟تشکرازلطفتون واینکه یک نفرهم پیام شماروبخونه شمابراى اون بک نفرکاربزرگى انجام دادى وزحمتتون حدرنمیره چه یک نفرباشه وچه کلى ادم مهم اینه بتونى حتى به یه نفرخدکتى کرده باشى که حتما کردى تشکرازلطفت

بله
اما مراحل و توضیحاتی هست
وبلاگ رو کامل مطالعه کنید

علی سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 06:15 ب.ظ

دمت گرم

ارام شنبه 25 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام ممنون از اطلاعات خوبی ک دادین
. شما الان از زندگی تو کانادا راضی هستین یا فکر میکنین ک ایران برای زندگی بهتره؟

بنده از کانادا بسیار راضی هستم

محدثه دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام سلام ..من خیلی دلم میخواد بیام کانادا ..با یه آقایی هم آشنا شدم ی سالیه که برا ادامه تحصیل در مقطع دکترا عازم به کاناداس ..اگه بخواییم با هم ازدواج کنیم ..ممکنه ایشون به مشکلی بر بخورن یا نه ؟

خیر
ولی برای اومدن شما به کانادا شرایط باید فراهم بشه

مانی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1396 ساعت 04:08 ق.ظ

سلام بنده همجنسگرا هستم امیدوارم جوابم رو بدید
بنده مدتی هست که با یه اقای کانادایی اشنا شدم و بسیار همو دوست داریم یعنی واسه اینکه بیام کانادا به ایشون ابراز علاقه نکردم ما تا بحال از نزدیک همچ ندیدیم اما خیلی جدی هستم برای ازدواج میخواستم راهنماییم کنید که چطور میتونیم به هم برسیم و به کانادا بیام ممنون

ایشون باید از کانادا اقدام کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد