خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

جواب کامنت ها

سلام

اول جواب نامه ای که داده بودید :

وینیپگ یکی از ایالتهای شمالی کاناداست که خیلی سرده. کسی که از طریق ویزای دانشجویی میاد تا اونجایی که من میدونم مجاز به تحصیل در دانشگاهی هستش که از طریقش پذیرش میگیره و نمیتونه الکی دانشگاه رو ول کنه و توی کانادا جا به جا بشه. کسانی که از طریق دانشجویی میان میتونند امید داشته باشند که کارهای دانشگاهی هم بگیرند در ضمن اینکه تا قبل از اون هم میتونند کارهای ساده انجام بدهند و تا اونجایی که من میدونم در ایالهای شمالی بخاطر یردی هوا جوعیت کمه و مهاجرین میتونند راحت تر کار پیدا کنند.

حالا نوبت کامنتهاست:

در کانادا داشتن حجاب یک امر کاملا شخصیه و به خصوص در مورد حجاب کاملی که صورت هم درش معلوم باشه هیچ مشکلی نیست و اجازه تحصیل و تردد و ... با حجاب هم کاملا جزو حقوق مسلم شماست. فقط در مورد برقه و روبنده یکمی حساسیت وجود داره که اونم ممنوعیتی نداره.

متاسفانه در مورد مطالعات اسلامی در کانادا خبری ندارم فقط میدونم برای گرفتن بورسیه اونم از خارج از کانادا باید بسیار در رتبه بالایی باشید.

این موضوع رو برای چندمین بار تکرار میکنم و البته ارزش تکرار رو هم داره : اینجا در سراسر کانادا با مهاجرین بسیار خوب رفتار میشه و رفتار خوب با مهاجرین جزو حقوق شماست و بهترین امکانات برای خدمات رسانی به مهاجرین در سراسر کانادا مهیاست. شما در هر نقطه ای باشید میتونید علیه فرد یا شرکتی بخاطر سوء رفتاری که احساس کردید بخاطر مهاجر بودن یا رنگ و لهجه و هر چیز دیگری نسبت به شما اعمال شده اعلام شکایت کنید. در ضمن در کل کانادا برای اسکان و جاگیر شدن مهاجرین بهترین امکانات فراهمه. البته بیشتر ایرانی ها اول توی تورنتو و بعد توی ونکور هستند.

دوستان عزیز اینجا مدارک دانشگاه آزاد زیاد مورد توجه دانشگاه ها نیست. 

دوستان من هم در مونترال و هم در تورنتو زندگی کردم و اولا باید بگم هر دو از نظر اسانداردهای زندگی در یک سطح هستند ولی تورنتو شلوغ تر و بزرگتره و زبانش هم بین المللی هستش. در ضمن اینجا جامعه ایرانی ها گسترده تره. 

دوستان اینجا هیچ تضمینی برای زندگی شما نیست و کل زندگیتون به خودتون بستگی داره پس نمیشه گفت شما به صرف داشتن یک سری مشخصات حتما اینجا موفق و راحت خواهید بود. در ضمن برای پیدا کردن کار اینجا انجمنهای ایرانی هست که با داشتن نامهای عریض و طویل و دم و دستگاه چنین و چنان یک پولی رو از شما به عنوان حق عضویت میگیرند و بعد هم هیچ دردی از شما دوا نمیکنند ولی سازمانهای مهاجرتی هستند که زیر نظر دولت کار میکنند و خدمات مهاجرتی رایگانی برای شما فراهم میکنند و هیچ هزینه ای از شما برای این خدمات مطالبه نمیکنند.

دوستانی که از طریق ویزای تحصیلی میان بعد از اتمام دوران تحصیل و انقضای ویزاشون باید از کانادا خارج بشند. مساله اونجاست که وقتی شما بیای اینجا و سه چهار سال که اینجا زندگی کردید و تحصیل کرده اینجا هم هستید وقتی درخوایست اقامت بدید بهتون راحت تر اقامت میدند.

یکی از دوستان خواسته که درآمد خانواده های ایرانی و کانادایی رو مقایسه کنم. طبق مثالی که ایشون زدند باید بگم درآمد 5000 دلار برای یک خانواده کانادایی مثل درآمد 2000000 تومانی برای یک خانواده ایرانی هستش یعنی میتونند راحت زندگی کنند و به مراتب تفریح و و گردششون هم سر جاش باشه. البته باید بگم که این حرفهای من نسبت به وضع دو سال پیشه و الان ممکنه درست نباشه.

در مورد مدارس عمومی (دولتی) و خصوصی هم یک پست مینویسم.

دوستان بنده برای کسایی که فقط میخوان بیان اینجا و برند دانشگاه و ساپورت مالیشون از یاران هم قوی هستش بین تورنتو و مونترال مونترال رو پیشنهاد میکنم چون اونجا دانشگاه انگلیسی در سطح عالی داره و فقط یکم مشکل کار و زبان هست که چون شما میخواید فقط درس بخونید و احتیاج به پول ندارید و در ضمن اینکه بیشتر وقتتون توی دانشگاه انگلیسی زبان میگذره مشکل زبان هم نخواهید داشت.

نظرات 5 + ارسال نظر
shiny سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:03 ق.ظ http://shiny-star.blogsky.com

ای خدا این دانشگاه آزادیا همه جا بیچاره اند. بابا به خدا ما هم تو دانشگاه درس خوندیم.

کیت سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://kate2011.blogfa.com

سلام
نمیدونم قبلا کامنت گذاشتم اینجا یا نه بهرحال وبلاگ خوبی دارید منم تازه اول راهم دوست داشتید منو اد کنید!
راستی واقعا تورنتو بزرگترو باحالتر از مونتراله منو همسرم بین این دوتا دودلیم
اخه میخوایم دانشگاه بریم و شنیدم دانشگاههای مونترال تخفیف خوبی داره؟؟؟

کیت

دوستان بنده برای کسایی که فقط میخوان بیان اینجا و برند دانشگاه و ساپورت مالیشون از یاران هم قوی هستش بین تورنتو و مونترال مونترال رو پیشنهاد میکنم چون اونجا دانشگاه انگلیسی در سطح عالی داره و فقط یکم مشکل کار و زبان هست که چون شما میخواید فقط درس بخونید و احتیاج به پول ندارید و در ضمن اینکه بیشتر وقتتون توی دانشگاه انگلیسی زبان میگذره مشکل زبان هم نخواهید داشت.

جلیله سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:07 ب.ظ http://mylovevancouver.blogspot.com

ممنون رامین جان از مطالب خوبت و وقتی که میذاری. همیشه سلامت و شاد و موفق باشی

محبوبه چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:00 ق.ظ http://www.pesaramk1.blogfa.com

خیلی استفاده بردیم....ممنون

babak eskandari fard شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
وبلاگتون خیلی هم عالیست
خاستم بپرسم من با یه خانم مسن ایرانی ساکن امریکا آشنا شدم که توافقی در ازای ضمانت پولش منو با ویزای نامزدی به امریکا میاره
اول اینکه چه مدت طول میکشه گرین کارتم بیاد ؟
بعد اینکه گرین کارت گرفتم آیا من نسبت بهشون تعهدی دارم؟
آیا واسه مخارج زندگیش میتونه از من اخاذی کنه؟
و آیا بعد از گرین کارت میتونم خودم کسی از ایرانو به این روش بیارم؟
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد