خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

نظر یک کانادایی

 سلام دوستان عزیز 

مریم خانم از تورنتو نظر زیر رو ذیل یکی از مطالب دادند و بنده بد ندیدم که نظر ایشون و جواب خودم رو علنی کنم . اینم نظر ایشون و جواب من :

 

 

 

salam
avalin bare webetoono mikhunam
man khodam canada zendegi mikonam. Toronto 5 sale. migam in khanoom ta hodude ziadi rast mige. shoma ham be doroogh pardazihai ke baziha mikonan vase inke began ma khoshbakhtym umadim invar del khosh nakonid. jedan har kasi inja movafagho khosh bakht nemishe. kheili be nodrat. are age pesare shoma hata be shookhi ye dokhtario too madrese touchh kone momkene be jorme s . e . x . u . a . l harassment begiran moshkel injad konan. injam be harkasi vam nemidan be dan ham inghadr roosh mikeshan ke ta 10 sal hey bayad pardakhtesh koni  gahi 2 barabar bahre midi
ye kam vaghe bin bashid lotfan. darbare shoghlam makhsusan moghe dars khundan daghighan bayad past tarin shoghlharo anjam bedid
motasefam talkhe vali vagheie
be nzarae man age zendegi motevaset too iran darid mohajerat nakonid. inja  be darde 2 seri adam mikhore. ya kheiliiiiiii pooldar ya kheiliiiiiii bi pool ke poole belitesham be zoor faraham karde. be  darde motevaset jamaat nemikhore. az ma goftan  


پاسخ:
سلام مریم خانم
اولا ممنون و متشکرم که لطف کردید و نظر دادید !
ولی اجازه بدید یکم اعتراض کنم .
۱- این دوستانی که بنده ازشون نقل قول میکنم اتفاقا افراد راحت طلبی بودند .
این دوستان ما که وضع اونجا رو برای ما تعریف کردند ( نه اون فامیل گرامی که گفتند اونور سخته ) هم پدر و هم مادر مهندس هستند ولی رفتند گیفت شاپ زدند .
دخترش هنوز دانشگاه نمیره و میگفت من تا حالا ۲ بار رشته عوض کردم ولی هنوز ترم اول رو پاس نکردم اما در یک کمپانی کار میکنم و با پول همین کارم خونه و ماشین قسطی خریدم .
۲- این طوری که شما میفرمایید ما ایرانی ها از جمهوری اسلامی کانادا خبر نداریم !!!
اونجا اگر کسی نگاه چپ به دختر مردم بکنه گردنش رو میزنند ؟!
اونجا هیچ دختر و پسری دوست نیستند و رابطه ازاد نیست ؟!
اونجا یک مشت حاکم مسلمون بسیار متعصب هستند حکومت میکنه که اصلا دختر و پسر اجاز ندارند بهم نگاه کنند ؟۱
شما هم مثل این فامیل ما حرفهای بسیار جالبی میزنید که کلا با دید جهان به کانادا و آمریکا ۱۸۰ درجه مختلفه !!!
شما مطمئنید اونجا شب جمعه هارپر نمی رسه خدمت آقا خامنه ای و دستورات هفته بعد رو از ایشون دریافت نمیکنه ؟!!!
۳- بنده فکر کنم شما اصلا ایران توی نظام مالی نبودید ؟! اینجا به همه وام میدند ولی کسی پس نمیده !!! شما میدونید این پروژه طرحهای زودبازده کلا فقط ۵٪ وامهایی که دادند به کار مربوطه رفت و بقیه رو خوردند و از این ۵٪ فقط ۱۳٪ پروژه ها موفق هستند ؟! اونجا اگر فرد مثبت و قابل اعتمادی نباشی و سابقه کاری مناسب و طرح جالبی نداشته باشی بهت وام نمیدند ولی ایران اگر امام جمعه تاییدت نکنه و حاضر نشی ۱۰٪ وامت رو به کارشناس بانک بدی بهت وام نمیدند !
خانم این حرفتون هم کاملا رده چون همه کارهای کانادا با وامه و همه هم وام میگیرند و همه هم درآمد های عالی دارند .
۴- کار موقعدئانش آموزی هم کاملا کار عالی هست ! شما میتونید با کمی تجربه هر کاری رو بگیرید و بعد در همون رشته ادامه تحصیل بدید و ارتقای مقام پیدا کنید . البته اگر کارهایی مثل کارهای کامپیوتری یا کارهای اجتماعی سطح پایین هستند و مثلا یک دانش آموز مسئول ناسا یا معاون هارپر نمیکنند فکر نکنم این ک=اسمش کار دانش آموزی سطح پایین باشه !
کار دانش آموزی یعنی کاری که مهارت خاصی نخواهد و ساعت کارش با تحصیل تداخل نداشته باشه و درآمدش هم در حد گذران زندگی دانشجویی باشد !
۵- به قول دوست عزیزم نویسنده محترم وبلاگ برگ افرا که گفته بودند ((( اگر اونجا بد بود حضرت عالی نمی نشستید بالای گود و بگید لنگش کن ... شما اگر کانادا بد بود برمیگشتید ایران نه اینکه اونجا زندگی کنید و بگید کانادا بده !!! )))
ارادتمند
رامین 

 

 

اینم فرمایشات کانادا جون یکی از نویسندگان معتبر وبلاگ های کانادایی : 

چون فرمودین نظر بدم، تصمیم گرفتم نظر خودم رو درباره نوشته های اون خانم بنویسم.

1. در مورد S.e.x.u.a.l Harassment با ایشون موافقم. اگه یه پسر حتی به شوخی به دختری دست بزنه ممکنه تو دردسر بزرگی بیافته (البته به شرط اینکه اون دختر شکایت کنه). این مساله به امنیت خانمها در جامعه کمک بزرگی می کنه.

2. در مورد وام کاملن با ایشون مخالفم. اگر کسی سابقه اعتباری خوبی داشته باشه و همین طور Debt Ratio خوبی، و تا خرخره توی قرض نباشه به راحتی می تونه از بانکهای کانادا وام بگیره. حتی اگه بانک نشد می تونه از Credit Union وام بگیره. بهره وامها بستگی به اعتبار شما داره ولی این روزها میشه به راحتی وام بدون وثیقه با بهره زیر 5% در سال گرفت. بازپرداخت وام هم بستگی به خود شخص داره. شما اگه به موقع قسطهاتون رو بدین و یا خودتون رو متعهد کنین که در اسرغ وقت وام رو بازپرداخت کنین می تونین خیلی سریع وامتون رو بدین. هیچ کس هم تفنگ بالای سرتون نگرفته که نه حق ندارین وامتون رو زود پرداخت کنین.

3. در مورد اینکه چه کسی باید به اینجا مهاجرت کنه نمی دونم چی باید بگم. چرا برای طبقه متوسط اینجا بدتره نمی دونم. فکر می کنم هرکسی اینجا تلاش کنه می تونه شرایط خوبی رو برای خودش و خانواده اش فراهم کنه. این بستگی به تلاش آدم داره. همین طور هم در مورد کار. اگه تخصص داشته باشین کار هم گیر میارین.

نظرات 10 + ارسال نظر
کیارش پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:27 ق.ظ

درود و ۱۰۰ درود خدمت آقا رامین گل گلاب
عیدت مبارک البته با تاخیر ببخشید دیگه !
ما نبودیم چه گرد وخاکی راه انداختی برادر :)
ببخشید سرم خیلی شلوغ بود نتونستم یکسری بزنم .
شما خودت جواب این خانوم رو به خوبی دادی
من دیگه چی بگم !
در مورد نظر خواهی هم صاحب اختیار خودتی ولی کلا نوآوری و
تغییرات ظاهری به شرطی که هوشمندانه باشه هم برای خودت که مینویسی جذابیت ایجاد میکنه هم برای خواننده .
یک سوال ، یکی از دوستان مصاحبه قبول شده ولی خیلی نگران مدیکاله چون چشماش خیلی ضعیفه میخواستم ببینم احتمال داره تو این مرحله ردش کنن یا نه ؟
رامین جان لطف کن از مصاحبه و فضای حاکم بر اون
برامون بنویس .
در هر صورت خسته نباشی ، ممنون که وقت میگذاری و مینویسی و سوالات رو جواب میدی، شاد باشی فعلا
بدرود

سلام کیارش جان
ممنون از نظراتت
در جواب سوالتون هم باید بگم چشم من هم خیلی ضعیفه ولی ردم نکردند .
کلا مدیکال برای اینه که فرد علیل و ضلیلی که توانایی کار نداره رو نبرند کانادا .
این دوستمون اگر زندگی معمولی داره و داره کار میکنه یا درس میخونه میتونه مطمئن باشه هیچ مشکلی براش پیش نمیاد .
ارادتمند
رامین

حامد پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ب.ظ

سلام رامین جان
خیلی ممنون از زحماتی که می کشی.
میخواستم عرض کنم که فرمایشات شما کاملاًمنطقی بنظر میاد ولی اگر همه انسانها یکجور فکرو زندگی می کردند دیگر تنوعی وجود نداشت که بتوانیم ازش لذت ببریم.من با نظر شما موافقم.اون خانم محترم هم اگر کمی فوائد و معایب زندگی کردن در غربت را با خواسته خودشان از یک زندگی مطلوب را مقایسه کنند قطعاً به جواب صحیح و در خور خویش میرسند.

سلام حامد عزیز
ممنون از نظراتت
خیلی لطف کردی که به من سر زدی .
ارادتمند
رامین

مرتضی پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام.یکم آره یکمم نه.ولی یذره بذارین آزادی کلام رشد کنه.مگه نه؟؟؟

سلام مرتضی جان
اولا ممنون که نظر دادی
در ضمن بنده همیشه سعی کردم در مسیر رشد ازادی بیان حرکت کنم .
فکر کنم نمایش دادن این نظر هم مصدق همین مدعاست .
اگرم کاری کردم که شما رو به این فکر انداخته متاسفم
ارادتمند
رامین

کاناداجون پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:28 ب.ظ http://canadajoon.blogfa.com

چون فرمودین نظر بدم، تصمیم گرفتم نظر خودم رو درباره نوشته های اون خانم بنویسم.

1. در مورد S.e.x.u.a.l Harassment با ایشون موافقم. اگه یه پسر حتی به شوخی به دختری دست بزنه ممکنه تو دردسر بزرگی بیافته (البته به شرط اینکه اون دختر شکایت کنه). این مساله به امنیت خانمها در جامعه کمک بزرگی می کنه.

2. در مورد وام کاملن با ایشون مخالفم. اگر کسی سابقه اعتباری خوبی داشته باشه و همین طور Debt Ratio خوبی، و تا خرخره توی قرض نباشه به راحتی می تونه از بانکهای کانادا وام بگیره. حتی اگه بانک نشد می تونه از Credit Union وام بگیره. بهره وامها بستگی به اعتبار شما داره ولی این روزها میشه به راحتی وام بدون وثیقه با بهره زیر 5% در سال گرفت. بازپرداخت وام هم بستگی به خود شخص داره. شما اگه به موقع قسطهاتون رو بدین و یا خودتون رو متعهد کنین که در اسرغ وقت وام رو بازپرداخت کنین می تونین خیلی سریع وامتون رو بدین. هیچ کس هم تفنگ بالای سرتون نگرفته که نه حق ندارین وامتون رو زود پرداخت کنین.

3. در مورد اینکه چه کسی باید به اینجا مهاجرت کنه نمی دونم چی باید بگم. چرا برای طبقه متوسط اینجا بدتره نمی دونم. فکر می کنم هرکسی اینجا تلاش کنه می تونه شرایط خوبی رو برای خودش و خانواده اش فراهم کنه. این بستگی به تلاش آدم داره. همین طور هم در مورد کار. اگه تخصص داشته باشین کار هم گیر میارین.

سلام کانادا جون
ممنون که نظر دادی
ارادتمند
رامین

مروارید جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ق.ظ

رامین خوب درود
اول سبزده بدرت مبارک
دوم جواب سوال ۱ بست قبلی بله است و اینکه فونتها از یکنواختی در بیان
جواب سوال سه ببین عزیزم به نظر من خودت رو در یک چهارچوب موضوعی - محدود نکن (حتما برات بیش اومده که با توجه به اوضاع روحیت و شرایط موجود هر چند وقت یک بار موضوعی برات اولویت بیشتر داره همون رو بنویس)
از یک طرف وقتی میبینم نسل جدید ایرانی تا این اندازه شعور اجتماعیشون بالاست و مثل بدرانشون که فاقد قدرت و سواد تجزیه تحلیل مسایل بودن نیستن خوشحال میشم و از طرفی حسرت میخورم که اکثریتشون در حال ترک ایران هستند و ایران رو دربست در اختیار یک عده عرب برست بی وطن و یک مشت ساده لوح میگذارند غرق تاسف میشم .
عزیزم شاد باشی و سربلند

سلام مروارید عزیز
در مورد نظرت بسیار ممنونم
در مورد موضوع هم سعی میکنم متنوع تر بنویسم
در ضمن بنده هم خیلی از بابت ترک ایران متاسفم ولی باید برم تا بتونم با موفقیت برگردم
و دیگر هیچ
ارادتمند
رامین

مرتضی جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام.
بابا خیییییلیییییییی مخلصیم.
بنده منظورم این بود که به خاطر نظر شخصی مردم حرص و جوش نخور.زندگی در هیچ جایی رو هیچ کس نمیتونه برا کسی دیگه معنی کنه(مخصوصا در این مورد).بازم ممنون از اهمیتی که به نظرات خوانندگان میدی.ایام به کام.

سلام مرتضی جان
بسیار بسیار به بنده لطف دارید .
اهمیت دادن به نظر خوانندگان وظیفه منه .
ارادتمند
رامین

داود شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 ب.ظ http://wegocanada.persianblog.ir

جالب بود.
سال نو مبارک.
راستی لینکتون توی وبلاگ ما هستش.
موفق باشید.

سلام داوود جان
بنده هم شما رو لینک کردم .
ممنون که به بنده افتخار دادید .
ارادتمند
رامین

شهرام شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:35 ب.ظ

سلام رامین جان

مجددا سال پرباری برات ارزو میکنم.

در مورد برداشت از کانادا میتوان داستان کسانی را که در اتاق تاریک فیل را لمس کردند و وقتی در نور مشاهده کردند تفاوتها را دریافتند(مثنوی مولانا)

اتفاقا بنظر من مناسبترین قشر مهاجرین به کانادا قشری متوسط از نظر اقتصادی میباشند وبهتر از ان تحصیلکرده های متوسط الحال از نظر توانایی مالی.

سلام شهرام جان
بنده هم کاملا با نظر شما موافقم.
لطف کردی نظر دادی .
باز هم به وبلاگ این حقیر سر بزن و نظر هم بده .
ارادتمند
رامین

مجید چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:18 ب.ظ

رامین جان سلام داداش خوبم
من مجید هستم از تهران
می خواستم ببینم هنوز وبلاگت رو آپ می کنی یا نه؟
هنوز برامون مطلب می نویسی یا نه/
اگه می شه یه ایمیل برام بزن مرسی تا مطمئن بشم
راستش یه سوال ازت دارم
به امید دیدار

تینا چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:41 ق.ظ

سلام.اگه کسی اونجا ریاضی کاربردی بخونه آینده شغلی داره?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد