خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

خاطرات یک مقیم کانادا

من در این وبلاگ خاطرات و روزانه های خودم رو از قبل از رفتن به کانادا تا زندگی در کانادا برای شما نقل میکنم .

آخر ترم

سلام 

بعد از کریسمس دیگه یواش یواش مدرسه ها تق و لق میشه 

آخر ترمه و بیشتر معلم ها اول سعی میکنند دانش آموزها رو برای امتحانای آخر ترم آماده کنند و پروژه های آخر ترم رو تموم کنند و تحویل بگیرند و پرزنتیشن ها انجام بشه و بقیشم که وقت تلف کنند. 

البته اینجا برای من و همه مهاجرای دیگه و بخصوص ماهایی که درسها رو هم بلدیم بهتره همیشه کتابهای انگلیسی چه داستانی و عمومی و چه تخصصی همراهمون باشه و سعی در تمرین بیشتر برای بهتر کردن زبانمون کنیم. 

امروزه روز تقریبا زبانم داره راه میوفته . بدرین شرایط برای یک زبان آموز اینه که خجالت بکشه برای حرف زدن. البته خدا رو صرهزار مرتبه شکر بچه ها و دوستان کمتر من رو مسخره میکنند ولی خوب تقریبا فضا برای صحبت کردن انگلیسی برای من کمه. 

جدیدا تصمیم گرفتم برم برای کار داوطلبانه توی بیمارستان بزرگ نورت یورک ثبت نام کنم. 

هم باعث میشه رزومم بهتر بشه و هم زمینه برای تمرین و استفاده از ازبان انگایسی برام بیشتر میشه ! 

باز هم مینویسم 

ممنون از نظرات گرمتون 

ارادتمند 

رامین 

نظرات 8 + ارسال نظر
آرش سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:26 ق.ظ http://barobach.ir

سلام
مطلب خوبی بود
ممنون از زحمتی که کشیدی ،‌ موفق باشی

خلوت دل سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ق.ظ http://khalvated.blogsky.com

سرنوشت کسی که از آب گریزان است یا به هلاکت در کویر می انجامد یا به غرقه در دریا.

آبتین سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام رامین جان.من متخصص بیهوشی هستم و ۳۹ سال دارم.امروز وبلاگتو خوندم.باور کن خیلی ازش استفاده کردم.میخوام برا مهاجرت اقدام کنم.یه دختر ۱۰ساله دارم که همیشه نگران تحصیلش تو کانادا هستم.نوشته هات در این مورد خیلی به من دلگرمی داد.مطمینم بابات بهت افتخار میکنه.امیدوارم تو دانشگاه هم موفق باشی

ممنونم
بازم با کمال اعتماد میگم و تاکید میکنم :
((( نگران آینده فرزندان کم سن و سالتون در کانادا نباشید )))

نسترن سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:51 ب.ظ

سلام رامین
آره بدترین چیز اینه که از حرف زدن به زبان خارجی خجالت بکشیم. من شنیدم چینی ها در این زمینه خیلی اعتماد به نفس دارند و هرچقدر هم لهجشون افتضاح باشه بازم حرف میزنند. واقعا خدا رو شکر که بچه‌های با جنبه‌ای دورت هستند و مسخره نمیکنن حرف زدنتو.
راستی چرا زبان توی بیمارستان نورت‌یورک انگلیسی هست؟ مگه همه جا فرانسه حرف نمیزنند؟

بازم بنویس
موفق و شاد باشی

سلام نسترن جان
اولا ماشاالله چینی ها کلا لهجشون غیر قابل فهمه برای همین عالی هم که حرف بزنند فرقی به حال بقیه نمیکنه
در ضمن عزیزم انتظار نداشتم ... من فقط یک ماه اول رو مونترال بودم
الان تورنتو هستم

ارزو پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ق.ظ

چرا سر یه کاری نمی ری عزیزم؟ هم یه ژولی میسازی هم اینکه رزومه ات خوب میشه؟

اگر بشه که میرم
فعلا کار مناسب گیرم نیومده

اصغر جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام رامین جام. ممنون از اطلاعات خوبی که از کانادا بهمون میدی.
در جواب یه نفر گفته بودی که نگران آینده فرزندان توی کانادا نباشند. اگه دختر کم سن و سال داشته باشه و بخواد بیا اونجا آیا از نظر فرهنگی دچار مشگل نمیشن؟

اگر میاید کانادا و میخواید غربی بشید نه
اگر توضیح بیشتر میخواید بگید تا توضیح بدم

اصغر شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام.
نه منظورم اینه بخوای فرهنگ خودتو حفظ کنی. یعنی حجاب و ... . در اینصورت چی؟

سلام
از نظر فرهنگ اصیل ایرانی مثل نوروز و مهرگان و ... که همه اینجا برگزار یشه.
از نظر فرهنگ اسلامی مثل حجاب هم اینجا خیلی خانمها حجاب دارند و روسری سر میککند و کسی هم حق تعرض بهشون نداره ولی در آخرش غیرت شما اجازه میده دختر محجبه شما بغل دست یه پسر بشینه یا با یک پسر سر یک میز نهار بخوره یه یه پسر مودبانه بهش پیشنهاد دوستی بده یا یکهو توی رف و اومد از مدرسه بدنش با یک پسر مورد تماس قرار بگیره و بعدم فقط یه معدرت خواهی کوچیک.
یا اینکه یه معلم مرد بهش بگه عزیزم یا با یک گروه پسر و دهتر بشینه و بهش آموزش روابط جنسی بدهند.
به نظر من اگر در ایران موردی ندارید و راحتید فقط برای تفریح بیاید اینجا چون اینجا دنیای آزاده و بالاخرخ همه فرهنگها روی هم تاثیر میگدارند.
در ضمن اینکه اگر پس فردا دخترتون از در اومد تو گفت بابا اینم دوست پسرمه حق ندارید اخم بکنید چون این حق دخترتون و عرف جامعه اینجاست.
بازم سوالی هست ؟

mani ghasemi شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:40 ب.ظ

salam ramin jan.............man mani hastam mohandese oloome dami yani motekhases too omoore damdari va be khosoos gav dari va ina..........varzesh ham mikonam khafan...kicj boxer hastam ..ham kick boxing va ham san sho......alan ham bazi mikonam ham morabigari.28 salame va be omde khoda daram ta 1 mahe ayande miyam canada vali az tarighe amrikaye jonoobi .........khoshhal misham age residam toronto .oonja bebinamet..........keep in tuch me dear........have good tims..so long.....

ممنونم
در خدمتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد