خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

لباس پوشیدن در کانادا

سلام

احوال دوستان عزیز؟ خیلی چاکر همگی هستم.

باید ببخشید اگر نوشتن این مطلب یکم طولانی شد. سرم کمی شلوغ بود ولی دلم همواره با دل شماست

بخاطر سوال بعضی از دوستان صلاح دیدم مطلب امروز رو به لباس و پوشش در کانادا اختصاص بدم.

بطور کلی همونطور که همه میدونیم کانادا کشور سردیه و بخاطر حالت جغرافیاییش در مناطق شمالی، نزدیکای قطب که تقریبا خالی از سکنه هست هیچ وقت زمستون تموم نمیشه. در بیشتر شهرهای کانادا (تورنتو، مونترال، کبک سیتی، کلگری، ادمونتون و ...) زمستان بلند مدت و سرد و فصل گرما کوتاه و در میان شدیدا گرمه (الان تورنتو حدود بیست تا بیست و پنج درجه هستش). شهر هایی هم مثل ونکور وجود داره که بصورت کلی آب و هوای معتدل و بیشتر باران بجای برف داره.

برای آوردن لباس بنده توصیه میکنم سعی کنید بیشتر لباسهای شخصی (لباس زیر، بلیز، شلوار جین و پارچه ای، دامن، لباس رسمی، کفش ورزشی و رسمی) و بطور خلاصه لباسهایی رو که بدون توجه به هوا براتون استفاده دارند و خیلی محدود لباس گرم (کاپشن نسبتا کلفت، شال و کلاه و دستکش پشمی) با خودتون بیارید، چون اولا لباسهای گرم ایران به درد اینجا نمیخوره، ثانیا با این قیمت دلار تفاوت قیمت زیادی وجود نداره و ثالثا اگر لباسی از اینجا بخرید که به هر دلیل (مثلا به اندازه کافی گرم نیست، یا پاره میشه یا آب توش نفوذ میکنه) بخواید تعویض یا پس بدید این کار خیلی راحته.

یه نکته خیلی ریز هست که من دلم میخواد اینجا بازش کنم و اون اینه که به مرور زمان بدن شما به سرمای اینجا عادت میکنه. مثلا من با چند نفر از دوستان که توی پاییز تازه اومده بودند اینجا بیرون بودیم، اینا همه لباسهای خیلی گرم پوشیده بودند در صورتی که گرمای هوا حدود صفر یا حتی کمی بیشتر بود، اما برای من که زمستون سوم یا چهارم بود هوا فقط کمی سرد بود و فقط روی لباس معمولیم (پیراهن و شلوار) یه کاپشن پوشیده بودم. منظور من اینه که وقتی شما میاید و زمستون اولی که اینجا هستید سرمای هوا خیلی قابل توجه خواهد بود ولی بعد از یک مدت با توجه به همه جوانب سر و کله زدن با سرما براتون راحت تر میشه.  اگر امکانش براتون هست سعی کنید بین اواخر آپریل و اواخر آگست بیاید چون توی این بازه زمانی هوا نسبتا گرم یا خیلی گرمه و مجبور نیستید علاوه بر همه مشکلات مهاجرت با سرمای هوا هم سر و کله بزنید.

اینجا معمولا در مواقع سرما شما یا از ماشین استفاده میکنید یا از وسایل نقلیه عمومی که معمولا برنامه خاص و مرتبی داره و اگر با حساب و کتاب عمل کنید مدت زمان در سرما بودنتون رو به حداقل میرسونید.

بطور کلی توی کانادا چه در سرما و چه در گرما شما به یه پوشش سبک مثل ژاکت بهاره نیاز دارید چون توی زمستون حتی اگر از ماشین استفاده کنید باز هم برای سوار و پیاده شدن به یه پوشش که بتونه برای زمان کوتاهی روند از دست دادن گرمای بدن رو کاهش بده نیاز دارید و در تابستون هم وقتی از یه هوای گرم وارد به فضای داخلی خنک میشید نمیخواید بدنتون به یکباره سرد بشه و این باعث سرماخوردگیتون بشه.

دوستان باید باز هم ببخشید که دیر به دیر مینویسم و ممنون از کامنتهاتون که باعث دلگرمی بندست.

در زیر هم سوال یکی از دوستان و جواب بنده رو میبینید که گرچه خارج از موضوعه ولی خوندنش خالی از لطف نیست.

ارادتمند

رامین 



سلام رفیق

خسته نباشی

رفیق،من که گفتم چند ساعته با بلاگت آشنا شدم،چرا عصبی میشی؟ 

یه سوال،خبر داری قوانین رانندگی با ماشینای سوپر اسپورت توی تورنتو چجوریه؟سرعت و این چیزا منظورمه.آخه وقتی یکی یه بنز SLS میگیره،نمیتونه که با سرعت یه cadillac باهاش تو خیابون یا اتوبان بره که.

اینم بگم که گشتم تو نت،در این مورد چیزی پیدا نکردم،فقط قوانین رانندگی معمولی و عامه رو نوشته بود.

البته اگر تا حالا بهش برخوردی یا خبر داری،اگر نه که نمیخوام زحمت بیفتی.

سپاس


سلام

جواب سوالتون خیلی سادس

قوانین برای همه یکیه، مجازات هم برای همه یکیه

البته برای نکته ای هم که فرمودید اینجا راه حل داره

اگر ماشین شما قدرتی داره که شما نمیتونید در جاده های معمولی ازش استفاده کنید، میتونید اون رو به پیست مسابقه ببرید و تا جایی که میتونید از قدرت ماشین استفاده کنید، البته اگر این کار رو هم نکنید باز هم راه حل هایی پیش بینی شده

مثلا اگر شما با یه بنز اس ال اس توی یه اتوبان با حداکثر سرعت ١٢٠ کیلومتر در ساعت، با سرعت ١٨٠ رانندگی کنید (بصورت کلی بیش از یک و نیم برابر سرعت مجاز) شما از دسته خلافکارهای رانندگی به دسته خلافکارهای جنایی سعود میکنید. حالا فرق این دوتا چیه؟! یه خلافکار رانندگی جریمه نقدی میشه، گواهینامش برای یک مدتی ضبط میشه و ماشینش هم تا تعیین تکلیف میره پارکینگ. ولی مثلا در مثال بالا اگر شما رو با بیش از یک و نیم برابر سرعت مجاز بگیرند، ماشین به نفع دولت ضبط، شما بازداشت و زندانی و مادام العمر از رانندگی محروم میشید. پس بصورت خلاصه اگر بنز خریدید بهتره قوانین رانندگی رو رعایت کنید وگرنه کاری میکنند که بنز که هیچی، دیگه حتی نتونید سوار کادیکاک هم بشید

من شنیدم که توی المان توی بزرگراه ها محدودیت سرعت نداره ولی یه همچین چیزی در کانادا صادق نیست.

نظرات 19 + ارسال نظر
من فروتن پنج‌شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:42 ق.ظ

ممنون. مفید بود
زود بزود بنویسین لطفا

محسن پری جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:30 ب.ظ

سلمام از وقتی که برای هموطنان میگذارید ممنون. .

محسن پری جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام مجدد ما یک خانواده چهار نفری هستیم واز روش سرمایگزاری تا حدود دو سال دیگه وارد کانادا میشویم .پرسش من اینه که به نظر شما بهترین شهر برای زندگی و. کار. و. درس خواندن کدام است باتوجه به اینکه یک دختر چهار ساله ویک پسر چهارده ساله دارم. باتشکر

Nazanin شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:06 ق.ظ

سلام رامین جان امیدوارم حالت خوب باشه من نازنینم فقط میخواستم ازتون از ته دل تشکر کنم به خاطر نوشته هات چون بار مثبتی داره و برای کسایی که میخوان بیان کانادا خیلی خوبه مzن هم قبل از اینکه بیام کانادا خوندم نوشته هات رو و خیلی از استرسم کم شد. در هر صورت ممنون

یه نفر یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام آق رامین داداش جون . من خیلی وقته وبلاگتو دنبال می کنم و با کمال قاطعیت (عجب لغت با حالی ، چه سخنور توانایی بودیم خودمون خبر نداشتیم !!!) باید بگم که داداااااااااش خییییییلیییییی با حالییییییی . (جون من حروفت کش دارو حال کردی ؟؟؟!!) . آقا یه تشکر بسیار بسیار مخصوص تقدیم حضور انورتان باد . به میمنت و مبارکی ایام بگذرانید که با شادی شما ما هم بسی مسرور و خرسند می شویم . (نظرت چیه من برم المپیاد ادبی شرکت کنم ؟؟! )


**** خیلی مهم ****

""" لطفا اگه میشه یک پست مفصل (بزار برای وقتی که خوب حوصله داری بنویس ) درباره ی قانون کپی رایت اونجا بنویس . آیا میشه مجموعه های نرم افزاری رو که تو ایران مرسومه اونجا استفاده کرد ؟ جرم محسوب میشه ؟ جریمه داره ؟ زندان داره ؟ چی داره بالاخره ؟ """""

پیشاپیش مرسی

مهران یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:48 ب.ظ

""" لطفا اگه میشه یک پست مفصل (بزار برای وقتی که خوب حوصله داری بنویس ) درباره ی قانون کپی رایت اونجا بنویس . آیا میشه مجموعه های نرم افزاری رو که تو ایران مرسومه اونجا استفاده کرد ؟ جرم محسوب میشه ؟ جریمه داره ؟ زندان داره ؟ چی داره بالاخره ؟ """""

دوست عزیز جرم اونم چ جرمی یادمه تو دبی دکتره کنفرانس داشت ویندوزش تقلبی بود خلاصه از ایران بود تا به نت وصل شد بعد کنفرانس گرفتنش و 400 دلار جریمش کردن.حواست باشه

یه زن سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ق.ظ

آدم هی با خودش میگه لباس گرم برندارما وزن زیادی میگیره
اما انگار نمیشه هی میترسه میگه واسه محکم کاری این یکی پالتو رو هم ببرم با خودم :دی

شهرزاد چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:58 ب.ظ

سلام
خیلی خیلی ممنون از پستای معرکتون
خداییش مطالبی که تو وبلاگ منتشر میکنید رو هیچ جای دیگه نمیشه پیدا کرد ،و البته یه مضیت دیگه وبلاگتون هم اینه که کلا با دید مثبت مینویسید بر خلاف وبلاگهای دیگه که ته دل ادم رو خالی میکنند
میشه کلا یه پست در مورد مسایل اجتماعی که تو کانادا جرم محسوب میشه اما تو ایران خیلی معموله صحبت کنید (البته به استثنای قانون کپی رایت و جرایم رایانه ای ،چون اینا رو اکثرا میدونند)

مهدی جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام
رامین جان میخواستم ببینم مشاور ملک توی تورنتو که توی کار اجاره اقامتهای کوتاه مدت هم باشه میشناسی ازش یه ایمیل به من بدی؟ من و همسرم اوایل آگوست میرسیم تورنتو و میخوام برای ماه آگوست یه جای موقت بگیرم، البته یه تحقیقاتی توی سایتهای مختلف داشتم، حالا ممنون میشم اگه کسی رو میشناسی به من معرفی کنی
بسیار بسیار ممنونم

اطلاعات خاصی ندارم

maryam چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:59 ب.ظ

با سلام مفید بود مثل همیشه ...... سپاس فراوان

ممنونم

زادچهر سه‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.shahrigarieiran.blogfa.com

من عاشق سرمام

محمدرضا پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:14 ب.ظ http://khalijmusic.blogsky.com

چند فصلست

arefeh دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:29 ق.ظ http://Gravatar.com

سلام
اگه امکان داره درباره تاریخ پوشش کشور کانادا از گزشته تا الان مطلب بزارین ممون می شم.

اطلاع خاصی ندارم در حد اینکه در موردش بنویسم

ررخ یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ق.ظ

من عاشق همه چیه کانادام

rijyna جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:30 ب.ظ

امیر شهبازپور دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام . دوست مهربان ممنون از جواب دادنتون . فقط کمی از تابستان بگویید . آیا در تابستان کولر هم استفاده میشه؟ در اوج تابستان هوا چند درجه گرم میشه؟ . متشکرم .

کولر استفاده میشه
هوا به سی درجه هم میرسه

Ali دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 05:47 ب.ظ

داداش عالی
عاشق سوالای مردمم
اما تو هم صبور باش
مثل مونترال دقیقتر بگو
اینکه کار تو سایت ها سرچ ومی کنیم سخته
من جات بودم برای کار مردم راه بیوفته
بنگاه کاریابی میزنم
به جای این وکیل های دزد که هیچ کاری واسه آدم نمیکنن

سلام
این موضوع رو مطرح کردم ولی استقبالی نشد. کسانی که اینقدر درخواست کمک به کانادا میکردند به یکباره وقتی اسم پول شنیدند متوجه شدند چون بنده وکیل نیستم، تخصص لازم برای مشاوره و کمک بهشون رو ندارم.

مرتضی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 03:42 ب.ظ http://mzekavati

سلام

امین جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 05:22 ب.ظ

سلام؛
اولین باره اومدم وبلاگت را دیدم و متنت‌ را خوندم ....و از آرامش و شخصیتت که تو نوشته‌ات موج می‌زد و حتی ادبیاتت خیلی لذت بردم.
پاینده و پیروز باشی آقا رامین.

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد