خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

کانادا، جایی بین انگلیس و امریکا

سلام

اولا دوباره عیدتون مبارک.

دوما جا داره به سهم خودم قتل مرزبان ایرانی رو به خانواده ایشون و ملت ایران تسلیت بگم. کلا خشونت اساس نفرت هستش و خود ما همگی میدونیم متاسفانه معمولا این شهروندان بیگناه هستند که قربانی اختلافات دولتها و قدرتها میشن. خدا ریشه ی خشونت رو بکنه و روحیه خشونت ستیزی رو در همه ما بوجود بیاره.

سوما مثل همیشه تاکید میکنم، مطالب زیر نظرات شخصی و اظهارات اجمالی شخص بندس و من دکترای سیاسیم از کالج سلطنتی شیش ماهه که منقضی Expire شده پس لطفا به بنده خرده نگیرید. فحش آزاده ولی من نه قول میدم انتشارش بدم و نه قول میدم که تو دلم به ابا اجدادتون صلوات نفرستم.

حالا بریم سر اصل مطلب؛

بصورت کلی قسمت کانادایی امپراطوریه انگلیسه و حتی کانادا بیشتر به امریکا شبیه تا به انگلیس.

مثلا ما توی کانادا سمت راست رانندگی میکنیم، مثل امریکایی ها، بیشتر مارکهای امریکایی داریم، بیشتر به امریکا سفر میکنیم، بیشترین تجارت رو با امریکا داریم، ماشینهای امریکایی بیشتر داریم، لهجمون بیشتر به امریکایی میکشه و غیره.

ولی قوانین اسلحه در کانادا مثل امریکا ازاد نیست، ولی خیلی راحت تر از انگلیس هستش. یا مثلا وقتی شما به پیشنهادهای آژانسهای مسافرتی نگاه میکنید بیشترشون مربوط به امریکاست، بعد به آمریکای مرکزی و حوزه ی دریای کارائیب، بعد خود کاناداس، بعد میشه انگلیس و اروپا و بقیه جاهای دنیا پس این نشون میده کانادایی ها هم تمایل بیشتری به سفر به امریکا دارند (کالیفرنیا، شیکاگو، فلوریدا و ...) و هم مسافرت اونجا براشون راحت تره.

همچنین همونطوری که قبلا گفتم انگلستان بصورت سیاسی و رسمی در نظام حکومتی کانادا دخالت داره.

از نظر فرهنگ کانادایی ها به ادب و تربیت خیلی مشهورند، پس زیاد شباهتی به گاوچرونهای امریکایی و فرهنگ سخت و آزادشون ندارند ولی زیاد هم اهل آداب و نزاکت (نظاکت، نذاکت) انگلیسی نیستند و بجای چای با شیر عصرانه قهوه ی با خامه و شکر زیاد رو ترجیه میدند.

در آخر میتونم جمع بندی کنم با اینکه کانادا قسمتی از انگلستان محسوب میشه و این انگلیسی ها و فرانسوی ها بودند که سنگ بنای کانادا رو گذاشتند ولی همسایگی کانادا با امریکا تاثیر بسیار زیادی در همه جنبه ها داشته تا جایی که بصورتی خاص و استثنایی در جهان اون رو از سرزمین مادریش متمایز کرده و به سمت و سوی خودش هدایت کرده، البته استقلال کانادا هم در این میان نقش بسزایی داشته.

میدونم کیفیت این مطلب زیاد خوب در نیومد ولی دیگه شما به بزرگی خودتون ببخشید.


ارادتمند

رامین

نظرات 11 + ارسال نظر
(*◕‿◕)عاشق یک لحظه نگاهت (*◕‿◕) چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:50 ق.ظ http://rahmat14.blogfa.com

دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد، و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند. در سال جدید خورشیدی، سبزی ، شادی ، کامیابی، بهره وری، اثربخشی فعالیت ها و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان آرزومندم.
با خوبی ها و بدی ها، هرآن چه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت

روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه باد
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
┊   ┊┊   ┊┊ ✿
┊   ┊┊  ✿✿
┊   ┊┊ 
┊   ✿✿


خدایا دستم به آسمانت نمی رسد

اما تو که دستت به زمین می رسد عزت عزیزانم را تا عرش کبریایی خود بالا ببر

و هر آنچه آرزو دارند برآورده کن.

سالی توأم با سلامتی و سعادت برایتان آرزومندم
.
.
سلام دوستان عزیز و بزرگوار

سپاس از حضور ِ پر مهرتان

سال نو بر شما و خانوادۀ گرانقدرتان مبارک✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
┊   ┊┊   ┊┊ ✿
┊   ┊┊  ✿✿
┊   ┊┊ 
┊   ✿✿


امروز دو نفر از من ادرس و شماره تو رو گرفتن، من هم بهشون دادم، یکی خوشبختی، یکی موفقیت ،
ان شاءالله تو سال جدید هر روز میان سراغت

یه زن پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:00 ب.ظ

مرسی خیلی جالب بود من فکر میکردم خیلی شبیه انگلیسی هان...
راستی چقدر خوب میشه اگه یه کم راجع به نوروز در کانادا هم صحبت کنید؟یا چهارشنبه سوری؟
اونجا میشه یه آتیش کوچولو درست کرد و از روش پرید؟یا حتی ایرانی های اونجا جشن خاصی در نوروز اونجا دارن؟مثلا اینکه جشن بزرگی بگیرن شبیه فستیوال که مردم ملیت های دیگه هم شرکت کنند و کلا حال و هوای نوروزی و سنتی داشته باشه؟

من فروتن شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ق.ظ

سلام
خوبین
دستتون درد نکنه
سال نوتونم مبارک

بهمن شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:13 ب.ظ

سلام
حالتون خوبه؟
من یه سری سوال خیلی خیلی حیاتی دارم و ممنون میشم راهنماییم کنید
اول از هر چیز یه سری اطلاعات از خودمون بهتون بدم بعد سوالاتمو میپرسم :
منو دوتا از دوستای دانشگاه قصد داریم برای ادامه زندگی بریم کانادا حالا میخوام شرایطمونو بگم و شما لطف کنید راهنماییمون کنید/مرسی
یکی از دوستان سربازیشو تموم کرده و منو اون یکی دوستم هنوز خدمت نرفتیم
رشته ی دانشگاهیمونم تربیت بدنی - سنمون(20-21-23) -
حالا سوالات
ما الان نمیدونیم باید قاچاقی بریم یا قانونی؟!
نمیدونیم بعد اینکه رفتیم کانادا آیا بعداً میتونیم بیایم ایران یا نه؟
آیا واجبه که خدمتمونو بریم یا نه؟اگه بریم چی میشه اگه نریم چی میشه؟
سرمایه اولیه که باید با خودمون ببریم چند میلیون باشه خوبه؟
نمیدونیم الان رشتمونو بخونیم ولیسانس بگیریم بریم یا این رشته رو رها کنیم و...
در کل اگه لیسانسمونو بگیریم اونجا از امتیازی برخوردار میشیم یا نه؟(ممنون میشم اینو کامل توضیح بدید)
و سوال آخر اینکه اونجا ایرانی زیاده یا کم؟کلاً فضا خیلی غریبانه هست یا نه؟

ممنون میشم جواب سوالاتمو بدید/تشکر فراوان

mehran یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:07 ب.ظ

سلام هیدت مبارک و ایجوری بگم مطالبت فوق العاده اس فوالقالعاده به کارت ادامه فقط کلیپ صوتی رو خیلی حال کردم اگه بتونی عکس فیلمی صوت درباره مسایل روزمره زندگی چجوریه و... از این جور چیزا
بای

mehran یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:34 ب.ظ

اقا فیسبوک نداری؟ی چندتا عکس از اون جا بزار

برید اینستاگرام من رو فالو کنید
ramincanada

mehran دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:17 ب.ظ

سلام عیدت مبارک کلیپ صوتی هم بزار

زهرا کارگر سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.9167bligfa.com

سلام مث همىشه عالىه
خوشبحالتون..
دوستون دارم

محسن پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 06:40 ب.ظ

سلام من محسن هستم .
الان 16 سالمه و دارم دیپلم میگیرم.
رشته ی من الکترونیکه میخواستم بدونم که رشته ی من آینده داره یا نه
راستی چندتا دوست هم از تورنتو دارم

علی شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:17 ب.ظ

عالی بود ممنون از زحماتتون

شام سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:26 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد